שתף קטע נבחר

"מלחמת הכוכבים" בקאן: "סולו" יוקרן בבכורה

13שנה אחרי הקרנת "נקמת הסית'" בריביירה הצרפתית, חוזר הפרנצ'ייז ההוליוודי לפסטיבל קאן עם הקרנת בכורה של "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים". האם מדובר בפתיחות מחודשת של המארגנים להוליווד אחרי החרמת נטפליקס? סרט הפתיחה של הפסטיבל: "כולם יודעים" של אסגר פרהודי

בדרך לקאן. "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" ()
בדרך לקאן. "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים"

פסטיבל קאן אמנם מתכחש באופן מוצהר לחברת נטפליקס השנה, אבל זה לא אומר שמפגש הפסגה של הקולנוע העולמי אינו מתכוון לפתוח את שעריו לסרטים אמריקניים - ואפילו הוליווד מוזמנת. התוכנית הרשמית של הפסטיבל וסרטי תחרות דקל הזהב עדיין לא פורסמה, אבל מקאן יצאה היום (ו') הבשורה הבאה: בכורת "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" תתקיים במאי הקרוב בריביירה הצרפתית.

 

 

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" הינו הסרט הבא מפרנצ'ייז "מלחמת הכוכבים" מבית לוקאספילם ודיסני, והוא ישוב אחורה לקורות חייו של אחד מהגיבורים האייקונים של הסדרה ושל הקולנוע האמריקני ככלל: האן סולו. הדמות שהובילה לפריצת הדרך בקריירה של הריסון פורד, שגילם את המבריח החצוף וטוב הלב בטרילוגיה הראשונה וגם ב"הכוח מתעורר" ב-2015, חוזרת בגרסתה הצעירה בגילומו של אלדן אהרנרייך ("הייל סיזר").

 

אל אהרנרייך מצטרפים כוכבים נוצצים כמו דונלד גלובר ("אטלנטה") כלאנדרו קלריסיאן הצעיר, אמיליה קלארק (דאינריס מ"משחקי הכס"), וודי הרלסון ("שלושה שלטים בחוץ לאבינג, מיזורי"), ת'אנדי ניוטון ("ווסטוורלד") ופול בטאני ("הנוקמים"). דמותו של צ'ובאקה הצעיר, שותפו לדרך של האן סולו מימים ימימה, תגולם על ידי שחקן הכדורסל הפיני יונאס סאוטמו. כל אלה יצעדו על השטיח האדום בקאן לצד הבמאי הוותיק רון הווארד, שגויס להפקה במקום פיל לורד וכריס מילר שפרשו באמצע הפרויקט.

 

 

 

הקרנת "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" באולם הגרנד לומייר בקאן, מבטאת אולי רוח חדשה ואף הכרחית בפסטיבל היוקרתי שלאורך השנים נמנע ככל האפשר לשלב סרטים אמריקניים גדולים בתוכניתו. "נקמת הסית'" של ג'ורג' לוקאס היה הסרט האחרון בפרנצ'ייז ההוליוודי המצליח ביותר אי פעם שהוקרן בקאן ב-2005. מאז ניתן היה למצוא הפקות ענק של האולפנים הגדולים בתוכנית, אולם הגישה הכללית הייתה להעדיף יצירות איכות צנועות יותר ואמריקניות פחות. אבל אחרי הדחייה של נטפליקס, וביקורת ששבה וחוזרת בנוגע להעדפות המארגנים, יש צורך ברענון ופתיחות רבה יותר לטעם הכללי.

 

ספק אם הסרט "כולם יודעים" של אסגר פרהודי מבטא גם הוא שינוי בגישת המארגנים, אבל דרמת המתח שתפתח את הפסטיבל היא לכל הפחות גדושת כוכבים. הבמאי האיראני המהולל שזכה באוסקר פעמיים ("פרידה" ו"הסוכן") יצר הפעם סרט בספרדית הכולל בתוכו את הצמד פנלופה קרוז וחאבייר בארדם, וכן את ריקרדו דארין הנחשב לגדול שחקני ארגנטינה ("הסוד שבעיניים"). "כולם יודעים" יוקרן בערב הפתיחה ב-8 במאי. הפסטיבל, המתקיים בריברייה הצרפתית זו הפעם ה-17, יינעל ב-19 במאי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים"
לאתר ההטבות
מומלצים