שתף קטע נבחר

אנריקו מסיאס חוזר לישראל

ושוב איתכם: המוזיקאי הצרפתי האהוב יציין 50 שנים על במות ישראל עם שלוש הופעות במחוזותינו, בחיפה, בירושלים ובתל אביב. הבונוס: ליווי מוזיקלי של נכדו, שמעון מסיאס. מחיר כרטיס להופעה: החל מ-189 שקלים

יש מוזיקאים שפשוט אוהבים את הארץ. כזה הוא אנריקו מסיאס, שישוב בקרוב לישראל לשלוש הופעות, שתתקיימנה ב-13 ביוני במרכז הקונגרסים בחיפה, ב-14 ביוני בהיכל התרבות בתל אביב וב-17 ביוני בבנייני האומה בירושלים. בסיבוב זה יציין מסיאס 50 שנים על במות בישראל, והוא ילווה בהופעות בנכדו, המוזיקאי שמעון מסיאס. מחיר כריס להופעה ינוע בין 189 ל-359 שקלים, בהתאם למקום הישיבה באולם. 

 

אנריקו מסיאס נולד באלג'יריה למשפחה יהודית-ספרדית והיגר ב-1961 לספרד בעקבות פרעות ביהודים. הוא הוציא את אלבומו הראשון ב-1962 וזכה להצלחה גדולה בצרפת, כששילב בין מוזיקה ממולדתו לשנסונים צרפתיים. מסיאס היה לאחד מגדולי השנסיונריים בעולם, כששיריו נושאים לרוב מסרים חיוביים של שלום ואחווה.

 

אנריקו מסיאס. 50 שנים על במות בישראל (צילום: איציק בירן) (צילום: איציק בירן)
אנריקו מסיאס. 50 שנים על במות בישראל(צילום: איציק בירן)

מסיאס נחשב לאוהד גדול של ישראל, כשהופעתו הראשונה במחוזותינו התקיימה ב-1967, לרגל חגיגות יום העצמאות ה-19 למדינה. מאז ובמשך חמישה עשורים הוסיף מסיאס לבקר ולהופיע בארץ פעמים רבות. לצד הצלחתו כאן, מסיאס נחשב לזמר אהוב בעולם כולו, וב-1981 הוא קיבל את התואר "זמר השלום" ממזכ"ל האו"ם דאז.

 

מגיע עם שחקן חיזוק. מסיאס ונכדו, שמעון (צילום: איציק בירן) (צילום: איציק בירן)
מגיע עם שחקן חיזוק. מסיאס ונכדו, שמעון(צילום: איציק בירן)

לפני שנה וחצי הוזכר מסיאס בהקשרים מפתיעים, כאשר רשת BBC הבריטית חשפה כי בין חפציו האישיים של מנהיג אל קעידה אוסמה בן לאדן נמצאו אלבומים רבים של מסיאס, המצביעים על חיבתו של הטרוריסט לזמר השנסונים. "כששמעתי את זה חשבתי שמדובר בטעות, חשבתי שזו בדיחה. בהמשך רבים התקשרו לספר לי, והבנתי שזה נכון", אמר מסיאס ל-ynet. "אני לא מבין מה קסם לו בשירים שלי. כל המסר בשירי מדבר על שלום ונגד אלימות, ומדובר באחד האנשים היותר אלימים שידע העולם הזה. אז האמן לי שאני מופתע". על הבאתו של למסיאס לישראל אמונים גם הפעם שמואל ויואב צמח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים