שתף קטע נבחר

בגלל האונליין: מייסיס מפטרת 2,000 עובדים, סוגרת 125 סניפים

במסגרת תוכנית התייעלות אגרסיבית חדשה, תסגור רשת האופנה האמריקנית את המטה בסינסינטי ואת המרכז הטכנולוגי בסן פרנסיסקו. הצעדים יכללו קיצוץ של 10% בכ"א ושל 20% במספר הסניפים ויובילו לחיסכון של 1.5 מיליארד ד'

הקניות באונליין ממשיכות להכות בכמה מהמותגים החזקים בעולם: רשת האופנה האמריקנית מייסיס הודיעה אמש (ג') כי היא מתכוונת לסגור 125 סניפים בשלוש השנים הבאות. זאת במסגרת תוכנית התייעלות אגרסיבית חדשה שיוצאת לדרך בשבועות הקרובים.

 

מנכ"ל ויקטוריה סיקרט שוקל לפרוש ולמכור את הרשת

בעלת מותג ריי באן חשפה הונאה ב-213 מיליון דולר במפעל בתאילנד

קיילי ג'נר מוכרת מחצית ממותג הקוסמטיקה שלה ב-600 מיליון דולר

 

במסגרת התוכנית החדשה, מבטלת מייסיס את המבנה הדואלי של המטות שלה וסוגרת את המטה שהקימה בשנות ה-90 של המאה הקודמת בסינסינטי. מעתה כל פעילות ההנהלה תרוכז במטה החברה בניו יורק. התוכנית תגרור קיצץ של 2,000 משרות, כ-15% מכוח העבודה של הרשת, כאשר כל העובדים המפוטרים יהיו מהמטה שייסגר ומהמרכז הטכנולוגי של מייסיס בסן פרנסיסקו, שגם הוא ייסגר.

חנות של רשת האופנה מייסיס בארה
חנות של רשת האופנה מייסיס בארה"ב(צילום: איי אף פי)

לפי הערכות החברה, התוכנית תוביל לחיסכון של 1.5 מיליארד דולר בהוצאות עד לשנת 2022. במייסיס מציינים כי התוכנית החדשה היא מחויבת המציאות, בין היתר לנוכח העובדה ש-20% מסניפיה אינם יכולים להיות רווחיים מול המעבר העקבי של הציבור האמריקני לרכישות ברשת. מניית מייסיס נפלה ב-36% ב-12 החודשים האחרונים. היא נסחרת בניו יורק בשווי של חמישה מיליארד דולר.

 

המשבר המתמשך בענף הקמעונאות מול עוצמת המעבר לאונליין הוביל לסגירה מסיבית של חנויות ברחבי ארה"ב, כולל של כמה מהמותגים המוכרים ביותר במדינה. בשנים האחרונות מובילה גם המתחרה ג'יי.סי פני מהלך של סגירת סניפים, ומולה מותגי ענק כמו טויס אר אס וסירס הודיעו כבר על פשיטת רגל. הביזנס אינסיידר דיווח בתחילת השנה כי בסיכום 2019 נסגרו מעל 9,300 חנויות בארה"ב.

 

 

"אנחנו מובילים את הארגון למהלך של שינוי מבני מהותי, שמכוון להוריד את העלויות שלנו, לקשר את הצוותים שלנו קרוב יותר ולהפחית ברמת העבודה הכפולה", אמר מנכ"ל הרשת, ג'ף גאנט (Jeff Gennette). "השינויים שאנו מבצעים הם עמוקים והם צפויים להשפיע על כל תחום של העסק שלנו, אך הם הכרחיים. אני יודע שאנחנו נצא מהמעבר הזה חזקים יותר, להוטים יותר ומותאמים טוב יותר לתחרות בסביבה הקמעונאית הקיימת כיום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
חנות של רשת האופנה מייסיס בבעלת מותג ריי באן חשפה הונאה ב-213 מיליון דולר במפעל בתאילנדארה"ב
צילום: איי אף פי
מומלצים