שתף קטע נבחר

האירו בשפל של 18 שנה: חדשות טובות או סיבה לדאגה?

דווקא כשכולם האמינו ש-2020 תהיה השנה של אירופה והאירו - ההיפך קרה. מדוע האירו יורד, למה אירופה לא מתאוששת ומה חושבים על כך בבנק ישראל. פודקאסט מנועי הכסף

 

 

2020 היתה אמורה להיות השנה של אירופה. מלחמת הסחר שמנהלת ארה"ב מול סין עשתה צעד משמעותי נוסף בדרך לקו הסיום; בריטניה סוף כל סוף הוציאה לפועל את הברקזיט; אפילו האחות הרעה של הגוש האירופי יוון מראה סימני התאוששות (עם תשואות אג"ח של מתחת ל-1%) - והזמן של אירופה לצעוד קדימה הגיע. אבל במקום לראות את היבשת הקרה ואת האירו נוסקים - קרה בדיוק ההיפך.

 

שוק המט"ח: האירו נופל ל-3.72 שקלים - שפל של 18 שנה

5 כלים שיעזרו לכם לזהות את המשבר הבא

נגמרה התחמושת: הכלכלה לא תעמוד בעוד בחירות

מה כדאי לעשות עם הכסף כשהריביות יורדות?

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 
 

המטבע האירופי לא מפסיק לרדת מול המטבעות המובילים בעולם ונסחר בשפל של שלוש שנים מול הדולר ובשפל של ארבע שנים מול הפרנק השווצרי. אפילו מול השקל מוצא את עצמו האירו בשפל של לא פחות מ-18 שנה.

אירו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אירו(צילום: רויטרס)

השבוע נחלש האירו ב-0.4% בשוק המט"ח המקומי ונסחר תמורת 3.72 שקלים - כאמור שפל מאז תחילת 2002. הדולר נסוג ב-0.1% לרמה של 3.406 שקלים, רמתו הנמוכה ביותר מאז ראשית 2018. בשווקים הבינלאומיים נסחר הצמד אירו-דולר ביציבות ובשער של 1.091 דולר לאירו.

 

בחודשים האחרונים האיץ בנק ישראל את ההתערבות שלו בשוק המט"ח. בחודש דצמבר ביצע הבנק רכישות דולרים בהיקף של 3.6 מיליארד שקל, ובינואר רכש מט"ח בסך של כשלושה מיליארד דולר, הסכום החודשי הגבוה ביותר מאז 2010. בנק ישראל מתערב בשוק המט"ח כאשר הוא סבור שהתחזקות השקל נובעת מפעילות ספקולנטים ולא מחוזקת המשק הישראלי.

 

 

אין ספק כי החולשה של המטבע האירופי פוגעת ביצואנים הישראלים - החל מחברות ההייטק ועד לתעשייה המסורתית. בנוסף, חולשת האירו פוגעת גם במשקיעים פרטיים וגופים מוסדיים שחשופים בדרך זו או אחרת למטבע.

 

מנגד, חולשת האירו וגם הדולר עוזרת לצרכן הפרטי. הטיולים לחו"ל זולים יותר, מחירי המוצרים אותם אנחנו רוכשים ברשת ירדוו - מה שתומך בצריכה הפרטית. מדוע כל זה קורה? האזינו לפודקאסט מנועי הכסף - פרק 89.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים