שתף קטע נבחר

גם השנה: ynet בראש דירוג המפרסמים

מסקר שנערך בקרב כ-450 אנשי שיווק עולה כי ב-2020 תקציבי הפרסום צפויים לעבור לדיגיטל, ועם זאת - הפרסום בפייסבוק יירד ב-40% בעקבות חשש מהחרפת הרגולציה. וגם: למעלה משליש מהמפרסמים מתכוונים לעשות שימוש רב בפרסום באמצעות משפיעני רשת

גם השנה, כמו בשנה הקודמת, אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות" מוביל בבחירת המפרסמים בסקר קהילת השיווק. זאת על פי בחירתם של כ-450 אנשי שיווק, שהשתתפו בסקר משותף שערכו קהילת השיווק "מנהלי שיווק מצייצים" וחברת המחקרים Segmanta. 

 

2019 בפרסום: עדיפות לפרסומות בדיגיטל; ynet בראש

הרומן בין קים קרדשיאן לקסטרו מסתיים מוקדם מהצפוי

האם כוכבי רשת מפרסמים סיגריה אלקטרונית בניגוד לחוק?

 

לפי הסקר, אתר ynet עומד בראש הדירוג של העדפת המפרסמים עם 42%, לעומת Mako מקבוצת קשת, שנמצא במקום השני עם 39%. אחריהם, מדורגים גלובס, כלכליסט ודה מרקר.

ynet ()
אולפן ודסק ynet
 

כמו בשנה הקודמת, גם הפעם רוב הנשאלים השיבו כי יש בכוונתם להגדיל בשנה הבאה את תקציבי המדיה בדיגיטל על חשבון המדיה המסורתית. מעל 83% השיבו כי השנה יגדילו משמעותית את תקציבי הפרסום בדיגיטל, 6.2% השיבו כי יגדילו משמעותית את הפרסום בטלוויזיה, ורק אחוזים בודדים השיבו כי יגדילו משמעותית את הפרסום במדיות המסורתיות - פרינט ורדיו.

 

עם זאת, מהסקר עולה כי לקראת שנת 2020 תשתנה חלוקת עוגת תקציב הפרסום באמצעים הדיגיטליים: כ-40% מאנשי השיווק שנשאלו הודו כי יקטינו את הפרסום בפייסבוק בצורה משמעותית בשנה הבאה,. 22% מהנשאלים הצהירו כי יקטינו את הפרסום בטוויטר, 19% יורידו בארטימדיה ו-13.2%בלינקדאין. לפי הסקר, כ-43% מהנשאלים אמרו כי זאת משום שקהל היעד שלהם לא יהיה בפלטפורמות אלה, וכ-25% השיבו כי הרגולציה תקשה על הפרסום בפלטפורמה.

 

בשנה החולפת, 96% מהנשאלים העידו כי הפייסבוק היה כלי הפרסום הדומיננטי שלהם, לעומת 82.6% שרוב הפרסום שלהם היה באינסטגרם. הפרסום בכלים של גוגל נמוך עוד יותר, כאשר רק 79% השתמשו בו ככלי הפרסום הדומיננטי שלהם, ו-61% ביוטיוב.

משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים (צילום: גדעון מרקוביץ)
משמאל לימין: אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן, מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים(צילום: גדעון מרקוביץ)
 

התוכן שולט והמשפיענים צוברים תאוצה

בשאלת הסקר "האם אתם מתכננים לשווק באמצעות תוכן ב-2020", השיבו 84% מהנשאלים שיעשו שימוש במידה רבה בתוכן, לעומת 20% שהשיבו שיעשו זאת במידה מועטה. גם תחום המשפיענים שזוכה לסיקור רב ותהודה ציבורית זוכה להתייחסות בסקר, כשלמעלה משליש מהמפרסמים השיבו כי יעשו שימוש במידה רבה בפרסום באמצעות משפיעני רשת.

 

אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן, מנהלי קהילת השיווק "מנהלי שיווק מצייצים", אמר כי "זו השנה השנייה ברציפות בה מוכחת נטייה ברורה של אנשי השיווק לפנות למדיות מדידות יותר מבעבר, וזה ימשיך לכיוון המדיה הדיגיטליות. אנו סבורים כי גם ב-2020 השילוב בין המדיות השונות במהלכי 360 חכמים, הם שיעניקו למותגים את התוצאות המיטביות".

 

בנוסף, הדגישו שניידר, ספיבק ופורמן, כי "הנתונים משקפים תמונת מצב וקריאת כיוון מדויקת של מפת הפרסום לקראת שנת 2025".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים