שתף קטע נבחר

כמעט שם: "פוקסטרוט" ברשימה הקצרה לאוסקר

הסרט הישראלי "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז נבחר על ידי האקדמיה האמריקנית לקולנוע כאחד מתשעת הסרטים הזרים הטובים ביותר השנה. בסוף ינואר יוכרזו חמשת המועמדים הסופיים. בין המתחרים אפשר למצוא את לבנון, שוודיה, רוסיה ועוד

 

צעד ראשון בדרך לאוסקר: אחרי האכזבה בגלובוס הזהב, "פוקסטרוט" נכנס לרשימת המועמדים הקצרה של האוסקר בקטגוריית הסרט הזר. הרשימה מונה תשעה סרטים בלבד שמתוכם יוכרזו חמשת המועמדים הסופיים ב-23 בינואר, יחד עם שאר המועמדים לפרסי האקדמיה האמריקנית לקולנוע. השנה הוגשו 92 סרטים זרים לקטגוריה זו. הפעם האחרונה שישראל קיבלה מועמדת לאוסקר הייתה ב-2012 עם הסרט "הערת שוליים" (גם כן בכיכובו של ליאור אשכנזי).  

 

לצד "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז אפשר למצוא את "הריבוע" השוודי, שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן השנה, מועמד לגלובוס הזהב ומסתמן כמועמד מוביל ומתחרה גדול בקטגוריה הזרה, "אישה פנטסטית" של צ'ילה, In the Fade של גרמניה, "על גוף ונפש" ההונגרי, "העלבון" הלבנוני, "אהבה חסרה" הרוסי, Félicité הסנגלי, ו-The Wound מדרום אפריקה.

 

מעוז ואשכנזי בטקסי אופיר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מעוז ואשכנזי בטקסי אופיר(צילום: מוטי קמחי)
 

"פוקסטרוט" בכיכובם של ליאור אשכנזי, יונתן שיראי, שרה אדלר ועוד, עוסק במשפחה בורגנית מתל אביב שמתמודדת עם השכול הישראלי וטראומות השירות הצבאי. כזכור, אחרי שהסרט נסע לייצג את המדינה בפסטיבלים רבים ואף זכה בפרסים נחשבים ולביקורות מהללות, שרת התרבות והספורט מירי רגב טענה כי הוא מסית נגד חיילי צה"ל ועל המדינה לסרב לממן סרטים כאלה, כל זאת בזמן שכלל לא צפתה בו.

  

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיורא ביח
בדרך לפסלון
צילום: גיורא ביח
לאתר ההטבות
מומלצים