שתף קטע נבחר

כוח סוס: דרור קרן מציג את תפקיד חייו

"סוס אחד נכנס לבר", ספרו הנפלא של דויד גרוסמן, זכה לעיבוד מופתי בניצוחו של דרור קרן שנולד בשביל לגלם את התפקיד - וגם לביימו

ספרו הנפלא של דויד גרוסמן "סוס אחד נכנס לבר" זכה לעיבוד בימתי מופתי בתיאטרון הקאמרי. בעיקר זהו הישג של איש אחד - דרור קרן. הוא השותף לעיבוד, יחד עם מיכה לבינסון המנוח ואבנר בן עמוס, והוא גם ביים את ההצגה אחרי שלבינסון נפטר בתחילת החזרות.

 

 (צילום: ז'ראר אלון) (צילום: ז'ראר אלון)
(צילום: ז'ראר אלון)
 

אך בעיקר הוא השחקן הראשי המגלם בצורה נפלאה את הדמות של דובלה ג'י, הסטנדאפיסט בעל סיפור החיים המצמית: ילד כאפות, בן לאמא ניצולת שואה ולאבא מנוכר שהפך את עולמו, תרתי משמע (בצעירותו נודע כילד שהולך על הידיים), והפך לסוג של ליצן ציבורי כדי לשרוד. נראה שקרן נולד בשביל לגלם את התפקיד הזה, והוא חי אותו בכל גופו ונשמתו. במשך שעה וחצי מרוכזות של צחוק ודמע הוא מעביר אותנו במסע אנושי מטלטל ומרגש ביותר. אין ספק שזהו תפקיד חייו של קרן המוכשר. בראבו.


 (צילום: ז'ראר אלון) (צילום: ז'ראר אלון)
(צילום: ז'ראר אלון)

לצידו מצטיינים גם המוזיקאי אלדד לידור שיצר עיטורים מוזיקליים עדינים ויפים והאנימטור שריאל קסלסי שבנה סדרת סרטונים יפים בשחור ולבן הממחישים את מפגשי הילדות בין דובל'ה לאבישי, השופט בדימוס המוזמן על ידי דובל'ה לצפות במופע החיים שלו. יגאל זקס משחק אותו בצורה אנושית ומופנמת. עוד דמות היושבת בקהל היא פיץ, הילדה־אישה הקטנה המשמשת כעדת אופי על דובל'ה הילד, שאותה מגלמת איה גרניט־שבא בביצוע רגיש, מדויק ונוגע ללב.


 (צילום: ז'ראר אלון) (צילום: ז'ראר אלון)
(צילום: ז'ראר אלון)

הרביעי בחבורה הוא יוסי ירום, בתפקיד בעל המועדון הנתנייתי, שגם הוא משכנע. כולם משרתים במסירות את המופע הגדול של קרן, שיש לו את כל המורכבות והרגישות האנושית שגרוסמן דמיין כשכתב את הדמות המופלאה שלו. התוצאה הסופית היא הצגה מרתקת, המייצרת רכבת שדים מחשמלת של מצבים ורגשות ומעניקה בסיום חוויה אנושית חריפה ועמוקה ביותר. כך הופכים ספרות מופת להצגה בלתי נשכחת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים