שתף קטע נבחר

בשם האם: לאה שבת שרה לבתה

"ילדה אהובה", מתוך פרויקט שיריה של היוצרת מלכי בן-ימין טפרברג, חיבר את לאה שבת מחדש לבתה, ולרצון לגונן עליה מהעולם. "הזדהיתי איתו לחלוטין", מספרת הזמרת על הביצוע, ומודה שבמהלך ההקלטות התקשתה לעצור את הדמעות. האזינו

את השם מלכי בן-ימין טפרברג ייתכן שאתם לא מכירים, אבל את יצירותיה - סביר שדווקא תזהו בקלות. "אלוהי הדברים הקטנים" ששרה מירי מסיקה, "בן יקיר לי" של ישי ריבו ו"ניגון ישן" של יונתן רזאל - כולם ועוד רבים נוספים נכתבו על ידה, בעוד היא עצמה הצליחה לשמור על אנונימיות - אך לא עוד.

 

בקרוב ייצא האלבום "אישה אחת", פרויקט משיריה של טפרברג בביצועי זמרים שונים - הראשון מתוכו נוחת היום (ב'), "ילדה אהובה" שמו, ובו לאה שבת תופסת את עמדת השירה. האזינו לו.

 

"זה שיר יפיפה, נוגע ועדין, על אם המברכת את בתה ומבקשת לשמור עליה מכל פגע בדרכה העצמאית", מספרת שבת. "אומנם לא אני כתבתי אותו, אבל אני מרגישה אותו לגמרי. הוא חיבר אותי לבת שלי ולכן הזדהיתי איתו לחלוטין. בזמן ההקלטות פרצתי בבכי ולא יכולתי להמשיך לשיר".

 

"בתחילת שנות העשרים לחיי, טסתי לאנגליה כדי להגשים את הייעוד שלי - או כך לפחות חשבתי - ללמוד משפטים", מספרת טפרברג את הרקע לכתיבת השיר. "כמה חודשים לתוך הלימודים, החלה לחלחל לתוכי ההבנה שלימודי משפטים אינם הגשמת חלומי, אלא חלומה של אימי. בשיחת טלפון משמעותית, שנערכה בשעת לילה מאוחרת, לא הצלחתי להחזיק את התחושות שסערו בי ופלטתי 'אמא, תפסיקי להגשים את חלומותייך דרכי. לכי ללמוד משפטים'. באותה תקופה, אמא שלי הייתה בסוף העשור הרביעי לחייה, אם לשישה ילדים, בעלת תואר שני והישגים מרשימים בקריירה. לימודי משפטים עבורה היו בגדר פנטזיה. אבל היא לא ויתרה, ובתוך חמש שנים הפכה להיות עורכת דין מבריקה. ובאשר אליי, אני סיימתי את לימודיי ואף הוסמכתי כעורכת דין, אבל בחרתי לפסוע בנתיב אחר".

 

שבת מלכה (צילום: משה נחומוביץ) (צילום: משה נחומוביץ)
שבת מלכה(צילום: משה נחומוביץ)

"'ילדה אהובה'  נכתב על הקשר המיוחד ביני ובין אימי, שהיא גם החברה הכי טובה שלי", היא ממשיכה בהסברים. "הוא מספר על היכולת שלנו כהורים לנתק את חבל הטבור ולשחרר, מחד, ועל הצורך שלנו כאנשים בוגרים להגשים את חלומם, מאידך. הבחירה בלאה שבת לשיר את השיר הייתה טבעית לחלוטין, גם בזכות גוון הקול הייחודי והעמוק שלה וגם בזכות הקשר המיוחד עם בתה והיכולת שלה להתחבר למילים ולמשמעות שעומדת מאחוריהן".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה נחומוביץ
לאה שבת. לא עצרה את הדמעות
צילום: משה נחומוביץ
לאתר ההטבות
מומלצים