שתף קטע נבחר

גבריאלוב חוזר הביתה: המלצות לפסטיבל מדיטרנה

חוזה קאררס, הטנור הספרדי האגדי יפתח את הפסטיבל, מיקי גבריאלוב יחגוג 25 למופע "כשחלמתי על הבית", אנה מורה תשיר "בלוז" פורטוגלי, נועם דוד ינגן אתנו-ג'אז ירושלמי וגיל רון שמע יפיץ שלום והרמוניה. המופעים שאסור לפספס בפסטיבל מדיטרנה

פסטיבל מדיטרנה השישי במספר יתקיים ביוני הקרוב (14-7 לחודש) באשדוד ויחגוג גם השנה מוזיקה, קולנוע, אומנות וקולינריה. מעל 350 מוזיקאים, אומנים, קולנוענים ושפים ישתתפו באירועים שונים לאורך שמונת ימי הפסטיבל, במגוון מקומות ברחבי העיר: אמפי אשדוד, המשכן לאומנויות הבמה, מוזיאון אשדוד ועוד.

 

כיאה לשמו, בפסטיבל מדיטרנה מופיעים אומנים ממדינות הים התיכון, בהפקות מקור שונות ולא פחות חשוב - מגוונות. ספק אם יש חובב תרבות שלא ימצא מופע שיהלום את טעמו. במופע המרכזי של האירוע תוכלו למצוא את אחד מזמרי האופרה הגדולים בעולם, והצלע הספרדית מתוך הרכב העל "שלושת הטנורים" – חוזה קאררס, שיופיע בלוויית תזמורת ירושלים על 70 נגניה בניצוחו של דיויד חימנס.

 

גברים מחוללים

הכוריאוגרף הצרפתי הרווה קובי מביא אל הבמה 12 גברים מצרפת, אלג'יריה ומרוקו למופע של מחול אורבני, קפוארה ואומנויות לחימה. "מה שהיום חייב ללילה" הוא מופע שמשלב קלאסי ומודרני בכמה רמות: במוזיקה נקשרים באך, חמדה אלדין ומוזיקה סופית מסורתית, ואילו בפן הפיזי אקרובטיקה נקשרת לריקוד מודרני ובלט. כך תריסר גברים מחוללים על הבמה ומקיימים טקס מדברי קדום ועוצמתי.

 

חולם על הבית

מיקי גבריאלוב התחיל את דרכו עם להקת הצ'רצ'ילים ולצד אריק איינשטיין והמשיך בקריירה ענפה עם לא פחות מ-20 אלבומי סולו. בפסטיבל גבריאלוב יחזור אל האלבום והמופע "כשחלמתי על הבית" החוגג 25 שנה. הבית של גבריאלוב היה בית אקלקטי, הוריו עלו מאזורים שונים בטורקיה וכך גבריאלוב ספג ארבע שפות שונות: לאדינו, טורקית, ארמית ועברית. את כולן יצק אל תוך יצירתו המוזיקלית ובמופע הוא חוזר אל זיכרונות הילדות, דרך מוזיקה וסיפורים. לצידו יופיעו גם ברי סחרוף, ספיר סבן ובתו שירה גבריאלוב, וגם 10 נגנים שמקצתם חלקו איתו את הבמה במופע המקורי לפני חצי יובל.

 

מיקי גבריאלוב (צילום: יניב נוי)
מיקי גבריאלוב(צילום: יניב נוי)

שירה גבריאלוב (צילום: יוני לוי)
שירה גבריאלוב(צילום: יוני לוי)

  

הבשורה מליסבון

אנה מורה אחראית לאלבום הנמכר ביותר בפורטוגל בשנים האחרונות, Desfado. אלבומה החמישי בהפקתו של לארי קליין שהיה המפיק של ג'וני מיטשל בעבר, שבר את כל השיאים במדינה ומכיל גם קאבר למיטשל. במהלך הקריירה שלה, זמרת הפאדו (הבלוז הפורטוגלי) שיתפה פעולה עם אומנים מהשורה הראשונה, כמו מיק ג'אגר, הרולינג סטונס, פרינס ואפילו עידן רייכל. מורה הוכתרה בשנים האחרונות לאחת מזמרות הפאדו הטובות בדור החדש וסגנונה ייחודי ומרגש.

 

אנה מורה בהופעה חיה מבצעת את Desfado

 

אנה מורה (צילום: Frederico Martins)
אנה מורה(צילום: Frederico Martins)

 

מחווה יוונית

גדול מלחיני יוון במאה ה-20, מיקיס תאודורקיס, יזכה בפסטיבל למופע מחווה שיחגוג את הקריירה הענפה שלו. תאודוריקיס בן ה-92 מוכר לא רק בזכות השירים והיצירות שהלחין לתזמורת ולבלט, אלא גם בזכות המוזיקה שיצר עבור סרטים כמו "זורבה היווני". על הבמה עם היצירות הקלאסיות של התרבות היוונית יופיעו הזמרת אלני ויטלי והזמר דימיטרי בסיס. התזמורת הרשמית של תיאודורקיס תנגן והניהול המוזיקלי בידיה של בתו – מרגריטה.

 

תיאודורקיס ()
תיאודורקיס

 

אלני ויטלי ()
אלני ויטלי

קפה ג'לאל

גיל רון שמע הוא מוזיקאי, מפיק מוזיקלי, סופר ושחקן וממקימי להקת שבע. כבר שנים שהוא משלב מוזיקת עולם עם פיוטים יהודיים, מקצבים אפריקאים ומוזיקה אלקטרונית, בהרכבים שונים ובקריירת הסולו שלו. לאחרונה הוציא את אלבומו "קפה ג'לאל" בו הוא מארח את ברי סחרוף, שי צברי ואביב בכר, מארק אליהו ואחרים. במופע בפסטיבל מדיטרנה רון שמע ינגן מוזיקה ערבית ועברית בחגיגה מוזיקלית המשמשת כשער לשלום והרמוניה.


גיל רון שמע ()
גיל רון שמע עם "קפה ג'לאל"

נועם דוד (צילום: Dan Balilty)
נועם דוד (צילום: Dan Balilty)

אתנו-ג'אזי ירושלמי 

נועם דוד נחשב אחד המתופפים הווירטואוזים והמוערכים בארץ, בשנים האחרונות הוא מנגן גם בטריו הבינלאומי של אבישי כהן וגם בטריו של עומרי מור; הוא השתתף בעשרות הקלטות בין היתר עם שאנן סטריט ואלי דג'יברי. אלבומו "אלף מלודי" שיצא בשנה שעברה כולל יצירות אתנו-ג'אזיות עשירות ווירטואוזיות המשלבות ג'אז, רוק, מוזיקה לטינית ומוזיקת עולם עם אלקטרוניקה. דוד ינגן לצד שי בכר ואברי בורוכוב ויארח את עומרי מור על הפסנתר.

 

נועם דוד "יעלה"


האחיות ג'משיד ()
האחיות ג'משיד

אחיות

עדן ושי-לי ג'משיד הן גם אחיות וגם צמד מוזיקלי ועל אף שאלבום הבכורה שלהן יצא רק לפני שנתיים, הן מופיעות כבר כמעט עשר שנים. הן מוכרות ומוערכות בקצה האינדי של הספרה המוזיקלית בארץ, והספיקו להופיע בפסטיבלים "יערות מנשה", "אינדינגב" ו"אינדיסיטי". האחיות שגדלו בירושלים להורים ממוצא אלג'יראי-מרוקני-פרסי משלבות מוזיקת עולם ברזילאית ואפריקנית עם פולק אמריקני ומוזיקת סול. כשעדן על הצ'לו ושי-לי על הגיטרה ושתיהן בשירה, הבלדות שלהן יוצרות יופי עדין וכובש. במדיטרנה הן יעלו מופע אינטימי ויבצעו גם חומרים מאלבומן השני שיראה אור בקרוב.

 

האחיות ג'משיד בהופעה

 

בקטנה

אחד הצדדים היפים של פסטיבל מדיטרנה הוא במת ה-Show Case בה מתקיימים בכל ערב שני מופעים הפתוחים לקהל הרחב לצד המופעים החינמיים בפאבים השונים בעיר. אל תפספסו את תומר ישעיהו, מייסד וסולן להקת Isaiah בעבר, מפיק אלבומה הראשון של ג'יין בורדו ומוזיקאי מוצלח בזכות עצמו שעבד על אלבומיו האחרונים עם עמיר לב. ישעיהו משלב את הבוזוקי הכובש שלו עם גיטרה חשמלית ואת ההשפעות הרחוקות עם האוויר המקומי; את להקת ANNA RF שחוזרת לארץ אחרי סיבוב הופעות עולמי עם סינגל חדש מאלבום שלישי שכולל מגוון שיתופי פעולה; ואת טיגריס שישלחו אתכם לרקוד תחת מוזיקה אפריקנית-קאריבית פסיכדלית עם ים של גרוב.

תומר ישעיהו (צילום: זהר ראלט)
תומר ישעיהו(צילום: זהר ראלט)

 

 

טיגריס (צילום: מיקה חזן בלום)
טיגריס(צילום: מיקה חזן בלום)

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יניב נוי
מיקי גבריאלוב חוזר ל"כשחלמתי על הבית"
צילום: יניב נוי
לאתר ההטבות
מומלצים