שתף קטע נבחר

סמיון גרפמן מבקש לרשום סימן מסחרי על הביטוי "שייבע שקל"

לדבריו, "הביטוי מזוהה עימי עד כדי כך שבתוצאת החיפוש בגוגל, כל האתרים בעמוד הראשון מאזכרים את שמי לאחר שרושמים אותו"

 

 

כוכב הרשת והשחקן סמיון גרפמן הגיש בקשה לרשום סימן מסחרי על מטבע הלשון "שייבע שקל" שמזוהה עמו. הבקשה הוגשה ביום חמישי למחלקת סימני המסחר ברשות הפטנטנטים, המדגמים וסימני המסחר, על ידי עוה"ד גיא אופיר ובן לוי, באי כוחו של גרפמן.

 

סמיון גרפמן: "האימאם של הכלא אמר לי 'לא הכרנו איש לבן עם כאלו ביצים'"

המפלגות שהחליטו לוותר: "נתמודד בבחירות הבאות"

בדיוק בזמן לסליחות: כוכבי הישרדות VIP חזרו לישראל

 

בבקשה נכתב כי "סמיון גרפמן צבר מוניטין בעמל רב, בין השאר במלחמה ביוקר המחיה, ואמירותיו מהוות מעין תו תקן למהימנות ואיכות. לאחרונה נגלה למרשי כי עסקים רבים 'רוכבים' על המוניטין שצבר ומשתמשים בו בניגוד לרצונו, כאמור מדובר בסימן מסחרי שיצר מרשי. על כן מבוקש רישום ובחינה על אתר".

סמיון גרפמן (צילום: טל שחר)
סמיון גרפמן(צילום: טל שחר)

בתצהיר שצורף לבקשה כתב גרפמן: "אני שחקן, אושיית רשת ופעיל חברתי. במסגרת פעילותי טבעתי את מטבע הלשון 'שייבע שקל' המבטא בצורה קומית את התנגדותי ליוקר המחיה בישראל. הביטוי נאמר באופן שגוי במכוון (שבע שקל ולא שבעה שקלים) דבר המקשר אותו אליי בצורה הומוריסטית".

 

עוד נכתב: "הביטוי 'שייבע שקל' מזוהה עימי עד כדי כך שבתוצאת החיפוש בגוגל, כל האתרים בעמוד הראשון מאזכרים את שמי לאחר שרושמים את הביטוי הנ"ל. לצערי, אנשים רבים בעולם המסחר התחילו לעשות שימוש מסחרי בביטוי שטבעתי בניגוד לרצוני ובהקשר אליי, ועל כן אני מעוניין לרשום את סימן המסחר 'שייבע שקל'".

 

"מטבע לשון"

"סמיון גרפמן יצר מטבע לשון המזוהה עמו", אמר עו"ד גיא אופיר, "כאשר אנשים בהומור משתמשים בביטוי זה נפלא ומבורך בעיניו. אבל כאשר עסקים, ובפרט עסקים גדולים, לוקחים לעצמם את הביטוי כדי למכור לציבור, זה חייב להיפסק".

עו
עו"ד גיא אופיר

לדברי עו"ד אופיר, "תכלית בקשה זו לרישום סימן מסחרי היא להבטיח שעסקים לא יוכלו להשתמש במטבע לשון זה כדי למכור לציבור, תוך הטעיית הציבור כאילו סמיון תומך במוצרים. לצערי הרב, כעורך דין לדיני אינטרנט, נוכחתי לגלות שהמוניטין של כוכבי הרשת הפך להפקרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים