שתף קטע נבחר

אם יש גן עדן - כך הוא נראה

רמי פורטיס נפרד מהפיות שלו, ז'אנל מונה עושה פרינס במסיבה נוטפת סקס, טיילור סוויפט נעלמת וגונבת, הבלייז עם הגרסה שלהם לגן עדן מודרני, פוסי ריוט רוצחות תפוחים וג'ימי הנדריקס הוא ג'ימי הנדריקס. קליפים חדשים משם ומכאן

יער הפיות

הקליפ הרביעי של רמי פורטיס לשיר "סופיה" סוגר את השטף שזרם אלינו מתוך אלבומו האחרון "מדור פיות" – מה שנקרא סינגל מאסף. סופיה, שבמיתולוגיה היוונית מייצגת את הישות הנקבית, זוכה כאן לאנימציה שנעה מהעולם העתיק של האלים והמלאכים לטריפ בחלל ורוד עם פרפרים ושפיריות. לנו נשאר רק לקוות שפורטיס ישוב עם הפיות שלו לאלבום נוסף בקרוב. פורטיס יופיע בבארבי תל אביב ב-16 במרץ, ובפסטיבל "מגבירים את הלילה" ב-4 באפריל.

 

 

פרינססה

ז'אנל מונה הנפלאה הוציאה בחודש שעבר שני קליפים חדשים ומלאי אמירה על העולם שאנחנו חיים בו, והיא יודעת להנגיש ולעטוף אותן בדיוק כמו שצריך. Make Me Feel הוא בו זמנית מחווה לז'אנר האנדרוגני של פרינס בשנות השמונים ועיבוד של אותו ז'אנר ייחודי אל תוך הווה אחר, שהתפיסות המיניות בו עוברות שינוי תדיר. מונה נכנסת כאן לדמות של פרינס כמו מלכה אמיתית, מבלי לוותר על תנועות הכתפיים, הזזת המפשעות והנגינה בגיטרה. ולא פחות חשוב, היא מחצינה פלואידיות מגדרית שמכריזה – נשים, גברים – מה זה משנה, העיקר שזה נעים. מדובר כאן באחד הקליפים היפים ויזואלית וללא ספק הסקסיים ביותר שעינינו צפו בהם בשנת 2018. חפשו גם את הקליפ השני שלה בו היא מעצימה נשים שחורות.

 

ז'אנל מונה - Make Me Feel

 

שקופה

מתברר שלא רק קהל בוחרים מקופח עלול להרגיש שקוף, גם אחת הנשים העשירות בעולם המוזיקה מרגישה שלא רואים אותה. Delicate הוא הקליפ הרביעי של טיילור סוויפט מתוך אלבומה האחרון Reputation. בקליפ שהושק ביום ראשון האחרון בטקס פרסי iHeartRadio, סוויפט נראית כמי שעולם הזוהר המאוס סוגר עליה עד שהיא נעלמת, הופכת שקופה עבור האחרים. ואז סוף סוף היא יכולה להשתחרר, עם פרצופים מוזרים במראה, קפיצות על גבי המאבטחים וריקוד יחף בגשם. מאז ששוחרר ספג הקליפ ביקורות ברשתות החברתיות על כך שהוא דומה באופן מחשיד לפרסומת שביים ב-2016 ספייק ג'ונז לקנזו - אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם.

 

טיילור סוויפט - Delicate

 

אם יש גן עדן

סצנת הפתיחה של Heaven היא כנראה הדבר החמוד ביותר שתראו היום. הצמד האלקטרוני הצרפתי the Blaze אחראים כאן לא רק למוזיקה אלא גם לבימוי הקליפ עצמו שההמשך שלו לא פחות נוגע ללב. עם הניסיון להבין מהו האושר, ניפוץ התדמית המקובלת של גבריות ואבהות, ותיאור מקסים של אהבה, חברות ומשפחתיות. מעין פרסומת מעודכנת לבנטון במרחבי הטבע.

 

הבלייז - Heaven

 

פירות באושים

הפוסי ריוט הן אחת הלהקות הפוליטיות ביותר בעולם וללא ספק בין היחידות שמוכנות ללכת לכלא על המחאה שלהן. לא תמיד ברור מה בא שם קודם – המחאה או המוזיקה, ומי משרת את מי. אבל למי אכפת כשאנחנו מרוויחים חבורה של נשים שלא מתפשרת על האמת שלה ומוכנה ללכת אחריה לכל מקום. בעזרתו של דייב סיטק איש Tv on the Radio, החבורה יצרה שיר פאנק אייטיזי שמוחה על שחיתות ובו ערימה עצומה של תפוחים נרצחת לאור היום בידי סכין חדה שאוחזת נזדה טולוקוניקובה. אז נכון, יחסית למה שיוצא מתחת לידיהן של בנות הפוסי ריוט מדובר בקליפ די עדין, אבל הפעם נדמה שדווקא המוזיקה עמדה במרכז.

 

פוסי ריוט ודייב סיטק - Bad Apples

 

המאהב האולטימטיבי

קליפ חדש לג'ימי הנדריקס הוא לא משהו שאנחנו יכולים להתעלם ממנו, גם אם לא מדובר ביצירת מופת. אלבום חדש בשם Both Sides of the Sky יצא לגיטריסט העל, והוא מרכז הקלטות ישנות. לא מדובר באלבום הראשון שיוצא להנדריקס לאחר מותו ולכן אין בו פנינים יוצאי דופן, בעיקר מדובר במשהו שמיועד למעריצים השרופים. אבל הקליפ מכיל סרטים ביתיים של האומן, ותמונות שונות בהן הוא נע בין אהבותיו הגדולות ביותר – גיטרות ונשים. השיר הוקלט עם להקתו Band of Gypsys בהופעה ב-15 בדצמבר 1969 בניו יורק, רק שבועיים לפני ההופעה המפורסמות במועדון הפילמור איסט בערב השנה החדשה, בה הוקלט מרבית אלבום ההופעה המפורסם Band of Gypsys כשדור הפרחים נפרד מהסיקסטיז.

 

ג'ימי הנדריקס - Lover Man 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טינו ואקה
רמי פורטיס. קליפים חדשים
צילום: טינו ואקה
לאתר ההטבות
מומלצים