בשיתוף בנק הפועלים
אחד השיעורים החשובים שקיבלנו בתוך משבר הקורונה העולמי הוא חשיבות המעבר לדיגיטל: עסקים שהצליחו לתרגם את הפעילות שלהם באופן מוצלח למרחב הדיגיטלי - באתרים, באפליקציות וברשתות החברתיות, הם כאלה שפוטנציאל ההישרדות שלהם גבוה יותר. הקמה של עסק מצליח גם ברשת, מחייבת היצמדות למערכת הכללים של העולם המקוון, כי לאונליין יש חוקים משלו. היום, יותר מתמיד, יש חשיבות מכרעת לניראות של העסק שלך ברשת, והכל מתחיל במנוע החיפוש.
"המקום הטוב ביותר להחביא בו גופה הוא עמוד 2 בתוצאות החיפוש של גוגל" - זו אחת מבדיחות הרשת הוותיקות ביותר, אבל יש בה מידה של אמת גם בימינו. קידום אתרים בגוגל - מנוע החיפוש הפופולרי ביותר כיום, הוא נושא רחב אך משמעותי להצלחת העסק, והוא רלוונטי מתמיד בחודשים האחרונים.

2 צפייה בגלריה
מקפצה לדיגיטל - קידום האתר שלכם ב-Google
מקפצה לדיגיטל - קידום האתר שלכם ב-Google
מקפצה לדיגיטל - קידום האתר שלכם ב-Google
(צילום מסך)

בין אם אתם, כבעלים של עסק, מחליטים לפצח את האתגר בעצמכם (וזה אפשרי) או להפקיד אותו בידיים של אחת מעשרות חברות לקידום אתרים (SEO) הפועלות היום בישראל, יש כמה כלים שחשוב שתכירו, שהמטרה שלהם היא לסייע לכם ולעסק שלכם לטפס כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש - ובאמצעות זה לקבל כמה שיותר כניסות לאתר, שיובילו ללידים ולעסקאות. על קידום אתרים כדאי לחשוב עוד לפני שהאתר שלכם עולה לאוויר, אבל אפשר בהחלט לעשות עבודה מועילה גם הרבה אחרי.
לפני שנתחיל כדאי לעמוד על ההבדלים הבסיסיים בין קידום אורגני לקידום ממומן. קידום אורגני הוא כזה שמצליח לעמוד בדרישות המשתנות של האלגוריתם של גוגל, ובאמת להיות רלוונטי עבור המחפשים.
לעומת זאת, קידום ממומן הוא בבחינת קמפיין שמציב את האתר שלכם, תמורת תשלום, במיקום מועדף בתוצאות החיפוש. כן, גם אתם יכולים, כבעלים של עסקן מקוון, לקדם את האתר שלכם בגוגל כקמפיין פרסומי לכל דבר. לעומת זאת, קידומים ממומנים הם כאלה שגם מסומנים כפרסומות - וגם את זה כדאי לקחת בחשבון.
הטיפ שלנו: לא להעדיף שיטה אחת על פני האחרת, אלא לראות בשתי השיטות כמשלימות. השקעה בקידום אורגני אולי לא תניב לכם תוצאות מהירות, אבל היא השקעה חשובה לטווח ארוך, וכזו שאפשר לעשות גם בחינם. קידום ממומן הוא בבחינת קמפיין ממוקד. הוא ידרוש מכם סכום כסף כהשקעה, ויניב תוצאות מהירות כמו כל קמפיין פרסומי. כדאי לפנות לקידומים ממומנים סביב יעדים ותאריכים אסטרטגיים מבחינת העסק, אבל לזכור שמדובר בקמפיין זמני ולהמשיך להשקיע בקידום האורגני במקביל.
עוד נקודת התחלה טובה היא שירות "גוגל לעסק שלי". מדובר בכלי חינמי שגוגל מציעה לבעלי עסקים מסוגים שונים, שמאפשר לכם לייצר נוכחות ובולטות הן במנוע החיפוש של גוגל, והן בשירות המפות שלה. באמצעות השירות הזה תוכלו גם להקים "אתר גוגל" חינמי ומקצועי, ליצור קשר עם הלקוחות שלכם ולמשוך עוד תנועה לעסק. אחרי שמוודאים שיש ברשותכם חשבון גוגל, נכנסים לקישור הזה.

2 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)

מכאן, לוחצים על כפתור "אני רוצה לנהל", ומתחילים להניע את תהליך הרישום של העסק שלכם לשירות. תחת טאב "אתר" תוכלו לראות כמה דוגמאות לאתרים החינמיים שתוכלו לבנות לעצמכם בגוגל, ובקישור הזה תוכלו לקבל טיפים במיוחד לבעלי עסקים המתמודדים עם אי-ודאות במשבר הקורונה.
בשלב הבא נצלול ממש לתכני האתר. העיקרון כאן הוא פשוט: כדי לקבל ביטוי טוב, מושך ומקצועי לעסק שלכם בגוגל - תצטרכו לעזור לאלגוריתם לסרוק את האתר שלכם בצורה טובה ולקבל ממנו את כל המידע הרלוונטי. הנה כמה כללי אצבע שימושיים:
+ האתר שלכם צריך להיות כתוב בצורה פשוטה וברורה, ולהציע כמה שיותר מידע בנושא הרלוונטי.
+ הקפידו על תכנים מקצועיים באתר שלכם. גוגל מתעדפת את האתרים שנסרקים לפי האיכות שלהם ולפי הערך שהם מציעים למשתמשים. אל תהיו מסחריים ושיווקיים מדי, העדיפו לתת ערך מוסף.
+ שלבו בתכני האתר מילות מפתח - ביטויים שאנשים נוהגים לחפש בגוגל. תוכלו להשתמש בכלי בשם Keyword Planner - מתכנן מילות המפתח החינמי של גוגל, שזמין בקישור הזה.
כך למשל, אם יש לכם חנות פרחים בגבעתיים, תוכלו להכניס פנימה מילות חיפוש כמו "פרחים בגבעתיים", "משלוחי פרחים", "זר פרחים במרכז", ולקבל מגוגל אינדיקציה לגבי איזה ביטוי פופולרי יותר. היצמדו אל הביטויים הבולטים ושלבו אותם באתר בכמות סבירה.
+ ודאו שיש הרבה קישורים באתר שלכם, וקישורים אליו. הקפידו על כך שכל הקישורים יהיו פעילים.
+ אם אתם נעזרים בשירות חיצוני של בניית אתרים, ודאו שהם עובדים בצמוד לכללים של גוגל. אפשר למצוא את ההנחיות הבסיסיות כאן.
+ אם אתם מחליטים להיעזר במומחי SEO חיצוניים, מומלץ לעשות זאת לפני שהאתר באוויר ובשלב מוקדם ככל האפשר.
בנוסף לאלה, גוגל מעמידה לרשות בעלי אתרים שורה של כלים שיסייעו בקידום במנוע החיפוש שלה. שני הכלים המרכזיים והפשוטים לשימוש הם Google Search Console - שמהווה ארגז כלים בסיסי וגם מדריכים פשוטים למשתמשים מתחילים, לצד Google Analytics. שני הכלים יחד יתנו לכם תמונה שלמה, גם אם בסיסית, בנוגע לביצועי האתר שלכם, הטראפיק שהוא מקבל, המיקום שלו, הרלוונטיות שלו למחפשים, תובנות בסיסיות לגבי מי הלקוחות שלכם ועוד.
מומלץ להתחיל כאן.
אם אתם עושים צעדים ראשונים בתחום, מומלץ להמשיך ולקרוא מדריכים פשוטים (יש המון מדריכים מקצועיים וחינמיים ברשת) ולחפש את הכלים הרלוונטיים עבור העסק שלכם. ככל שתבחרו להעמיק יותר בנושא, תמצאו עוד ועוד כלים רלוונטיים לקידום האתר - החל משיפור ביצועים ועד לדו"חות ותובנות מעמיקות שיעזרו לכם להקפיץ את התוצאות העסקיות.
מקפצה לדיגיטל
פרויקט חדש של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent, קורא לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא מצליחים להתפתח בזירת האונליין, להירשם לפעילות. בפרויקט לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, והמאמן הלאומי אלון גל, שיסייעו לעסקים להיכנס לעולם הדיגיטל באופן מקצועי עם וובינרים שיעשו לכם סדר. בין הנושאים שיעלו בשבועות הבאים: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
מאה עסקים שייבחרו לפרויקט ייהנו מ-10 שעות ליווי מקצועי ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent. הליווי וההדרכה המקצועיים של מומחי Digitalent יכללו בנייה והטמעה של תשתית שיווקית לבית העסק - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
*מתוך 100 בתי עסק אשר נבחרו לקבל את הליווי המקצועי, אנו נעקוב ונסקר תקשורתית את התהליך והליווי הדיגיטלי של 8 בתי עסק. להרשמה לפרויקט הקליקו כאן
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 12:37, 13.08.20