שתף קטע נבחר

מחווה לפתקים בכותל: אירועי הביאנלה של ירושלים

תערוכות של אומנים שהיגרו בילדותם ומספרים על הגעגועים והזיכרונות, מיצג בסימן 100 שנה להצהרת בלפור, ופתקי משאלות - כמו בכותל אבל קצת אחרת. אלו התערוכות והמיצגים הצפוים בביאנלה לאומנות יהודית בירושלים

אומנות בסימן יהדות: כ-200 אומנים מכל העולם ו-25 תערוכות ומייצבים יקחו חלק בביאנלה השלישית של ירושלים לאומנות יהודית עכשווית, שתתקיים החל מ-1 באוקטובר בחללים שונים בעיר. הביאנלה מספקת במה לאומנים חילוניים, דתיים וחרדים - המתייחסים בעבודתם למחשבה, רוח, מסורת וחוויה יהודית. השנה תתקיים הביאנלה תחת הכותרת "קווי פרשת מים" - גם במובן של פיצול לזרמים שונים, כמאפיין את העיר, וגם כביטוי שמסמן אירועים ששינו את פני ההיסטוריה.

 

בין המיצגים והתערוכות בביאנלה:

"ארץ החלומות לא נמצאה" - אומנים שהיגרו מברית המועצות כילדים מציגים את ההגירה מנקודת מבט של געגועים לזיכרונות ילדות. הפרויקט בוחן את הרצון של האומנים לחשוף את השורשים שלהם, ולחפש את עברם התלוש. אוצרת: מריה וייטס.


 (Marleene Rubenstein, Nancy Goodman Lawrence, Renée Amitai, and Doni Silver Simons) (Marleene Rubenstein, Nancy Goodman Lawrence, Renée Amitai, and Doni Silver Simons)
(Marleene Rubenstein, Nancy Goodman Lawrence, Renée Amitai, and Doni Silver Simons)

"ארצות הבית" - תערוכה המציגה מעבר של קהילות יהודיות בתוך העולם הערבי והמוסלמי לאירופה, ארצות הברית וישראל. התערוכה מציגה את הנושא משתי נקודות מבט - אישית וקהילתית. אוצרת: ד"ר מירב בלס.

 

"m2 585,000" - עבודות של 11 אומנים הונגריים צעירים שמשקפים חללים שנמצאו ברובע היהודי במחוז השביעי של בודפשט מהתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה ועד היום. אוצרת: אנדראה אוסטריץ.

 

מתוך התערוכה של אבנר שר (צילום: Avner Sher) (צילום: Avner Sher)
מתוך התערוכה של אבנר שר(צילום: Avner Sher)

"טופוגרפיה חלופית" - האומן והאדריכל אבנר שר בוחן את המתח בין הקביעות לארעיות בירושלים. כחלק מהתערוכה יפוזרו מעין פתקים קטנים, פיסות שעם צבועות אדום, שעל כל אחת מהן נכתבה משאלה בשפה אחרת. שר מתייחס דרכן לאמונות השונות שהתפתחו סביב ירושלים, ובמיוחד למנהג היהודי של הטמנת פתקים בכותל. אוצרת: ד"ר סמדר שפי.

 

"החלל שבפנים" - לילי אלמוג הופכת את הנשים שהוסתרו תחת שמלותיהן השחורות לצלליות. אוצרת: אילת ליבר.

 

"ממזרים" - מיצג בו ארבעה אומנים ישראלים חוקרים את היחסים המורכבים בין דת ומדינה בישראל. אוצרת: נורית יעקוב-ינון (מתחם בזק).

 

 (Mira Maylor-Mamzerim glass heads photo credit Ran Arda) (Mira Maylor-Mamzerim glass heads photo credit Ran Arda)
(Mira Maylor-Mamzerim glass heads photo credit Ran Arda)

"אדם, נוצר כזכר ונקבה" - עבודות של ארבעה אומנים ישראלים ידועים: מיכה אולמן, אפרת נתן, הילה בן ארי ונחמה גולן. אוצרים: רבקה בלקש ורותי רובינשטיין.

 

"To and Fro" - מיצג קבוצתי של אומנים צרפתיים ואמנים המתגוררים בצרפת המתייחסים לפרשנות הצרפתית לטקסט של רבי נחמן מברסלב. אוצרת: ד"ר בת שבע גולדמן.

 

"מים, לב, פנים" - תערוכה המתמקדת במערכת היחסים שבין האומן לצופה במהלך הצגת עבודה. אוצרת: אביטל נאור וכסלר.

 

 

בנוסף ישתתפו בביאנלה תערוכות קבוצתיות מארצות הברית, וכן מיצג של שלוש אומניות בריטיות לציון 100 שנה להצהרת בלפור.  

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Mira Maylor-Mamzerim glass heads photo credit Ran Arda
מתוך הביאנלה של ירושלים
Mira Maylor-Mamzerim glass heads photo credit Ran Arda
לאתר ההטבות
מומלצים