בשיתוף בנק הפועלים
צלם: ירון שרון; במאי: אסף קוזין; תחקירנית ומפיקה: לילך מרקוביץ'; עורך: גיא פוקס
תחום החינוך היה מהראשונים שנדרשו להתאים את עצמם למציאות החדשה של הקורונה. הסגרים, כללי הריחוק והגבלות ההתקהלות אילצו בתי ספר, מכללות ומסגרות לימודיות אחרות כמו חוגים וקורסים למבוגרים לחשב מסלול מחדש, ולעבור כמעט בן לילה ללמידה מקוונת.
מכללת הכפתור, שמבוססת על קהילה מגובשת ותומכת שפועלת במרחב הפיזי עם הדרכה, הוראה וקורסים, נאלצה גם היא להתאים את עצמה למצב, ולעבור למרחב הדיגיטלי עם פרוץ מגפת הקורונה. "הכפתור היא שיטה ייחודית שמשלבת את עולם הקואצ'ינג ועולם למידת המוזיקה, ומאפשרת ללמוד גיטרה בשישה מפגשים", מספר אהבה שמעיה, מייסד ומפתח השיטה.
"בתקופת הקורונה צילמנו קורסים דיגיטליים, ולמעלה מעשר סדנאות שונות ללימוד מוזיקה וגיטרה. יצרנו מצבים חדשים ויש לנו סדנאות מדהימות בזום. המטרה שלי עכשיו לספר לכמה שיותר אנשים במרחב הדיגיטלי על קורס הגיטרה החדש שלנו".
קהילת הגיטריסטים שנותנת בראש בדיגיטלקהילת הגיטריסטים שנותנת בראש בדיגיטל
קהילת הגיטריסטים שנותנת בראש בדיגיטל
(צילום: ירון שרון)
בדיוק לשם כך נולד פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent. הפרויקט נועד לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא הצליחו להתפתח בזירת האונליין. במסגרת הפרויקט נרשמו מאות עסקים, שקיבלו ליווי מקצועי וקורסים ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
בשבועות הקרובים נציג 8 עסקים שלקחו חלק בפרויקט ועשו את המקפצה הדיגיטלית, וגם נשתף אתכם בטיפים ובעצות שקיבלו בתי העסק ממומחי הדיגיטל. והפעם: מכללת הכפתור לומדת איך הקהילה המגובשת שלה יכולה להתרחב ולגדול באונליין. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
עידו גרינברג - mismas עם אהבה שמעיה. עידו גרינברג - mismas עם אהבה שמעיה.
עידו גרינברג - mismas עם אהבה שמעיה.
(צילום: ירון שרון)
עוד עסקים שעשו קפיצה דיגיטלית

טיפ ראשון: שיטת העדויות - כלי אפקטיבי ויעיל

שיטת הכפתור, מספר שמעיה, מבוססת על קהילה תומכת שנפגשת בהופעות, ג'אמים, קבלות שבת ומפגשים חברתיים שונים, ולומדת יחד כקבוצה איך לנגן בגיטרה. כל זה פסק עם התפרצות נגיף הקורונה בחודש מרץ.
המכללה נמצאת בנקודה שבה היא צריכה להמציא את עצמה מחדש על מנת להרחיב ולהגדיל את הקהילה שלה. למשימה המאתגרת הזו התגייס איש הקריאטיב, היזם והבעלים של המותג "משפט אחד ביום", עידו גרינברג, הידוע בשם mismas.
גרינברג נפגש עם שמעיה ונתן לו מספר טיפים והמלצות למיתוג נכון באונליין. גרינברג מציין לטובה את אתר המכללה ואת מיקומה בראש החיפושים, ונותן טיפ חשוב לשיפור תדמית המותג: הכנת סרטוני טסטמוניאלס. זהו כלי שיווקי, שבנוי על עדויות מצולמות של לקוחות מרוצים, שמספרים על החוויה שלהם עם המוצר או השירות. מדובר בכלי יעיל ואפקטיבי ביותר, כיוון שהוא מבסס הזדהות עם המותג ועם ערכיו - ומשתמש בכוחה של הקהילה הדיגיטלית כמכפיל כוח להגדלת החשיפות, בעזרת הבוגרים שהופכים להיות שגרירים של המותג.
שיטת העדויות  - כלי אפקטיבי ויעילשיטת העדויות  - כלי אפקטיבי ויעיל
שיטת העדויות - כלי אפקטיבי ויעיל
(צילום: ירון שרון)
לאחר המפגש עם עידו גרינברג, נפגש אהבה שמעיה עם מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית בית הספר Digitalent, שסייעה לו בעזרת המתנדב ברוך אנגל לדייק את הצרכים של בית העסק הייחודי. "הקורונה אתגרה אתכם מאוד, ולא ניתן לקיים יותר את המפגשים במרחב הפיזי", אומרת דשקוב. "יזמתם מוצר דיגיטלי שאותו צריך לשווק. צריך למצוא שיטות יצירתיות כמו שיווק באמצעות דאטה של לקוחות קיימים, שיווק באמצעות קהילות ובאמצעות תוכן".
ברוך אנגל, בוגר קורס PPC ב Digitalent ובעל ניסיון עשיר כמנהל תחום eCommerce במספר חברות מובילות אומר כי אחד האתגרים של מכירה באונליין, זה המחיר הגבוה של מדיה שהופכים את המכירה ללא כדאית. "לכן, אנחנו בונים כאן מהלך של מספר ערוצים בתשלום ובחינם, משווקים באמצעות דאטה קיים ומהלכי רה-מרקטינג ממוקדים".
(צילום: ירון שרון)

טיפ שני: ניהול פיננסי נכון של קמפיינים

לצד היצירתיות השיווקית, נדרשת בתקופה זו גם יצירתיות בגזרה הפיננסית. לשם כך, נרתם ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים, שמציע מספר טיפים לניהול פיננסי נכון. "נקודה אחת שחשוב מאוד לשים לב אליה היא המשוואה של כמה אני משקיע בקמפיין אל מול האימפקט שלו לאורך זמן. כל הזמן צריך לנהל את המשוואה הזו", מדגיש פיכמן.
"נקודה נוספת - חשוב להבחין בין תקופות של צמיחה ויציבות לבין תקופות של משבר וחוסר וודאות. דבר חשוב נוסף הוא העיתוי של הקמפיין. ניתן למשל לתכנן את ההוצאה של הקמפיין בהתאם למועדי חופשות של קהל היעד, ובכך לנצל את התקציב של הקמפיין באופן ממוקד ומיטבי".
ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים מעניק לאהבה שמעיה מספר טיפים לניהול פיננסי נכון. ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים מעניק לאהבה שמעיה מספר טיפים לניהול פיננסי נכון.
ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים מעניק לאהבה שמעיה מספר טיפים לניהול פיננסי נכון.
(צילום: ירון שרון)
בפרויקט "מקפצה לדיגיטל" לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, עם וובינרים שעושים סדר. בין הנושאים שכבר עלו במתחם המיוחד: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
בשיתוף בנק הפועלים

פרסום ראשוני: 09:58 , 11.11.20