שתף קטע נבחר

בשל המגפה: הגרושה והבנות לא ייצאו לארה"ב

הילדות היו אמורות לנסוע לבת מצווה של בת דודתן, אך אביהן הביע חשש שהן לא יוכלו לחזור בשל מצב החירום בשתי המדינות. ביהמ"ש הסכים

בית המשפט למשפחה בבאר שבע דחה לאחרונה בקשה של אם לביטול צווי עיכוב יציאה מן הארץ שהוטלו לפני כשנתיים על שתי בנותיה הקטינות לצורך נסיעה לאירוע משפחתי בארה"ב: השופטת רותם קודלר עיאש קבעה כי בצל התפשטות הקורונה לא ניתן לאפשר את נסיעת הבנות: "זכותו של האב להסדיר מצב בו בנותיו אינן עוזבות את הארץ בעת הזו".

 

בני הזוג פרודים וצווי עיכוב היציאה הוטלו במסגרת ההליכים המשפטיים שהתנהלו ביניהם. לפני כחודשיים – עוד טרם התפשט הנגיף ברחבי העולם והוכרז כמגפה עולמית – הגישה האם בקשה לביטול הצווים על מנת שתוכל לנסוע עם בנותיה לבת מצווה של בת אחותה בארה"ב.

 

האב הביע התנגדות נחרצת. טענותיו העיקריות בשלב הראשוני עסקו בחשש מפני הברחת הקטינות לחו"ל בטענה שלאם ולבנות יש אזרחות אמריקנית. הוא הוסיף את החשש הגובר מפני הקורונה וסגירת גבולות שעלולה למנוע מבנותיו לשוב ארצה תקופה ממושכת.

 

בית המשפט הצהיר שישקול את ביטול הצווים בכפוף להפקדת ערבות והמצאת ערבים, והאם אכן הפקידה 50 אלף שקל. אלא שבחלוף הזמן חל שינוי קיצוני ההכרזה על הקורונה כמגפה עולמית.

 

בשלב הזה ביקשה השופטת קודלר עיאש מהאם עדכון לגבי עמדתה בצל מצב החירום שהוכרז בישראל ובארה"ב. לפני כמה ימים הודיעה האם שהיא עדיין מתכוונת לנסוע וביקשה לבטל את הצווים כמה שיותר מהר, כל עוד אין איסור טיסות.

נתב
נתב"ג(צילום: מוטי קמחי )

אבל בהחלטה שניתנה עוד באותו היום קבעה השופטת שהיא לא מאשרת לבנות לנסוע בתקופה זו של סכנות וחוסר ודאות נוכח איום הקורונה שבגינו הוכרז גם בארץ וגם בארה"ב על מצב חירום חריג.

 

היא ציינה שסביר להניח שהאיסורים שהוטלו יחמירו, מה שמעלה את החשש שהבנות אכן לא יוכלו לחזור לישראל בתאריך המתוכנן. מלבד זאת, השופטת הדגישה את הסכנה המוגברת להידבקות בנגיף במעבר בשדות תעופה ובטיסות טראנס-אטלנטיות. לכל אלה הצטרף החשש שהאם והבנות יישארו בארה"ב בשל החמרה במגבלות.

 

"לאב הזכות לשמור על קשר עם בנותיו, במיוחד בתקופה זו של חוסר ודאות, ולא מצאתי כי יש הכרח לנסיעת של הקטינות, לא בכלל ולא בתקופה המבוקשת בפרט", פסקה השופטת והוסיפה כי בצל המצב יש ממילא סיכוי שהאירוע המשפחתי יבוטל. בצד זאת, השופטת ציינה כי אין כל מניעה שהאם תיסע בעצמה – ללא בנותיה.

 

בסיכומו של עניין בקשת האם נדחתה אך ללא חיוב בהוצאות לנוכח העובדה שהוגשה לפני החמרת המצב ובנסיבות אחרות בהחלט ייתכן שהייתה מתקבלת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
נתב"ג
צילום: מוטי קמחי
צילום: איציק שוקל
עו"ד שירי מלכה
צילום: איציק שוקל
מומלצים