שתף קטע נבחר

רוג'ר ווטרס: "רדיוהד החליטו שיופיעו בתל אביב - לא אקלל אותם או אנזוף בהם"

חבר פינק פלויד לשעבר סיפר בראיון כי על אף שקרא ללהקת רדיוהד לא להופיע בישראל, נענה בשלילה על ידי הלהקה: "יש גבול שהציב ה-BDS, והייתי מעדיף שעמיתים מתחומי לא יחצו אותו. אבל אם מחליטים לעשות זאת - זה עניינם ועל מצפונם", אמר והסביר את הסיבות לתמיכתו בתנועת ה-BDS

 

אחרי שבשבוע שעבר רוג'ר ווטרס ואמנים נוספים קראו ללהקת רדיוהד לא להופיע בישראל בקיץ, כעת חבר פינק פלויד לשעבר מספר כי נענה בשלילה על ידי הלהקה. בראיון מול קהל שהעניק בסוף השבוע לניו יורק טיימס לרגל יציאת אלבומו החדש "Is This The Life We Really Want?", נשאל המוזיקאי אודות מכתב הבקשה עליו חתם, בו פנה (כפי שהוא נוהג לעשות לזמרים המתוכננים להגיע לארץ) למצפונם של תום יורק ושות', והפציר בהם לבטל את ההופעה בישראל ממניעים אידיאולוגיים.

 

"לא אקלל את רדיוהד". ווטרס (צילום: AP) (צילום: AP)
"לא אקלל את רדיוהד". ווטרס(צילום: AP)

"פצחתי בשיח עם כמה מחברי רדיוהד, ונראה שהם החליטו שימשיכו ויקיימו הופעה בתל אביב, אז יש מעט מאוד שאני יכול לעשות בנושא", ענה ווטרס. "הם אלה שצריכים להחליט ולקבוע מה הם הולכים לעשות בחייהם, והם חייבים ללכת לכל מקום שהמצפון שלהם יוביל אותם אליו. לא אקלל אותם או אנזוף בהם על כך. לדעתי האישית יש גבול שהציב ה-BDS, והייתי מעדיף שעמיתים מתחומי לא יחצו אותו. אבל אם אנשים מחליטים לעשות זאת - זה עניינם ועל מצפונם".

 

הראיון המלא עם רוג'ר ווטרס

 

"המטרה הסופית שלי היא כמו מטרתם הסופית של כל מי שמעורב ב-BDS, שהיא תנועת מחאה לא אלימה שיוסדה על ידי פעילים פרו-פלסטינים", הסביר ווטרס את הפעילות הרבה שלו בנושא. "נהייתי מודע אליה ב-2006 כשנסעתי להופיע בישראל. אנשי ה-BDS פנו אלי והתחלנו במשא ומתן ושיח אודות מצבו הקשה של העם הפלסטיני. בסופו של דבר, שוכנעתי שלכל האנשים הגרים באזור הזה הזכות לרכוש, דת והגדרה עצמית - לכל החברים היהודים שלנו שגרים בישראל וגם לכל החברים הערבים בפלסטין, שגרים בשטחים הכבושים ובישראל. וזו הבעיה שלי. ממש כמו שלכל האנשים בארצות הבית יש הזכות לכך, ללא קשר לדת, צבע או גזע. זה כל מה שאני רוצה עבור הפלסטינים - לא יותר ולא פחות.

 

השיבו בשלילה. רדיוהד (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
השיבו בשלילה. רדיוהד(צילום: gettyimages)

אני לא מנסה להרוס את ישראל ואין לי דבר נגד יהודים", הוסיף הזמר. "הם מאשימים אותי באנטישמיות מפני שזו הדרך שהיחידה שהם יכולים לתקוף את העמדה הזו, שהיא העמדה הבסיסית של ה-BDS. ה-BDS רוצה יותר מכך. הוא דורש את זכות השיבה לפליטים שגורשו מבתיהם בכוח בין 1947 ל-1948 ושוב ב-1967 אחרי מלחמת ששת הימים. אישית אני מסכים עם זה. אני חושב שלגרש אותך מהמקום שבו גרת והמשפחה שלך גרה בו במשך מאות שנים זה פסול". על הדברים הללו הגיב הקהל הנוכח במקום במחיאות כפיים סוערות.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מרב יודילוביץ'
"אני לא מנסה להרוס את ישראל". ווטרס
צילום: מרב יודילוביץ'
לאתר ההטבות
מומלצים