בשיתוף בנק הפועלים


משבר הקורונה הדגיש יותר מאי פעם את החשיבות ואת הצורך של בתי עסק בפעילות ובנוכחות דיגיטליות. במציאות של ריחוק חברתי והימנעות מהתקהלויות, האינטראקציות האנושיות - וגם הפעילות הצרכנית שלנו - עוברות להתנהל באופן כמעט מוחלט מול מסך המחשב או הטלפון. אין ספק היום שהעולם הדיגיטלי הוא המנוע העיקרי שיכול להשאיר את העסק חי, נושם ומרוויח.
אז איך מייצרים נוכחות דיגיטלית שאיתה תוכלו להגיע עד לבית הלקוח ולהצליח לספק לו את השירותים והמוצרים של העסק שלכם. כנראה שלא תצליחו לעשות זאת ללא בניית אתר לעסק שלכם. בניית אתר אינטרנט הכרחית על מנת להנגיש את העסק שלכם לקשת רחבה יותר של אנשים ולהצליח לנהל עם כל אחד מהם אינטראקציה ברמה הכי אישית שאפשר. ולא, לא חייבים להשקיע אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים כדי להקים אתר מקצועי עם נראות טובה. כיום בעזרת כמה צעדים פשוטים ניתן להקים אתר ב-Wix שיעשה לכם את העבודה.
כדי להבין איך עושים את זה נכון, הגיע רועי גולדנברג שמוביל את תחום ההדרכות כחלק מצוות ההאב של חברת Wix לוובינר שיעשה לכם סדר ויסייע לכל בעל עסק לבנות את הנוכחות בדיגיטל. הוובינר מתקיים כחלק מסדרת הרצאות מומחי האונליין של פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ידיעות אחרונות, ynet בשיתוף בנק הפועלים, לטובת עסקים קטנים, עם טיפים, המלצות, ובעיקר כלים יישומיים במעבר לעולם הדיגיטל. במהלך הוובינר שוחח גולדנברג עם ירדן נרדי, בעל עסק "מסיבה למסיבה" בעיר עכו. צפו בוובינר בראש הכתבה.

2 צפייה בגלריה
רועי גולדנברג, מוביל את תחום ההדרכות כחלק מצוות ההאב של חברת וויקס
רועי גולדנברג, מוביל את תחום ההדרכות כחלק מצוות ההאב של חברת וויקס
רועי גולדנברג, מוביל את תחום ההדרכות כחלק מצוות ההאב של חברת וויקס
(צילום מסך)

לפני שאתם מתחילים לבנות אתר לעסק שלכם, חשוב לקחת בחשבון מספר דברים:
חשוב שתכינו מבעוד מועד את כל התכנים אותם תרצו להעלות לאתר – תכנים טקסטואליים, תכנים ויזואליים וכמובן תוודאו שהם יהיו באיכות גבוהה. כמובן אל תחששו לסנן חלק מהתכנים, הרי במסגרת האתר לא תרצו להעמיס במידע על הלקוחות שלכם.
חשוב שתגדירו את קהל היעד שלכם לאתר – קחו בחשבון שבמעבר לדיגיטל נפתחות בפניכם אופציות של קהלי יעד נוספים שאליהם תוכלו לפנות, דבר שלא היה אפשרי כשניהלתם רק חנות פיזית.
תחשבו על התחום שבו העסק שלכם נמצא - בהתאם לכך תחליטו על השפה שבה תשתמשו באתר, על העיצוב הנכון ביותר לכם ועל החוויה שאתם רוצים לספק לכל לקוח שיכנס לאתר.
עכשיו, תחליטו מהי המטרה של האתר, כלומר, מה אתם מצפים מכל מבקר באתר לעשות. לדוגמה, אם אתם עסק של צעצועים – ככל הנראה שעד היום התמקדתם במכירת מוצרים פיזיים בחנות עצמה. ועכשיו, בחנות הדיגיטלית החדשה שלכם תוכלו להמשיך ולמכור את המוצרים, רק שהפעם תצטרכו להוביל את הלקוחות למטרה הזו בדיוק. איך תעשו זאת? בקלות תוכלו להוסיף לאתר שלכם כפתורי הנעה לפעולה. בלחיצה פשוטה על הכפתורים הלקוח יעבור מידית לדף החנות שלכם, או לדף השירותים שלכם, הכל כתלות במטרה הראשונה שלשמה בניתם את האתר.
בעולם האינטרנט, יש הצפה של מידע ולכן חשוב להתבלט ולהשאיר חותם, בעיקר בתחום שבו אתם עוסקים. איך מתבלטים בעולם הדיגיטלי?
∙ כמה פעמים חיפשתם מוצר או שירות באינטרנט, ובדפי תוצאות החיפוש עברתם גם לדף השני, השלישי והרביעי? כנראה שנוכל לספור זאת על כף יד אחת. בדיוק בגלל זה, אתם צריכים לדאוג שהאתר שלכם יופיע בחלק העליון של דף התוצאות הראשון. איך עושים זאת? על ידי בנייה נכונה של ה-SEO של האתר שלכם. SEO זהSearch Engine optimizer ובאמצעותו תוכלו להזניק את האתר שלכם לתוצאות החיפוש הראשונה במנוע החיפוש.
∙ דבר נוסף שמומלץ לכל בעל עסק הוא להשקיע 5 דקות בשביל לבנות Google my business. זה מאפשר לאנשים שמחפשים את העסק שלכם לקבל בקלות את כל הפרטים הנדרשים על העסק שלכם – מס' טלפון, אימייל, כתובת האתר וכתובת החנות הפיזית. תוך 5 דקות תוכלו לשדרג את החוויה של הלקוחות שלכם בצורה מדהימה, וכמובן שגם למשוך לקוחות חדשים לעסק שלכם.
∙ כמובן שגם בתקופה הזו הרשתות החברתיות הם כלי מצוין להשתמש בו בשביל לשווק את העסק בחינם וללא הרבה השקעה. תוכלו בקלות דרך הפלטפורמה של Wix לחבר את האתר שלכם לוואסטאפ, לפייסבוק ועוד כדי להרחיב את החשיפה של העסק שלכם.

2 צפייה בגלריה
רועי גולדנברג וירדן נרדי. עושים יחד מקפצה לדיגיטל
רועי גולדנברג וירדן נרדי. עושים יחד מקפצה לדיגיטל
רועי גולדנברג וירדן נרדי. עושים יחד מקפצה לדיגיטל
(צילום מסך)
אם תעשו את כל הצעדים האלו, תוכלו להרחיב את קהילת הלקוחות שלכם בצורה משמעותית.
אבל גם אחרי שהצלחתם למשוך את הלקוח לאתר שלכם, חשוב שתשמרו עליו בפנים. יש איזשהו חוק לא כתוב שאומר שתוך 4 שניות מגיעים להחלטה אם מעוניינים להישאר באתר או לא. ולכן, כדאי לבנות דף ראשי עם נוכחות חזקה. מקמו את השם של העסק שלכם, כתבו במספר מילים את המסר העיקרי והוסיפו תמונה בשביל לשמור על הצבעוניות ולייצר חוויה חיובית בכניסה הראשונה לאתר. שימו את הלוגו של העסק שלכם במיקום ברור בחלק העליון של האתר (באזור של ה-Header). אם תעשו את כל זה יש סיכוי גבוה מאוד שהמבקר יישאר באתר וגם יחזור אליו פעמים נוספות.
לקוח מרוצה זה לקוח שיכול להתמצא באתר שלכם בצורה הטובה ביותר. לכן בנייה נכונה של אתר היא באמצעות חלוקה הגיונית של אזורים שכל אחד מהם מעביר את המסר שלו. הפולד הראשון צריך למשוך את העין של הלקוח ולהשאיר רושם מגניב אצלו, הפולד השני יכול להכיל את המוצרים שאותם אתם מוכרים, הפולד השלישי יכול להיות גלריית תמונות שאספתם על העסק וכן הלאה ממשיכים עד שנוצר לכם אתר שלם.
וכמובן, בשביל לשמור על הלקוח לאורך זמן, כדאי מאוד להוסיף אינטראקציה עסקית. כצעד ראשון הוסיפו אפשרות לצ'ט עם הלקוח על מנת להצליח לתקשר איתו מרחוק בזמנים בהם הוא לא נכנס אליכם לחנות הפיזית. זאת ההזדמנות להשתמש בצ'ט ככלי להעניק את השירות הטוב ביותר ובזמן הקצר ביותר ללקוח.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 11:34, 31.08.20