שתף קטע נבחר

דניאל גל: "נוצרה לי דמות של מלאך על המסך"

דניאל גל שיחקה את החובשת ב"תאג"ד" וגם בסרט "חטיפה: קו 300" על הפרשה שזעזעה את המדינה, היא נכנסת למדים בתפקיד החיילת החטופה אירית - אף שלא שירתה בצבא. בריאיון ל-ynet היא מספרת איך נכנסים לדמות בהתראה קצרה ולמה דבק בה תפקיד "האישה הטובה"

היא עוד לא נולדה כשהאוטובוס של קו 300 נחטף על ידי מחבלים בדרך לאשקלון - ובהמשך הפך לאחת הפרשות המדוברות בתולדות המדינה. אבל כשלושה שבועות לפני תחילת צילומי הסרט "חטיפה: קו 300" של קשת, דניאל גל לוהקה לתפקידה של אירית, אחת הנוסעות באוטובוס. "אני מכירה את הפרשה כמובן, את הכותרת ומה שהיא אומרת אבל לא הכרתי את הפרשה לעומק", מספרת גל בת ה-30 בריאיון, "ידעתי שב-1984 התרחשה החטיפה של האוטובוס שהסתבכה, ובסופו של דבר, הביטחון הישראלי השתלט על האוטובוס".

 

 

את הסיפור של הנוסעים הכרת?

"לא ידעתי איך הדבר הזה התחיל באמת, אז בטח לא ידעתי איך זה ייגמר. כשאתה מכיר סיפור כמיתוס אתה מכיר אותו בקווי מתאר כללים וזאת הייתה ההיכרות שלי עם 'קו 300', אחרי שנפגשתי עם מי שיצר את הסרט הבנתי שהיו שם אנשים אמיתיים שחוו את זה ורגשות אמיתיים היו בתוכם. זה משהו שאם לא היה קורה במציאות - אין סיכוי שהיינו מאמינים".

 

חטיפה: קו 300 קשת דניאל גל (נחשון קפלן)
מתוך "חטיפה: קו 300"(נחשון קפלן)

לוהקת פחות מחודש לפני תחילת הצילומים. איך מספיקים בזמן כל כך קצר להיערך לסיפור כל כך מורכב?

"ככה זה בישראל. הכל ברגע האחרון (צוחקת). היה זמן קצר מאוד לחזרות ולהכנות אבל אני אגיד לך מה אני עושה לפני שאני משחקת דמות כזאת ובכלל - מעבר לטקסט ולבמאי אני חושבת שהדבר הכי חשוב בשבילי לשחק דמות זה לשמוע מה דמויות אחרות אומרות עליה. וגם על אירית שבאמת היא גיבורה, היא בעצם תקשרה עם החוטפים ועשתה את כל הגישור בין החטופים לחוטפים, קיבלה מכוחות הביטחון שמיכות וממש הכניסה אותם פנימה וטיפלה בפצועים. אחת החטופות מתראיינת בסרט ואומרת שמבחינתה אירית היא מלאך. ושאלתי את עצמי רגע איך לעזאזל אתה מצליח להיות מלאך בסיטואציה כזאת והיא ממש הסתובבה שם עם המון ביטחון עצמי. היא הסתכלה לחוטפים בעיניים, בעולם מקביל זה היה אמור להיות סיפור אהבה בכלל. הם היו באותו גיל!".

 

נפגשת עם קורבנות החטיפה?

האמת שלא, ומבחינתי להיות שחקנית זה להגיע בזמן, לדעת את הטקסטים ולהרגיש את הדמות. אני באה לשרת מטרה. מדובר בדמות אמיתית אני לא יכולה לחקות אותה ולא להיות היא, אני צריכה את הצניעות ולבוא בזמן. אני לא חושבת שאני בתור שחקנית שיודעת את השעה שמסתיימים הצילומים ובינינו אני יודעת שזה יסתיים בחיוך וחשבונית. יכולה לשים את עצמי במקום האנשים שזה קרה להם באמת".  

 

חטיפה: קו 300 קשת דניאל גל (נחשון קפלן)
דניאל גל(נחשון קפלן)

 

מדובר בשנת הפריצה של דניאל גל, אחת השחקניות המרעננות והמוכשרות על המסך שזכורה בזכות תפקידיה כרותם הפראמדיקית ב"תאג"ד" של yes, סרט

הקולנוע "הלהקה האחרונה בלבנון" והצגות בתיאטרון הבימה. עם זאת, נדמה שתפקיד החיילת דבק בה, גם בסרט "חטיפה: קו 300" שישודר בשבת בקשת וגם ב"תאג"ד". "אני לא יודעת מה להגיד על זה שאני תמיד נדבקת לתפקיד החיילת, זה נשגב מבינתי. לא שירתתי בצבא בגלל המחלה שהייתה לי, שבה הייתי משותקת חצי שנה, אבל אני מרגישה שאני מתחילה להתקרב לפז"מ במדים על המסך (צוחקת)".

 

גם תפקיד "האישה הטובה" עושה רושם שדבק בך. 

"אני מרגישה שנוצרת לי דמות של מלאך במסך הקטן, בתיאטרון יש לי אופציה לעשות דברים אחרים, עשיתי את המורדים של עדנה מזי"א שזה הכי רחוק ממלאך שאפשר לתאר. אבל זה נכון לצערי שבטלוויזיה וקולנוע לפעמים אתה קצת נכנס לטייפקאסט, זה נכון שכולם במדים וכולן של ה'אישה הטובה' אבל אני מרגישה כרגע שאנחנו, אני והסוכנת שלי,רינת איתן, רק בתחילת הקריירה וסוג של משחק מקדים".


פורסם לראשונה 02/05/2018 13:44

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים