שתף קטע נבחר

"אלימות מוגזמת": הפרסומת של קסטרו נפסלה לשידור

הרשות השניה פסלה פרסומת של קסטרו, בהשתתפות הפרזנטורית רותם סלע, בה נראית נערה כפותה בתא מטען של מכונית. הדרישה: להוריד את הסצינות האלימות ואת התכנים המיניים. קסטרו: סרט עם הומור שקורץ לז'אנר סרטי טרנטינו

 

 

 

בעקבות תלונות רבות של צופים וארגונים לזכויות ילדים כנגד פרסומת של קסטרו, הוציאה היום (ה') הרשות השניה מכתב לשלושת הגופים המשדרים: רשת, קשת ועשר, בדרישה שלא לשדר את הפרסומת עד לביצוע שורה של תיקונים.

 

בפרסומת לשמלה לבנה של קסטרו, נראית הפרזנטורית רותם סלע (להזכיר: רעייתו של אריאל רוטר, בנם של בעלי חברת האופנה - אתי וגבי רוטר), כשהיא נוסעת במהירות ובפראות בשטח מדברי ועוצרת כדי לתדלק, תוך כדי גילויי מיניות מופגנת. כשהיא עוצרת, מגלים הצופים שבתא המטען של המכונית כפותה בחורה צעירה. בפלאש-בק לשעתיים קודם לכן מתגלה הסוד: הנערה נכפתה משום שסירבה לומר מאין השיגה את השמלה שהיא לובשת.

פרסומת מאיפה ה-Dress של קסטרו שנפסלה (צילום מסך מיוטיוב)
צילום מסך מהפרסומת של קסטרו(צילום מסך מיוטיוב)
 

הרשות השניה, כאמור, הורתה את הפסקת שידור הפרסומת לאלתר, בדרישה שיוסרו ממנה הסצינות של האלימות הבוטה. הדרישה מתייחסת לכל חלקי הפרסומת, ובמיוחד לחלק בו מופיעה הבחורה הכפותה בתא המטען. כמו כן ביקשה הרשות השניה למתן את התכנים המיניים בפרסומת.

 

יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השניה, וניר שויקי, מנכ"ל הרשות השניה, מסרו: "הפרסומת מציגה אלימות מוגזמת, שעלולה לפגוע ברגשות הציבור ולהשפיע לרעה על בני נוער. הרשות נצמדת למטרותיה לשמור על האינטרס הציבורי".

 

מקסטרו נמסר בתגובה: "הקמפיין החדש שלנו נעשה בסגנון קולנועי עם תסריט דמיוני, שיכול לקרות רק בסרטים. סרט עם הומור שמתכתב וקורץ לז'אנר סרטי טרנטינו המוכרים והאהובים, המשלבים סגנון ייחודי אומנותי, מוקצן ואף ביקורתי. זהו סרט של פנטזיה בדיונית ויש להסתכל עליו ככזה בלבד. מאחלים לכולם שנה טובה".

 

להזכיר, לפני 4 שנים כבר נקלעה פרסומת של קסטרו לעין הסערה, כשארגון ויצ"ו פרסם את זהותן של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, שהגיעו לשלב הגמר של הארגון "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". אז דובר בפרסומת לקולקציית בגדי הים של אוברזון לקסטרו 2014, בה נראו נשים שבאות למגרש הטניס בבגדי ים. "הצילום מזכיר נקודת מבט פורנוגרפית ומתמקד באיברי גופן של הנשים שנועדו לפתות את הגבר". היה הטיעון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים