שתף קטע נבחר

הסדרה האמריקנית "קונדור": הדמות הרעה ישראלית, השחקנית - פלסטינית

יוצרי סדרת הביון שתעלה בקיץ, שבה ישתתף גם אנחל בונני כסוכן CIA, חשפו ששכתבו את דמות המתנקשת חסרת הרחמים בשל הליהוק של לים לובאני – ילידת נצרת שמזדהה כפלסטינית. "במקור היא הייתה אמריקנית, אבל בעקבות הליהוק שינינו לישראלית", סיפרו. "הבנו שהדמות חייבת להיות מסוגלת להסתנן אל המזרח התיכון ומחוצה לו"

 

 

 

השחקנית לים לובאני נולדה בנצרת, למדה בבית הספר בקיבוץ הרדוף, אבל מזדהה כפלסטינית גאה. עם זאת, בסדרת הביון האמריקנית החדשה "קונדור" לובאני בת ה-21 מגלמת מתנקשת – מישראל. המידע המפתיע הזה – וייתכן שמדובר בספוילר – התגלה בפאנל שהתקיים בסיום הקרנת הבכורה של פרק הפתיחה בפסטיבל סאות' ביי סאות'ווסט שבאוסטין, טקסס. השחקנית הצעירה הייתה נוכחת במעמד זה לצד השחקנים מקס איירונס ובוב בלבן וכן יוצרי הסדרה ג'ייסון סמילוביץ וטוד קצבורג. הם חשפו כי דמותה של הנבלית בסדרה גבריאל ז'ובר נכתבה מחדש בהתאם לליהוק של לובאני – ועוצבה כמחסלת ישראלית הפועלת בעולם הצללים של שירותי הביון האמריקניים.

 

"שינינו את הדמות שלה בעקבות הליהוק", סיפר סמילוביץ, "התקשרנו לכולם ואמרנו, 'היא זו שצריכה לגלם את ז'ובייר. הדמות שלה נכתבה מלכתחילה באופן שונה לחלוטין, ועכשיו עלינו לכתוב אותה מחדש עבור לים'. קצבורג הוסיף: "בהתחלה חשבנו להציג את ז'ובייר כאמריקנית, וכך ההחלטה להפוך אותה לישראלית הייתה לבדה שכתוב משמעותי של הדמות".

 

 

 

לובאני עם גיבור הסדרה איירונס והיוצרים סמילוביץ וקצבורג (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
לובאני עם גיבור הסדרה איירונס והיוצרים סמילוביץ וקצבורג(צילום: Gettyimages)

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)

 

סמילוביץ הסביר כי שינוי השיוך הלאומי של הדמות הנבזית מתקבל על הדעת בגלל העלילה של קונספירציית הטרור הבינלאומית. "היה לנו רגע של בהירות מחשבתית, ואמרנו לעצמנו שברור שהדמות חייבת להיות מישהי שיכולה להסתנן בחופשיות אל תוך המזרח התיכון והחוצה בלי שיבחינו בה. כך הבנו שהחשיבה הראשונית שלנו הייתה שגויה".

 

"קונדור" היא תוצאה של שיתוף פעולה בין אולפני פרמאונט, חברת ההפקה סקיידאנס ומחלקת התוכן של ענקית התקשורת AT&T. היוצרים סמילוביץ וקצבורג מובילים את העיבוד החדשני והמעודכן של מותחן הביון "ששת ימי הקונדור" מאת ג'יימס גריידי, שעליו התבסס סרטו הנודע של סידני פולאק "שלושת ימי הקונדור" (1975) בכיכובם של רוברט רדפורד, פיי דאנוויי ומקס פון סידוב. העיבוד למסך הגדול שאב מתחושת הפרנויה בחברה האמריקנית בצל מלחמת וייטנאם ופרשת ווטרגייט, ואילו עתה במרכז העלילה עומדים תככים ומזימות מאחורי הקלעים של ארגוני הביון האמריקניים בצל דיווחיו של אדוארד סנואודן והמלחמה בטרור האיסלאמיסטי.

"קונדור". תעלה לאוויר בארה"ב ביוני הקרוב ()
"קונדור". תעלה לאוויר בארה"ב ביוני הקרוב
 

העונה הראשונה תעלה ביוני הקרוב בארצות הברית ותמנה עשרה פרקים, ויככבו בה איירונס כאנליסט צעיר בשורות ה-CIA שנרדף על ידי אויבים נסתרים, בלבן כראש סוכנות הביון שפועל ממניעים נסתרים, ולובאני כמחסלת הקטלנית. כמו כן מופיעים בסדרה השחקנים הוותיקים וויליאם הארט כסגן ראש ה-CIA, ברנדן פרייזר כמוח החתרני מאחורי המזימה ומירה סורבינו בתפקיד שלא נחשף עדיין. גם אנחל בונני הישראלי מופיע בשני פרקים, בתפקיד צנוע יותר של סוכן.

 

הפרק הראשון, שהוצג בסאות' ביי סאות'ווסט, נפתח בסצנת רצח של ברנש תמים על ידי המחסלת קרת הדם גבריאל, אך מוקדש רובו ככולו להיכרות עם גיבור הסדרה ג'ו טרנר (איירונס הבריטי), אנליסט צעיר של ה-CIA שפיתח תוכנת זיהוי ומעקב אחר טרוריסטים פוטנציאליים. למרות תרומתה לסיכול פיגוע אדיר ממדים, טרנר מטיל ספק בתוכנה שפיתח. הוא חושד שמה שנראה על פניו כמו מקרה של טרור איסלאמיסטי מחפה על פעילות סמויה שמתרחשת מאחורי הקלעים בחסות טכנולוגיות הניטור, הריגול והציתות שברשות הרשויות. החשד הזה עשוי לחשוף בכירים ממנו, מה שמעמיד אותו בסכנה. וכשמדברים על סכנה, היא מגיעה בעיקר מכיוונה של גבריאל. לובאני מגלמת אותה כמתנקשת מקצוענית יפה, קרת רוח, חסרת רחמים וגם פתיינית – כפי שאפשר להתרשם בסצנת סקס אחת חושפנית למדי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
לים לובאני בהקרנת הבכורה
צילום: Gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים