שתף קטע נבחר

המוזיקאי הישראלי שכל העולם מכיר חוץ מכם

הוא משתמש בשם במה כדי להראות שמוזיקה חזקה מפוליטיקה. הלהיט שלו זכה ליותר מ-40 מיליון השמעות, ונמצא בפלייליסט של ספוטיפיי עם טיילור סוויפט, שון מנדז ודה וויקנד. רגע לפני שהוא יוצא לסיבוב הופעות באירופה, ארה"ב וקנדה, ניר טיבור מנסה לפצח את קסם הצלחתו הבינלאומית ומסביר למה הכי חשוב לדאוג בתור אומן היום: "במילה אחת - מיתוג. להיות מוזיקאי זה עסק לכל דבר"

פלטפורמת המוזיקה ספוטיפיי הגיעה לאחרונה לישראל באיחור לא אלגנטי של כמעט עשר שנים מאז השקתה בשבדיה, אבל הקשר בין השתיים לא התחיל רק עכשיו. ישראל הגיעה לספוטיפיי קודם. למעשה, בחודש מרץ רשם מוזיקאי כחול-לבן נוכחות מרשימה בפלייליסטים המובילים של השירות האינטרנטי. איפשהו בין דרייק, דה וויקנד, דיוויד גואטה, שון פול, טיילור סוויפט וכוכבי על אחרים, צץ לו דניס לויד עם שירו Nevermind. השם אמריקני לכאורה, אבל מאחוריו עומד ניר טיבור, וההצלחה ההולכת ומתמשכת שלו ברשת כבר דוחפת אותו לפריצה גם מחוצה לה.

 

טיבור בן ה-24 מתל אביב ניצב בימים אלה במקום השני של פלייליסט Today's Top Hits של ספוטיפיי, שנחשב לרשימת ההשמעה הפופולרית ביותר בפלטפורמת שירות המוזיקה הדיגיטלי, עם כמעט 20 מיליון עוקבים. יותר מ-25 מיליון השמעות בחודש האחרון של יותר משבעה מיליון מאזינים שונים, קידמו את Nevermind לצמרת המצעדים הרשתיים.

 

 
ניר טיבורי ()

רק ביום שישי האחרון רשם השיר מיליון ו-343 אלף השמעות בקרב מנויי ספוטיפיי – נתון שהציב אותו במקום ה-52 במצעד 200 הלהיטים המושמעים ביותר בכל העולם (ללא קשר לפלייליסט בו הם נכללים). ובמהלך השבוע האחרון של מרץ הוא רשם כשבע וחצי מיליון השמעות (מקום 63 במצעד 200 הלהיטים השבועי). בשקלול עם גרסת הרמיקס של השיר (שאינה זמינה בישראל בשלב זה), הוא זכה כבר ליותר מ-40 מיליון השמעות מאז השקתו והתמקם באופן סדיר בצמרת העולמית של הפלטפורמה. ההצלחה של הלהיט עוררה תשומת לב לשירים נוספים של דניס לויד – Leftovers, Snow White, ו-Playa. אגב, במצעד ההשמעות הישראלי של ספוטיפיי בו מככבים מהצד המקומי עומר אדם, נטע ברזילי, נדב גדג', עדן בן זקן ואחרים - הלהיט של טיבור לא מופיע כלל.

 

ניר טיבורי ()
פלייליסט הלהיטים היומי של ספוטיפיי

ההצלחה הכבירה הזו מציבה את טיבור בשורה אחת עם חאליד ונומאני ולהיטם Love Lies שמוביל את מצעד ההשמעות בפלייליסט החשוב מכולם. מאחוריו בולטים ליל דיקי וכריס בראון עם Freaky Friday, שון מנדז עם In My Blood, דה וויקנד עם Call Out My Name, טיילור סוויפט עם Delicate ועוד. לצד הפלייליסט המדובר, דניס לויד מככב בפלייליסטים שונים ברחבי העולם, ותמונתו אף עיטרה את רשימת הלהיטים המוקדשת לקנדה. כמובן שעורכי הפלייליסטים השונים באכסניה הנרחבת של ספוטיפיי סייעו לקידוםNevermind, אולם ברור שמשהו שטיבור עשה הביא לפיצוח הטעם הבינלאומי - אלא שלו לא כל כך ברור איך זה קרה.

 

"האסימון עדיין לא נפל. אני רואה את המספרים ולא באמת מאמין למה שאני רואה", אומר טיבור בראיון ל-ynet. המוזיקאי שיצא במאי לסיבוב הופעות ארוך של כחודש וחצי באירופה, ארצות הברית וקנדה, מודה שהוא זקוק לפרספקטיבה הזו של העולם האמיתי כדי להפנים את ההצלחה ביקום המקביל הווירטואלי: "אני מאמין שרק אז אתחיל לקלוט מה קורה. לדעתי, הקסם של Nevermind הוא בפשטות שלו ובעובדה שהוא לא מתיימר להישמע כמו אף שיר אחר. הוא הכל מהכל וגם כלום מהכל".

 

את המוזיקה של טיבור, בוגר התיכון לאומנויות תלמה ילין, ניתן לסווג בז'אנר האלטרנטיב RnB. בארץ הוא שומר על קהל מצומצם ונאמן, שפוקד את ההופעות שהוא מקיים מדי כמה חודשים. הוא עוד לא הקליט אלבום, אבל הוציא כמה שירים בשנים האחרונות, בתחילה דרך ערוץ ה-SoundCloud שלו, ואז דרך פלטפורמות רשת נוספות. הקהל הרחב נחשף אליו בעיקר דרך היוטיוב, כשבין הלהיטים הראשונים שהעלה לאתר לפני כשלוש שנים אפשר למנות את Playa ו-Leftovers.

 

איך ממנפים את השגשוג בספוטפיי במציאות?

"במילה אחת - מיתוג. להיות מוזיקאי זה עסק לכל דבר. עסק צריך לדעת למתג את עצמו בצורה נכונה בשביל להתפתח. חשוב להבין שהתעשייה השתנתה, אין

 יותר חוקים. מה שעבד פעם לאו דווקא יעבוד היום. לדעתי, כל מוזיקאי שרוצה להצליח חייב לדעת לקדם את עצמו ברשתות לפחות ברמה הבסיסית".

 

במקביל לחשיפה הבינלאומית שלו, טיבור שצילם את הקליפ ל-Nevermind על רקע נופי ישראל, מתכוון גם לקפוץ ארצה לביקור בהמשך השנה לאחר ששלוש הופעות קודמות שלו בינואר זכו להצלחה. למרות החיבה הגדולה שהוא מקבל מקהילת המוזיקה המקומית, טיבור מעדיף להמשיך ולפעול תחת השם דניס לויד, שמהווה הסוואה כלשהי של מוצאו.

 

"יש הרבה סיבות לבחירה בשם הבמה דניס לויד. המרכזית מביניהן היא שלא רציתי שפוליטיקה תהיה מעורבת ברושם הראשוני שהמאזין מקבל", הוא מסביר, "קודם תן למוזיקה לדבר, אחר כך תחליט אם העובדה שאני ישראלי מפריעה לך או לא. העובדה שאני מקבל הרבה הודעות תמיכה ממדינות ערביות כמו איראן, דובאי, טורקיה ולבנון מחזקת את הטענה שלי - מוזיקה תמיד תהיה יותר חזקה מפוליטיקה".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תמר לנדה
ניר טיבור. "האסימון עדיין לא נפל"
צילום: תמר לנדה
לאתר ההטבות
מומלצים