שתף קטע נבחר

BBC תצלם דוקו על המסעדן מאבו גוש שזכה בלוטו

ג'אוודאת איברהים מילא כרטיס לוטו פעם אחת ויחידה לפני כ-30 שנה - וזכה בלא פחות מ-23 מיליון דולר. מאז הוא פועל לקירוב בין יהודים לערבים, וסיפורו יתועד בקרוב בסרט חדש שישודר ב-BBC. "הופתעתי שפנו אליי", סיפר איברהים, שבין היתר נכנס לשיאי גינס עם צלחת החומוס הגדולה בעולם

ג'וודאת איברהים (צילום: עפר מאיר)
ג'וודאת איברהים, וברקע - הכתבה המקורית על זכייתו בלוטו(צילום: עפר מאיר)

רשת BBC הבריטית צפויה להתחיל בקרוב בצילומי סרט דוקומנטרי על ארבעה בני אדם שזכו בפרס הראשון בלוטו ברחבי העולם, ובהם גם אזרח ישראלי: ג'אוודאת איברהים, בעל מסעדת אבו גוש שזכה בשנת 1989 בפרס הראשון בלוטו האמריקני בלא פחות מ-23 מיליון דולר ששינו את חייו. "הופתעתי שבחרו לעשות עליי סרט", אמר איברהים לאחר שקיבל את הפנייה מ-BBC. "שמח על ההזדמנות להציג את האג'נדה שלי לשפר את היחסים הין יהודים לערבים".

 

כיאה לסיפורי סינדרלה – הכרטיס הזוכה של איברהים היה כרטיס הלוטו הראשון והאחרון שהוא אי פעם מילא בחייו, ולא רק שהוא עדיין ממש בזבז את הסכום במלואו כפי שקורה במרבית המקרים – איברהים דאג לשמור חלק ממנו בצד ולהשקיע אותו.

עם צוות מסעדת "אבו גוש" המיתולוגית ()
עם צוות מסעדת "אבו גוש" המיתולוגית
 

איברהים פועל בשנים האחרונות לקירוב לבבות בין יהודים לערבים ואף משתמש לצורך כך בהונו; בין השאר, הוא העניק מלגות ל-42 סטודנטים יהודים וערבים. הוא נשוי לטניהלאק, תאילנדית שהתאסלמה, ואב לשני ילדים. הוא גם האזרח הערבי הראשון שמתגורר במושב נווה אילן הסמוך לאבו גוש.

 

המסעדה המפורסמת שלו באבו גוש נכנסה בשנת 2010 לספר השיאים של גינס עם צלחת החומוס הגדולה בעולם במשקל 4 טונות. אך ממשלת לבנון לא השלימה עם ההשפלה מישראל וכעבור שנה שברה את השיא עם צלחת חומוס במשקל 10 טונות. איברהים מארח לא פעם במסעדה פוליטיקאים ודיפלומטים מכל העולם, ובעבר גם אירח מפגשי שלום בין הנשיא לשעבר שמעון פרס לגורמים פלסטינים.

 

סיפורו של איברהים הגיע ל-BBC, והוא כאמור יהיה חלק מסרט דוקומנטרי שצפוי לעלות ברשת הבריטית עוד השנה. בסוף החודש יגיע צוות צילום מלונדון שיתלווה אל איברהים, יתעד את מלאכת הכנת החומוס באבו גוש, יצטרף למפגש עם חברי כנסת ישראלים וכן עם סטודנטים יהודים וערבים שזכו למלגות וגם יבקר ברשות הפלסטינית.

 

"זה מאוד הפתיע אותי שבחרו לעשות עליי סרט תיעודי, אבל אני שמח כי זה יכול לקדם את האג'נדה שלי לשפר את היחסים בין יהודים לערבים כי אין ברירה אחרת. נגזר עלינו לחיות כאן ביחד", אמר איברהים. "האוכל מקרב בין העמים ואני משתדל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. אני אקח את צוות הצילום של ה-BBC לביקור ברשות הפלסטינית ואראה להם שאפשר לחיות בצורה אחרת".

 

מרשת BBC נמסר: "אנו עכשיו בשלב הקדם-הפקה של סרט דוקומנטרי שיספר על חייהם של כמה זוכי לוטו ברחבי העולם. מר ג'אוודאת הוא אחד האנשים שביקשנו ממנו להשתתף בתוכנית. היא צפויה לעלות לאוויר ב-BBC וורלד ובגם ב-BBC רדיו עוד השנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עפר מאיר
ג'אוודאת איברהים
צילום: עפר מאיר
לאתר ההטבות
מומלצים