שתף קטע נבחר

שיתוף הפעולה של שלומי שבן וערן צור

שלומי שבן שמנהל לראשונה בחייו פסטיבל מוזיקה, הגיע לאולפן ynet עם ערן צור, כדי לדבר על הרוק הישראלי שפורח בשוליים, ועל הופעות חדשניות. ערן צור סיפר על ערב הפתיחה בסימן נשי: "זה נמצא בשמיים שלנו" וניגן את שירה של תרצה אתר "בגלל הלילה". צפו בריאיון ובביצוע לשיר

המוזיקאי שלומי שבן, שמאחוריו שלל הפקות, אלבומי סולו ושיתופי פעולה, מנהל לראשונה פסטיבל אומנותי ובא לאולפן ynet, לספר לנו על פסטיבל Majesta שיתקיים במאי, בזיכרון יעקב. "הרעיון מאחוריו הוא כפול" אומר שבן ומסביר, "קודם כל לבקש מאומנים לייצר הפקות חדשות לטובת הפסטיבל, כמעט אין אף הופעה שהיא מה שנקרא הופעה רצה, הכל דברים שנתפרו ונוצרו במיוחד בשביל האירוע הזה, והרעיון השני לשלב בין אומנים ואומנויות".  

 

 

ואכן בין האומנים והמופעים החדשים בפסטיבל תוכלו למצוא את יוני רכטר שיחזור לאלבומו הראשון "התכוונות"; אסף אבידן שבא במיוחד מחו"ל למופע שקיעה; שולי רנד עם אלבום חדש מזה עשור ונגן החצוצרה אבישי כהן שיארח את ברי סחרוף. את הפסטיבל יפתחו המוזיקאית קרן אן עם הכוריאוגרפית שרון אייל בערב נשי של מחול ושירה. ואחריהן יופיע ערן צור וימשיך עם אותו קו נשי.

 

"ערן יבצע הופעה שלמה שכל כולה תוקדש לשירי נשים, שירים שהושרו ונוצרו בידי נשים, וגם התערב קצת בחומרים של עצמו מפרספקטיבה נשית, שזה פיתוח שלו, אני לא ביקשתי ממנו את זה" מספר שבן וצור מסביר: "כל השירים שאני אשיר, או שאישה יצרה אותם, או שאישה שרה אותם. ויש טקסטים מסוימים שהרשיתי לעצמי ככותב להתערב גם בתוכן, למשל, שיר שאני כתבתי מעמדה של זכר, לבוא ולהסתכל על זה מהעמדה של האישה, פשוט להפוך שם בין המינים ולראות מה קורה".

 

 

האם זה קשור לכל ההתעוררות הנשית ולכך שהקול הנשי נשמע יותר בתקופה האחרונה?

"תראי, הדבר הזה נמצא באוויר בכל מקרה, זו לאו דווקא הסיבה שאני עושה את זה, אבל זה נמצא בשמיים שלנו כרגע כן?" אומר צור.

 

לא רק הופעות מוזיקליות סטנדרטיות יהיו בפסטיבל, השף אסף גרניט יבשל, הקומיקאי תם אהרון במופע סטנד-אפ, והמוזיקה תקבל טוויסט מיוחד. כך, שבן הזמין את היוצרת הילה רוח ויוצרים אחרים להופעות מיוחדות במסגרתן יופיעו מול צופה אחד בכל פעם במין הופעת רוק פרטית הוא מסביר: "האמת שעשיתי את זה פעם אחת עם משוררים, באיזו הזדמנות אחרת, וביקשתי ממשוררים לקרוא שירים".

פסטיבל מג'סטה ()
ממשתתפי פסטיבל מג'סטה

כאמור, זו הפעם הראשונה שבה שבן מנהל אומנותית פסטיבל, הוא מתרגש ומקביל את העשייה הזו להרכבת פלייליסט בהופעה, "יש בזה משהו מאוד דומה לשלב שאני מאוד אוהב, שאתה מכין הופעה שלב העריכה - איזה שיר יבוא לפני איזה שיר, שלב מאוד חשוב ומכריע, זה קצת דומה לתחושה הזאת, רק פה אני עובד עם אנשים, עם יצירות, ונהנה מהיענות מפתיעה, פניתי לאומנים שאני הכי מעריץ ואוהב" הוא מספר.

 

שבן מקווה כי הפסטיבל יהפוך למסורת כדי לייצר תרבות חדשה, מגוונת ומעניינת והוא ממש לא חושב שהמוזיקה הישראלית או הרוק הישראלי מדשדשים במקום בשנים האחרונות, "גם הרוק חווה פריחה נפלאה פשוט לא באור הזרקורים המרכזיים נקרא לזה, יש הרבה אומנים מדהימים וחדשים שזוכים אולי לפחות חשיפה". 

 

פסטיבל Majesta יתקיים בין ה-16 ל-18 במאי, במרכז האומנויות, מלון אלמא בזיכרון יעקב.

 

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלומי שבן מנהל את פסטיבל מג'סטה
לאתר ההטבות
מומלצים