שתף קטע נבחר

"צורת המים" או "שלושה שלטים"? ההימורים שלנו לאוסקר

מהפה שלו לאלוהי האקדמיה: מבקר הקולנוע של ynet, שמוליק דובדבני, מהמר על המנצחים בטקס האוסקר הקרוב. "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" הוא המנצח הגדול, אבל גם "צורת המים" לא ייצא בידיים ריקות. וגם - מה פשר ההימור הפרוע על "ליידי בירד" ואיזה פרס ייקח "תברח"?

טקס האוסקר ה-90 במספרו יתקיים בלילה שבין ראשון לשני הקרוב, וכמו בכל שנה - גם הפעם מבקר הקולנוע של ynet, שמוליק דובדבני, בוחר את ההימורים שלו לפרס היוקרתי בקטגוריות המרכזיות. שנה שעברה הוא צדק כשהיה בין היחידים שהימרו על "אור ירח" לזכייה, האם השנה הוא יקלע שוב? נחכה ונראה.  

 

שחקן: גארי אולדמן, "שעה אפלה"

הגיהינום יקפא לפני שמי מהמועמדים האחרים בקטגוריה זו יקטוף את הפסלון מידיו של ווינסטון צ'רצ'יל. הופעתו של אולדמן בתפקיד ראש ממשלת בריטניה בימים שבהם צריכה הייתה הממלכה להכריע בעד או נגד הצטרפות למלחמה נגד גרמניה הנאצית, מספקת לו הזדמנות לשאת מספר נאומים תיאטרליים מוחצנים, מסוג אלה שהפכו את צ'רצ'יל לגדול האורטורים בבריטניה של המאה ה-20. נראה אתכם מנצחים את זה.

 

 

 

 

שחקנית: פרנסס מקדורמנד, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

גם כאן לא צפויות הפתעות. אחרי שקטפה כל פרס מקדים אפשרי, צפויה מקדורמנד לאגור גם את האוסקר השני שלה (אחרי "פארגו") על הופעתה כאם התובעת צדק על רצח ביתה. דמותה בסרט מייצגת את השיח העכשווי של קמפיין #MeToo, שיעמוד ודאי במרכז הטקס השנה, והנה עוד סיבה למתמודדות האחרות מולה שלא להחסיר פעימה עת תפתח המעטפה.

 

במאי: גיירמו דל טורו, "צורת המים"

דל טורו המקסיקני עתיד ללכת בעקבות שני בני ארצו, אלפונסו קוארון ואלחנדרו גונסלס איניאריטו, ולזכות בפרס על בימוי הפנטזיה הפוליטית-מינית שלו, המשלבת עיצוב רטרו, נוסטלגיה מצועצעת ומחוות מרהיבות להוליווד הקלאסית – המתכון המושלם לזכייה בקטגוריה זו.

 

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

 

תסריט מקורי: ג'ורדן פיל, "תברח"

זו אחת הקטגוריות המעניינות של הערב, ולמעשה גם מרטין מקדונה ("שלושה שלטים") וגרטה גרוויג ("ליידי בירד") הם מועמדים בעלי סיכוי גבוה לזכייה. לזכותו של פיל עומדת העובדה, שסרט הבלהות שלו הוא אחת ההפתעות הביקורתיות והקופתיות הגדולות של הקולנוע האמריקאי השנה – פנטזיה גזעית מבריקה החושפת את האמת הרוחשת מתחת למופע התקינות הפוליטית של עידן אובמה. האם זכיה בקטגוריה זו תבשר את מה שעתיד להתרחש עת יוכרז הזוכה בפרס הסרט הטוב?

 

 

תסריט מעובד: ג'יימס אייבורי, "קרא לי בשמך"

זוהי מועמדותו הרביעית לאוסקר של אייבורי בן ה-89 (שלוש המועמדויות הקודמות שלו היו על בימוי). אייבורי מזוהה עם מוצרים קולנועיים תרבותיים-בורגניים המבוססים לרוב על יצירות ספרותיות מכובדות (ע"ע "זיכרונות מאחוזת הווארד", "שארית היום"), וזכייתו הצפויה היא בבחינת מחווה ליוצר שסרטיו זכו אומנם בשלל מועמדויות ופסלונים, אך הוא עצמו מעולם לא. אגב, אם יזכה, יהיה אייבורי הזוכה המבוגר ביותר באוסקר (אלא אם אנייס ורדה תזכה באותו הערב על "אנשים ומקומות" – היא מבוגרת ממנו בשבוע).

 

 

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

 

סרט: "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

באקלים הפוליטי הנוכחי, הזוכה בפרס השנה צפוי להיות סרט המייצג את השיח הנשי – ממש כפי שהזוכה אשתקד, לא זה שהוכרז בטעות, ייצג את המחאה נוכח ההדרה השחורה מהטקסים שקדמו לו. חברי האקדמיה ההוליוודיים מבקשים כמעט תמיד להיות רלוונטיים, מה גם שלרשותם עומד סרט מצוין באמת. הימור פרוע במיוחד: "ליידי בירד", שעוטר בביקורות סופר-מחמיאות, יהיה הזוכה הגדול, ולו רק כדי לכבד את גרטה גרוויג, האישה החמישית בסך הכל המתמודדת על פרס הבימוי. אם לא בקטגוריה זו, המובטחת כאמור לדל טורו, אולי יגיע הפיצוי לגרוויג וסרטה בסוף הערב.

 

הטקס ישודר בשידור ישיר בלילה שבין ראשון לשני, 4-5/3, בשעה 03:00 לפנות בוקר ב-yes1, ולמחרת יהיה זמין לצפייה בחינם ב-yesVOD.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גארי אולדמן ופרננס מקדורמנד
לאתר ההטבות
מומלצים