שתף קטע נבחר

שלומי שבת: "לא רוצה להישמע פתטי"

הוא מסרב לדבר על פוליטיקה כדי לא לפגוע במצב הרוח, שופע פרגונים למבקרים שקטלו אותו בתחילת הדרך ("כתבו שאני נשמע כמו רבע עוף") ואפילו מחלק טיפים לאייל גולן. בגיל 63 שלומי שבת מוציא אלבום, מופיע בלי סוף - ונהנה מכל רגע. אז מדוע עבר שנתיים של "קומה מוזיקלית", ומיהו כוכב הפופ הצעיר שעזר לו להשתקם? צפו בראיון ובביצועים באולפן

 

"היו שני עיתונאים שבדיעבד אני חייב להם המון, הם ממש קטלו אותי", מספר שלומי שבת באולפן ynet ונזכר בביקורות הלא-נעימות שקיבל על אלבומו הראשון, "מהחושך חזרתי".  

 

הוא גם זוכר את המילים המדויקות שנכתבו עליו. "כתבו 'זה נשמע כמו רבע עוף בחתונה - מנת רבע עוף'. אבל אני חייב להם המון מההצלחה שלי, כי במקום לכעוס או להיפגע מהם למדתי למה הם התכוונו. לא האמנתי שהם אמרו את זה ממקום רע. אבל את המשפטים אני זוכר - זה מקועקע".

 

"כתבו שאני נשמע כמו רבע עוף". שלומי שבת נזכר בראשית הדרך (צילום: אלי סגל) (צילום: אלי סגל)
"כתבו שאני נשמע כמו רבע עוף". שלומי שבת נזכר בראשית הדרך(צילום: אלי סגל)
 

הרבה שנים עברו מאז, וכבר לא מעט זמן ששבת נחשב לאחד המוזיקאים האהובים בישראל. בקרוב מאוד הוא יוציא אלבום חדש, אבל עוד קודם לכן חבר לזמר אליעד נחום. מסתבר שמדובר ביותר מעוד דואט - יותר כמו זריקת אדרנלין שלה היה זקוק שבת לאחר תרדמת יצירתית ארוכה.

 

עוד ביצועים וראיונות באולפן המוזיקה של ynet:

"בגיל 14 נקטעה קריירת הריקוד שלי - זה הפיצוי": עברי לידר באולפן

מוקי: "אומנים שעושים ריאליטי זה בסדר גמור"

יהורם גאון: "הטלוויזיה היום אלימה מאוד"

 

"הנודניק הזה בא אליי הביתה, דפק בדלת בבוקר, נכנס עם גיטרה ופשוט הוציא אותי משנתיים שבהן לא הצלחתי להלחין ולכתוב כלום", הוא נזכר. "הייתי בקומה מוזיקלית אומנותית. הופעתי, קיבלתי שירים מאנשים, באהבה גדולה כמובן, אבל לא הצלחתי להלחין ולכתוב. ואז הוא פתאום פתח לי את זה חזק, פוצץ לי את הבועה הזאת שהייתי בה. הוא שחרר אותי מכלא מוזיקלי, והתחלתי פתאום להלחין". 

 

"יצאתי מכלא מוזיקלי של שנתיים" (צילום: אלי סגל) (צילום: אלי סגל)
"יצאתי מכלא מוזיקלי של שנתיים"(צילום: אלי סגל)
  

על זוהר ארגוב, מוזיקאי ותיק מאליעד, ששב לאחרונה לכותרות במלאות 30 שנה למותו, יודע שבת גם כן לספר - כמי שחלק עימו במה לפני אי אלו שנים. "זוהר ארגוב היה בן אדם טוב, ואני לא שומע הרבה אומרים את זה עליו", הוא אומר. "לא שאומרים שהיה רע חס וחלילה, אבל תמיד מדברים על הזמיר, על המלך, על המעוולים, על השמח, על החאפלות. אני רוצה להגיד לך שזוהר היה איש טוב, עם לב ענק. ברור שחלק מאוד גדול יזכור אותו כמלך של הזמר המזרחי וכזמר המדהים, בעוד שיש את הצד השני שתמיד יגיד 'אנס'. יש את אלה האובייקטיביים שיגידו שהוא גם אנס אבל גם זמר ענק. הוא אנס מורשע, אבל בעיניי הזמר יותר חזק מהאנס".

 

בשנים האחרונות מככב שבת גם בפריים-טיים הטלוויזיוני, בצוות המנטורים של "דה ווייס". עזיבתו של אביב גפן, הקולגה למשחק הכיסאות המסתובבים, לטובת ריאליטי משותף עם אייל גולן - טלטלה גם אותו כאחרון הצופים.

 

"זו טלטלה גדולה, במיוחד בשבילי, כי הוא יושב לידי על ספסל הלימודים כבר ארבע שנים", מצהיר שבת. "אני אוהב את אביב, הוא עמוק בלב שלי, והצעד הזה שהוא עשה - זה אומץ. לדעתי יותר קל לצנוח ממטוס. יש לנו את ההומור שלנו, לי ולאביב, ורק אני והוא מבינים את ההומור הזה. אנשים עלולים להיפגע אם הם ישמעו מה אנחנו מדברים. אין לנו כוונות רעות, יש לנו כוונות רק להצחיק אחד את השני".

 

על החיבור עם גולן (או: טיפים להתמודדות עם אביב) הוא אומר: "שייקח אותו בהומור, בצחוק, בחברות - והם יהיו חברים. אני לא רואה את זה מתפוצץ כי מה שהיה כבר התפוצץ, ואייל - זו מעלית חשמלית, מדרגות נעות, הוא עובר הלאה". צפו כאן בריאיון המלא.

 

שלומי שבת יופיע בהיכל התרבות בתל אביב ב-21 בדצמבר וב-23 בינואר.

 

בימוי וניתוב: רובי שביט לוי | צילום: אלי סגל ואורי דוידוביץ' | צילום מהופעה: קרול קרמונה | הפקה טכנית: אופיר גונן | סאונד: אלמוג יוסף | הפקה ראשית: רז גרוס | הפקת אולפן: משי אייד | איפור: עדיה שיפמן | עריכה: הילה רוזנברג


פורסם לראשונה 28/11/2017 08:04

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
הדרך לא הייתה קלה. שלומי שבת
צילום: אלי סגל
לאתר ההטבות
מומלצים