בשיתוף בנק הפועלים
חג הסוכות המתקרב לא הולך להיות, כמו כל חגי תשרי השנה, החג אליו הורגלנו. הסגר הארוך יותיר את הסוכות מיותמות יותר השנה והשירה הבוקעת בכל חג מהסוכות המאירות, תהפוך השנה לשירה שקטה ומאופקת יותר בחיק המשפחה הגרעינית. אבל למען האמת זה לא ההבדל היחידי בין סוכות של היום, ובעצם סוכות של השנים האחרונות – לעומת שנים עברו.
אם בעבר חווית חג הסוכות התבטאה ברכישה פיזית של מוצרים כמו סוכות, בדים, קישוטים וכמובן ארבעת המינים, בחנויות ובשווקים הייעודיים, הרי שבשנים האחרונות זירת מסחר חדשה מתחילה לתפוס ויותר ויותר נפח פעילות לקראת החג המיוחד – זירת האון ליין.
"יש בדיגיטל משהו חסר גבולות מבחינת הגעה לקהלים וללקוחות", מסבירה יעל קנדר, מנהלת מקצועית של Data driven marketing בבית ספר Digitalent המתמחה במקצועות הדיגיטל. "בעלי עסקים צריכים להפנים שבדיגיטל אין גבולות והגבלות על מידת ההרחבה של העסק. אם אני חנות בכפר-סבא אני יכולה למכור גם בבאר-שבע, ואני יכולה להגיע גם ללקוחות בכל העולם. לא צריך לפתוח חנות פיזית - מספיק לעשות את זה באמצעות אתר מכירות או כניסה לפלטפורמות דיגיטליות מוכרות".
לטענת קנדר, ההזדמנויות העומדות לרשות עסקים קטנים ובינוניים קשורות גם בקפיצה הדיגיטלית המטורפת. "תחום הסחר המקוון (E-Commerce) עשה קפיצה של חמש שנים בתקופה הזאת", היא אומרת. "בעלי עסקים צריכים להבין את זה כמה שיותר מהר ולהשקיע באפיק הדיגיטלי כמעט כמו שמשקיעים בסניפים פיזיים - אחרת לא תהיה להם זכות קיום. התקופה גם מאפשרת את זה - נותנת לבעלי עסקים רגע להתמקד בפן הדיגיטלי של העסק, מה שבשגרה בדרך-כלל אין להם זמן או רצון לעשות".
במסגרת פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של בנק הפועלים ולרגל חג הסוכות הממשמש ובא הנה לכם טעימה של עסקים שעשו את המעבר לאונליין ויכולים למכור לכם מוצרים ואביזרים לחג, ללא צורך להגיע פיזית לחנות:

סוכות

רבים מאיתנו וודאי זוכרים את הימים בהם היינו הולכים לרכוש את הסוכה שתשמש את משפחתנו במשך שנים ארוכות, שלא לדבר על אלו שבנו סוכות מעצמם מקרשים. כיום ניתן כמובן למצוא כמובן את הסוכות בחנויות וברשתות המתמחות בכך אך בהתאם לרוח הזמן גם הציווי המקראי מלפני 3000 שנה, "בסוכות תשבו שבעת ימים… כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים" מקבל כעת נופך חדשני יותר, כאשר ניתן למצוא כיום מגוון של סוכות באתרי האון ליין של הרשתות.
6 צפייה בגלריה
סוכות
סוכות
סוכות
(צילום: shutterstock)
אחת מהן היא סוכות נחלים הוותיקה אשר בעקבות משבר הקורונה הקימה בתוך 10 ימים בלבד אתר מכירות און ליין משגשג עם משלוחים של 24-48 שעות. בין השאר ניתן למצוא כעת באתר החברה את "הסוכה האוורירית" - סוכה עם חלון 360 מעלות לאורך כל הדפנות של הסוכה. סוכה זו זוכה לפופולריות רבה בעקבות הקורונה – בדי הדפנות של הסוכה מגיעים עם מספר רב של חלונות לאורכה של כל הסוכה, כדי שהישיבה בה תהיה יותר נעימה ואוורירית. כמו כן, החלונות ניתנים לסגירה ופתיחה קלה, בהתאם לרצונם של האורחים.
"כמות המשפחות שיבנו השנה סוכה תהיה גבוהה בהרבה ממה שהייתה בשנים קודמות", אומר שי אליצור, מנכ"ל סוכות נחלים. "לאור הסגר והמצב הקורונה, משפחות יבלו פחות בחופשות במלונות, ועל חו"ל אין הרבה מה להוסיף. אנחנו עדים לגידול בעשרות אחוזים ביחס לשנים האחרונות. זאת ועוד, לאור הסגר, משפחות נאלצות לבלות את החג בקרב המשפחה הגרעינית, ולכן יותר משפחות מעוניינות לבנות סוכה בכדי לקיים את מצוות החג ולשלב את המסורת בבית. לאור הביקוש הרב, והרצון של הלקוחות לקבל את הסוכה עד הבית סוכות נחלים תגברה את מערך המכירות והמשלוחים לכל רחבי הארץ, כולל באמצעות האתר".

בדים, אביזרים וקישוטים

באתר רשת סוכות ירושלים תוכלו למצוא מטבע הדברים גם סוכות במגוון כשרויות אך מלבד זאת האתר מתהדר במגוון רחב ביותר של אביזרים, בדים וקישוטים לסוכות. בגזרת הבדים ניתן למצוא באתר בין היתר בדי תמונה עם הדפסים מיוחדים, בדים מרובי חלונות ואפילו בדי רשת (כשרים) ההופכים את הסוכה למאווררת ומתאימה במיוחד לתקופת הקורונה. בגזרת האביזרים המיוחדים ניתן למצוא באתר כיור נייד לסוכה המאפשר רחיצת ידיים באמצעות לחיצה רגלית המעלה מים הנמצאים במיכל תחתון, ובגזרת הקישוטים ניתן למצוא באתר חבקים מהודרים מזהב, גלגלונים צבעוניים ואפילו כתרים לכיסאות עם שמות האושפיזין.
6 צפייה בגלריה
סוכה
סוכה
סוכה
(צילום: shutterstock)
פעילות האון ליין של סוכות ירושלים פועלת באמצעות אתר סוכה פלוס שהשנה שודרג עם אופציית הסיור הווירטואלי שבלחיצה קלה מכניסה אתכם לסיור בתוככי החנות הראשית של הרשת במושב ברכיה. ברשת מציינים כי פעילות האון ליין צומחת מאוד בעקבות משבר הקורונה והביקושים הגדולים מצד הלקוחות.

ארבעת המינים

כל ילד שגדל בבית מסורתי וודאי מכיר את התחושה המיוחדת עת היה הולך עם אביו בימים הספורים שבין יום הכיפורים לחג הסוכות לשוק ארבעת המינים התוסס לקראת החג, וביחד היו שניים בודקים את כשרותם של האתרוג, הלולב, ההדס והערבה, את יופיים ואת ההידור הקשור בהם. מתברר כי בשביל לרכוש את ארבעת המינים אין צורך כיום לשרך רגליים בין הדוכנים השונים תוך בחינה מדוקדקת של כל אחד. אחד האתרים בהם תוכלו לרכוש בלחיצת כפתור סטים של ארבעת המינים הוא אתר מצווה- שופ. באתר ניתן למצוא סטים בכל סוגי הכשרויות - כשרות בסיסית, מהודר, ומהודר מן המהודר ואפילו סט חינוך המיועד לילדים בלבד (ואינו כשר לברכה).
6 צפייה בגלריה
ארבעת המינים
ארבעת המינים
ארבעת המינים
(צילום: shutterstock)
כל הסטים מגיעים במשלוח עד הבית ובאתר מדווחים כי מאז פרוץ הקורונה בחודש מרץ הם החליטו להגדיל את מערך האספקה שלהם, וכי הם חווים עלייה של עשרות ולעיתים מאות אחוזים בחלק מהמוצרים. לאתר יש השגחות של רבנים הנמצאים בבתי האריזה ומפקחים על הרכבת הסטים על פי ההידורים השונים.
חברה נוספת שהשנה עשתה את המעבר מאופליין לאונלין היא חברת "ושמחת" שמשווקת כבר שנים רבות מוצרים לחגי ישראל בארץ ובעולם ומוכרת ארבעת המינים ליחידים ובסיטונאות. לרגל חג הסוכות תשפ"א ובעקבות המצב נפתח אתר אינטרנט דרכו ניתן להזמין ארבעת המינים אונליין בצורה קלה ונעימה כולל משלוח עד בית הלקוח.
6 צפייה בגלריה
שוק ארבעת המינים. כבר לא צריך ללכת כדי להצטייד לחג.
שוק ארבעת המינים. כבר לא צריך ללכת כדי להצטייד לחג.
שוק ארבעת המינים. כבר לא צריך ללכת כדי להצטייד לחג.
(צילום: shutterstock)

תאורה לסוכות

היו ימים בהם אנשים הסתפקו בחג הסוכות בנורת ליבון רגילה שהשתלשלה באמצעות חוט מאריך מסלון הבית ועד תקרת הסוכה, ובכך תמו ענייני התאורה לסוכה. מסתבר שגם בתחום התאורה לסוכות חל שינוי משמעותי עם השנים וכיום ניתן למצוא ברשת פתרונות תאורה לסוכות שלא היו מביישים שום חדר בבית. כך בין היתר ניתן למצוא באתר רשת מחסני תאורה גרילנדות צבעוניות, נורות להבה, שרשראות נורות לד ומארזי נאון צבעוניים.
6 צפייה בגלריה
גרילנדות צבעוניות
גרילנדות צבעוניות
גרילנדות צבעוניות
(צילום מסך מתוך האתר)
אם לא תרצו להסתבך השנה כלל עם כבלים וחיבורים לחשמל תוכלו למצוא פתרון באתר צוות גדרון, שמאז התפרצות הקורונה הפך האתר לזרוע משמעותית לעסק. באתר תמצאו פרוז'קטור סולארי שיעניק לסוכה שלכם תאורת לד עוצמתית לסוכה. הפרוז'קטור נטען מהשמש ביום ומאיר בלילה, ללא צורך בכבלים. ואם בעולמות הסולאריים עסקינן הרי שבאתר רשת BE GREEN שהתחדש לאחרונה, ניתן למצוא שרשרת נורות לד צבעוניות באורך 12 מטר המבוססת על תאורה סולארית ללא חשמל המופעלת על ידי סוללה נטענת.

ועוד אחד קטן לסיום

אם הסגר השני של הקורונה גורם לכם לרצות לברוח למקום אחר, אז אולי בכל זאת תוכלו לעשות זאת השנה, גם אם לא בעולם האמיתי. הכירו את המשחק "הצופן של שלומית" – חדר בריחה ביתי לכל המשפחה. המשחק מבית עולם המשחקים של לילך זמין לרכישה אונליין ולהדפסה בבית.
6 צפייה בגלריה
"הצופן של שלומית" – חדר בריחה ביתי לכל המשפחה.
"הצופן של שלומית" – חדר בריחה ביתי לכל המשפחה.
"הצופן של שלומית" – חדר בריחה ביתי לכל המשפחה.
(צילום מסך)
סיפור העלילה: רגע לפני שסבתא שלומית טסה למרתון חדרי בריחה באבו-דאבי... היא השאירה למשפחה ארגז עם אוצר משפחתי נפלא, עם רמזים המתחבאים בסוכה מיוחדת לחג. האם אתם מוכנים לצאת להרפתקה מסעירה בסוכה של סבתא שלומית ולגלות את האוצר המשפחתי? משך המשחק הוא כ-60 דקות ובחברה מציינים כי הוא מתאים לכל המשפחה וילדים מגיל 10 ומעלה יכולים לשחק לבד.
"זמן הקורונה על כל קשייו הוא גם זמן ליצירתיות גדולה ובעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם מרחיבים את תחומי הפעילות שלהם ואף פותחים זרוע דיגיטלית לעסק", אומרת מיכל חיון, מומחית דיגיטל ואיקומרס מנהלת מקצועית של קורס eCommerce למתקדמים בבית הספר Digitalent ומנכ"לית משותפת בחברת !2Do. הדבר נכון כמובן בתחום כמו מכירת מוצרים עונתיים כמו לחג הסוכות, אך כמובן שרלוונטי לכל תחום. "היו גם אתם יצירתיים וחשבו על שירותים או מוצרים משלימים אותם תוכלו לספק ללקוחותיכם. כמו כן, אם אתם מוכרים מוצרים ועד היום הקפדתם לספק אותם אך רק בבית העסק, צאו מחוץ לקופסא ובנו מנגנון שירותי איסוף עצמי או משלוחים עד הבית".
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 11:31, 21.09.20