בשיתוף בנק הפועלים
אין ספק שמשבר הקורונה השפיע על כל בתי העסקים בישראל, ובמקרים רבים האיץ את המעבר לדיגיטל. אך גם בימינו כשכולם מדברים על איקומרס, צריך לזכור שהמסחר האלקטרוני מהווה רק 15% מסך הקניות בישראל?
כן, הקנייה האינטרנטית עוד רחוקה מלהשתלט על העולם. רוב מוחלט של הרכישות עדיין נעשות בחנויות פיזיות ולא באינטרנט. אבל גם המסחר הפיזי בחנויות משתנה מאוד בשנים האחרונות. פעם הרכישה בחנויות התחילה בשיטוט ברחוב. אנשים היו יוצאים לרחוב ושם מחפשים לאן ללכת או אולי שואלים מישהו. היום חווית הצריכה השתנתה, האנשים דבוקים לנייד שלהם כשהם ברחוב, ונעזרים בו כשהם מחליטים לאן ללכת.
תופעה זו כך כך נפוצה שכמות החיפושים מבוססי המיקום במנועי החיפוש עקפה את כל יתר החיפושים יחד. אנשים מחפשים עסקים שנמצאים סביבם יותר מאשר הם מחפשים מידע, תמונות, חדשות, אתרי תוכן וכל שאר החיפושים יחד.
איך אתם כבעל עסק יכולים ליהנות ולנצל את המידע הזה לטובתכם, ואיך אפילו כעת בימי הסגר, העסק שלכם יכול לעבוד בתפוקה גבוהה? הכירו את אפליקציית איזי, פלטפורמת החיפוש המקומי הפופולארית בישראל. המנכ"ל אופיר יוסף בוובינר עם כל מה שחשוב לעסק שלכם ואיך בכמה צעדים פשוטים תוכלו להשתלב במסע הצרכני הזה כדי להגיע ללקוחות חדשים בקלות וביעילות.
הוובינר מתקיים כחלק מסדרת הרצאות מומחי האונליין של פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ידיעות אחרונות, ynet בשיתוף בנק הפועלים, לטובת עסקים קטנים, עם טיפים, המלצות, ובעיקר כלים יישומיים במעבר לעולם הדיגיטל. במהלך הוובינר שוחח יוסף עם רויטל אללוף מליש, בעלים של "סיפור בגדים" חנות בגדים יש שנייה לבגדי נשים בירוחם, שנפתח בעיצומה של התפרצות נגיף הקורונה. יוסף העניק לאללוף מליש מספר טיפים. צפו בוובינר בראש הכתבה.
מאז הסגר השני אין עדיין עסקים פתוחים סתם כך. אנשים נמנעים משיטוט מיותר ברחוב. ולכן רוב הציבור היום יתחיל את תהליך הרכישה בחיפוש דיגיטלי. כאן נכנס התפקיד שלכם, בעלי העסקים, אתם צריכים לפגוש את הלקוחות במרחב הדיגיטלי, עוד לפני שהם החליטו לאן ללכת ולמשוך אותם אל העסק שלכם בחנות הפיזית.
תזכרו, לקוחות נמצאים כל הזמן בקרבת מקום, הם מעבר לפינת הרחוב, אפילו בביתם, והם מחפשים עסק כמו שלכם ופשוט לא יודעים שאתם שם. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לספר להם על העסק שלכם ולשכנע אותם שאתם באמת העסק הכי טוב מתאים להם. זה כזה פשוט. אחרת הם יגיעו לעסק אחר - פחות טוב ויותר רחוק. וזה פספוס מיותר.
אז מה עושים? אתם צריכים להכיר את הפלטפורמות הדיגיטליות השונות, לדייק את המידע הקיים עליכם ברשת ולכוון את המסר שאותו יפגשו הלקוחות.
אנשים מתחילים את החיפוש עם כוונה צרכנית ברורה והם צריכים לקבל מידע אינפורמטיבי ועשיר על העסק שלכם כדי להחליט אם הוא מתאים למה שהם צריכים.
לאפליקציית איזי, פלטפורמת החיפוש המקומי הפופולארית בישראל, מגיעים 2 מיליון לקוחות כאלה כל חודש, הם מגיעים עם כוונה צרכנית ברורה, הם נמצאים ממש קרוב לעסק שלכם והם עומדים להחליט אם העסק שלכם מתאים להם כדי לקנות מוצר או לקבל שירות.
כמו שאתם מסדרים את העסק שלכם לפני שנכנסים אליו לקוחות, ככה אתם צריכים להתנהג גם עם דף העסק שלכם באיזי. חשוב לוודא שהמידע עליכם מדויק ומכיל תיאור עשיר, שהלוגו של העסק מוצג ומעודכן, שיש תמונות שמציגות את העסק שלכם והמוצרים שאתם מוכרים באופן ברור ואסתטי והכי חשוב שלקוחות מרוצים כתבו עליכם ביקורות חיוביות. אותם מתלבטים ישתמשו בכל המידע הזה כדי להחליט אם אתם העסק המתאים עבורם, תנו להם את כל המידע שהם צריכים כדי שיבחרו להגיע אליכם.
תזכרו שתפיסת בעלות על דף העסק שלכם באיזי ועדכון המידע זה בחינם. אין סיבה שלא תעשו את זה כבר עכשיו.

תדאגו שלקוחות מרוצים יכתבו ביקורת

מה שמשפיע בעיקר על קבלת ההחלטה באיזה עסק לבחור זה ציון העסק שלכם והביקורות שכתבו לקוחותיכם על השירות ועל חווית הקנייה.
תדאגו שכמה שיותר לקוחות מרוצים יכתבו תגובה מפורטת ומדויקת על חווית הקנייה שלהם וידרגו את העסק שלכם בהתאם. ואם נתקלתם בביקורת שלילית של לקוח שלא היה מרוצה, תוכלו להוסיף תגובה כדי שגולשי איזי יוכלו לקרוא גם את הצד שלכם למקרה וידעו שאכפת לכם. אל תתקפו את כותב הביקורת, זה לא עוזר ללקוח העתידי בהחלטה אם העסק שלכם מתאים עבורו. פשוט תהיו קשובים ומכילים ותכתבו את הצד שלכם למה שקרה.
ותזכרו, המידע על העסק שלכם לא מופיע רק באיזי, הוא מופיע בעשרות אתרים באינטרנט, באתרים של המועצות או העיריות באזור שלכם, באתר של הקניון שבו החנות שלכם נמצאת, באתרים של חברות האשראי והקופונים ובהמון אינדקסים שונים שמפוזרים באינטרנט.
בפלטפורמות האלה חשוב מאוד שהמידע האינפורמטיבי שלכם יהיה מדויק ולקוחות שמחפשים אתכם לא ימצאו מספר טלפון שגוי או כתובת לא מדויקת.
תחשבו על אותם אנשים שמחפשים את העסק שלכם במנועי החיפוש, מגיעים למידע על העסק שלכם באינדקס עסקים כזה או אחר ואז כשהם בודקים מה הכתובת, מה מספר הטלפון או אפילו מה שעות הפעילות שלכם הם מגיעים למידע שגוי או חלקי כך בסוף לא יגיעו לעסק שלכם.
בממשק ניהול נוכחות הרשת שלכם באיזי תוכלו למצוא את כל האתרים השונים באינטרנט שיש בהם מידע על העסק שלכם ואת כל האתרים בהם חסר מידע, או שקיים מידע שגוי או חלקי על העסק שלכם. בדרך הזו תוכלו לנהל את המידע בצורה פשוטה ונוחה.

לנהל את המידע על העסק שלכם

חשוב מאוד לדאוג לנהל ולתקן את המידע בכל הפלטפורמות השונות כדי שלא תאבדו את כל אותם לקוחות שמחפשים את העסק שלכם באינטרנט ועלולים להגיע למידע שהוא לא אמין.
בנוסף, תוכלו למצוא בממשק ניהול הנוכחות שלכם ברשת באיזי, את כל הביקורות שנכתבו על העסק שלכם בכל האתרים באינטרנט, מה הציון שקיבלתם בכל אתר ומה אנשים כתבו עליכם. מאוד חשוב לעקוב אחרי הביקורות שנכתבו על העסק. זה יכול לעזור לכם להבין את הלקוחות ולשפר את השירות וגם לזהות ביקורות בעייתיות ולהגיב להן.
ככה תוכלו לוודא שאתם לא מפספסים אף לקוח שמצא את העסק שלכם באינטרנט שעלול להגיע למקום אחר או לקבל מידע שגוי.
לסיכום, אלה המשימות שלכם כדי להיות עסק שמנוהל דיגיטלית בצורה טובה:
1. תתייחסו לדף העסק שלכם באיזי כמו שאתם מתייחסים לעסק עצמו, תסדרו אותו, אם הוא יראה טוב יגיעו אליכם יותר לקוחות. תוסיפו את הלוגו של העסק, תעלו תמונות של העסק ושל המוצרים שאתם מוכרים, תכתבו תיאור שמושך את העין ותוודאו שכל הפרטים מדויקים ומלאים.
2. תוודאו שלקוחות כותבים ביקורות טובות ומפורטות על חווית הקנייה או קבלת השירות ממכם ואם נתקלתם בביקורת שלילית, תוסיפו את הצד שלכם למקרה בשפה נאותה ואל תתקפו את כותב הביקורת.
3. תכירו את כל האינדקסים לעסקים שיש באינטרנט, תדייקו את המידע שנמצא בהם ותוודאו שאין מידע חסר או שגוי. אל תפספסו לקוחות שכבר בחרו בכם ומצאו מידע שגוי ולכן לא יגיעו.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 02:08, 29.09.20