שתף קטע נבחר

עוד תחנה בזמן: מזי כהן ופיטר רוט באולפן ynet

פיטר רוט הצליח לשכנע את מזי כהן, סרבנית ידועה, לשתף איתו פעולה לראשונה בסינגל חדש "אל תיקח אותי". השניים הגיעו לאולפן לשיר ביחד ולחוד, ולדבר על ריאליטי ("לא הייתי יכול להיות שופט, אני בחור טוב"), על העיבוד הקולנועי ל"מאמי" ("זה לא יעבור היום") ועל מוזיקה בעולם ללא אלבומים. צפו

 

 

 

לפני כמה שנים פיטר רוט, המוכר גם כגיטריסט להקת מוניקה סקס, גילם מעריץ של מזי כהן בקליפ שלו לשיר "בדרך אלייך" ואפילו נראה גוזר תמונה של הזמרת, כדרכם של מעריצי ענק - או סטוקרים. תריצו כמה שנים קדימה ורוט מחפש קול נשי עמוק לשיר חדש שלו ובוחר את מושא ההערצה שלו מאותו הקליפ.

 

בחודש שעבר הוא הוציא יחד עם מזי כהן את "אל תיקח אותי". סינגל משותף ראשון ,שאולי עוד יוליד שיתופי פעולה נוספים. השניים הגיעו לאולפן ynet לדבר על סיפור ההיכרות ביניהם, מוזיקה חדשה מול ישנה, תעשיית המוזיקה שהשתנתה להם מול העיניים, האדפטציה הקולנועית שמופקת בימים אלה למחזה שפרסם את כהן - "מאמי" וכן, גם ריאליטי. באולפן ביצע הצמד את שירם החדש, וגם את השיר שלו "היא אוהבת" והשיר שלה "תחנה בזמן" עם דורון מזרחי על הגיטרה.

 

"האמת היא שאני הייתי מאוד לחוץ מזה", מספר רוט על החששות בטרם פנה לכהן לשיר איתו. "הדיבור בתעשייה הוא שהיא סרבנית שיתופי פעולה ידועה. שלחתי את השיר במין ירייה באפלה כזאת ובאמת הופתעתי. "אחרי 20 דקות. התקשרתי אליו ואמרתי 'מאוד אוהבת, בוא נקליט'", היא משלימה אותו. "אני אוהבת את המשפט 'אל תיקח אותי כמובן מאליו'. דונט טייק איט פור גרנטד. זה הכי טוב להגיד את זה באנגלית כי אין לך את הקטע של נשי-גברי".

 

את השיר שחרר רוט כחוליה בשרשרת סינגלים שהקליט בשנים האחרונות, ובשלב זה לא מקשר ביניהם אף נרטיב. גם על אלבום הוא לא ממהר לחשוב, וזה שינוי מהותי שגם הוא וגם כהן - מוותיקי תעשיית המוזיקה בישראל - הפנימו. על קשר עם חברת תקליטים אין מה לדבר.

 

בכלל, בכל הנוגע לאופן בו מוזיקאים מקליטים חומרים ומפיצים בעצמם ולא מסתמכים על גב כלכלי של חברת תקליטים גדולה מאחוריהם – מזי כהן נחשבת חלוצה. בתחילת דרכה היא הייתה חתומה בחברת CBS (שבהמשך הפכה ל-NMC), וכשהחברה התעלמה מהסעיף בחוזה ביניהם שהבטיח לה להוציא אלבום כל שנה ומיאנה לשחרר את חומריה, כהן נכנסה למאבק משפטי ארוך שבו ניצחה. לפחות עד שלב הערעור, בו הוחלט להפוך את ההחלטה.

 

היה לי חוזה מולם לחמש שנים, שבכל שנה הם היו צריכים להפיק לי תקליט והם לא עשו את זה", היא מספרת. "מאז המשפט, כל אחד עובד באופן עצמאי. יש לו אולפן בבית, יש חברות שאתה רק עושה את ההפצה אצלן...אני יצרתי מצב שונה".

 

בין השינויים השונים שעברה תעשיית המוזיקה אפשר למנות גם את היחס לריאליטי הטלוויזיוני. אם בעבר היה מדובר בשיקוץ, מעשה שמוזיקאי מכובד יבקר בראיונותיו לתקשורת ויגדיר כחילול כבודה של המוזיקה הישראלית, היום המצב קצת אחר. "דור שלם גדל על התרבות הזאת. זה הכי לגיטימי והכל בסדר" מעיד רוט, שמשמש כמנהל המוזיקלי של תוכנית "דה ווייס". "פעם עוד היו מרימים גבות ואומרים מה, אתה הולך להשתתף ב(ריאליטי)? ועדיין, גם הוא וגם כהן היו מעדיפים להתמקם בצד מאחורי המצלמה. "קשה לי להגיד למתמודד בתכנית 'אתה שר לא טוב, אתה שר נחמד, תלך הביתה'", אומרת כהן. זה קשה לי. "גם אני", אומר רוט. "אני בחור טוב".

 

בימוי: רובי שביט לוי | צילום: אלי סגל ואורי דוידוביץ' | הפקה טכנית: עידן ארבל ואופיר גונן | סאונד: אורי תכלת | הפקה ראשית: רז גרוס | איפור: עדיה שיפמן | עריכת וידאו: אמיר סולומון

 

 


פורסם לראשונה 16/07/2018 08:01

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים