שתף קטע נבחר

"רוצה שיקראו לי דב - לא דבל'ה גליקמן"

כולנו מכירים אותו כדבל'ה - אבל לשחקן הוותיק קצת נמאס מהכינוי שנדבק אליו עוד מהילדות. בריאיון הוא מבקש לתקן עוול היסטורי, מדבר על איחוד אפשרי של "זהו זה" וגם מספר על העבודה עם שחקנים כמו ששון גבאי, גידי גוב ותיקי דיין בסדרה החדשה "שטוקהולם": "התמוגגנו"

דב גליקמן נהנה מהעבודה שלו. לא תמיד המצב היה כזה עבור השחקן בן ה-68, אבל בימים אלה התפקידים על הבמה ועל המסך מספקים אותו, והוא אפילו מנהל מגעים מתקדמים להשתתפות בהצגה באירופה. "היו לי תקופות שלא עבדתי והיו כאלה שעבדתי פחות ולפעמים אתה לא מאוד אוהב את מה שאתה עושה, אבל צריך לשלם חשבון חשמל. למזלי הרב יוצא לי לאחרונה לעשות דברים שאני כל כך נהנה בהם", הוא אומר בריאיון.

 

בין היתר גליקמן מככב בהצגה "אנגינה פקטוריס" בצוותא ובקרוב יעלו  הסדרה "המנצח" וסרט הקולנוע "שרוכים" בהשתתפותו, אבל הפרויקט המדובר ביותר שלו כרגע הוא הסדרה החדשה "שטוקהולם" שתעלה מחר (יום ב') בכאן ונעשתה בשיתוף פעולה עם קשת - ושבה הוא נהנה במיוחד משיתוף פעולה עם קאסט מכובד שכולל את תיקי דיין, ששון גבאי, לאורה ריבלין וגידי גוב.

 

הסדרה מבוססת על ספרה של נעה ידלין - ובמרכזה עומד סיפור ההתמודדות חבריו של פרופסור אבישי שר שלום (גוב), שנפטר ימים בודדים לפני קבלת פרס נובל. חבריו, ביניהם יהודה שמגלם גליקמן, מנסים להסתיר את מות חברם על מנת שיצליח לקבל את הפרס הנכסף.

 

"אני זוכר שהביאו את כולנו  לקרוא את התסריט ומיד כולנו אמרנו כן", נזכר גליקמן. "זה כמו נס לרכז קאסט כזה. יש בסדרה את כל המרכיבים לעשות משהו טוב: סיפור, במאי מצוין וקאסט. מצד שני אלה הדברים הכי מפחידים, כשהמרכיבים כל כך טובים ואז אתה נופל - זה יותר קשה מנפילה רגילה. אבל הפעם ידענו שרוב הסיכויים שיצא משהו נהדר, והוא באמת נהדר. קשה מאוד להגיד לא לכזה תסריט".

 

איך זה באמת לעבוד בקאסט אחד עם כל כך הרבה אנשים שהם אגדות תרבות בישראל?

"העבודה הייתה נהדרת. זה היה תענוג, הפרטנרים נפלאים. לא היה יום אחד שלא התמוגגנו".

 

שטוקהולם דובל'ה גליקמן דובלה גליקמן דב גליקמן (צילום: משה נחומוביץ)
שחקן עסוק. דב גליקמן(צילום: משה נחומוביץ)

מבחינתך זה סוג של סגירת מעגל: עבדת עם ששון גבאי ב"שטיסל" ועם גידי גוב ב"זהו זה".

"אני לא מכיר את הביטוי הזה סגירת מעגל, אני כל הזמן פותח מעגלים. חוץ מזה שמעגל הוא לא נסגר, הוא תמיד עגול. לא אוהב את הביטוי הזה. אני שמח לעבוד בין אנשים שעבדתי איתם, לדעתי היחידה שלא עבדתי איתה זאת תיקי דיין. תענוג לפגוש אנשים חדשים, למרות שבשכבת הגיל שלנו קשה לעבוד עם מישהו שלא עבדת איתו אף פעם. הסדרה הזאת אפילו פתחה מעגל נוסף לפרויקטים אחרים עם הקאסט הזה".

 

כמו מה?

"זה רק ברמת הדיבורים, אני לא יודע. אבל תשמע, זה לא מובן מאליו לעשות סדרה על חבורת אנשים בגיל הזה. למרות שהסיפור הוא מראש כזה, הרי הסדרה הזאת מבוססת על ספר. זה לא שמישהו בא ואמר שבואו נעשה סדרה על אנשים בגיל הזה. בראש ובראשונה זו סדרה על יחסים וחברות".

 

שטוקהולם לאורה ריבלין תיקי דיין גידי גוב דב גליקמן דוב גליקמן דובל'ה גליקמן ששון גבאי (באדיבות כאן)
"זה כמו נס לרכז צוות כזה". הקאסט של "שטוקהולם"(באדיבות כאן)
 

גליקמן עבר כברת דרך ארוכה בקריירת המשחק שלו, ואחת התחנות הזכורות ביותר היא כאמור "זהו זה" המיתולוגית. בשנים האחרונות דובר הרבה על איחוד של החבורה, אבל בפועל לא קרה דבר. "לפעמים זה היה קרוב לסגירה. היו פעמים שנפגשנו אבל איכשהו זה לא קרה בינתיים", אומר גליקמן על איחוד אפשרי. "אנחנו נהנים כל פעם מחדש להיפגש סתם ככה. הרצון ישנו, אבל הרצון הוא בעיקר להיפגש שוב. איכשהו כל אחד מאיתנו עסוק בדברים אחרים. מה שעוד יותר

מקשה את האיחוד זה שמדובר בתוכנית טלוויזיה שצריכה לעבור עיבוד בימתי וזה קשה. ואולי אפילו יש פחד קטן לאכזב, כי הציפייה היא כל כך גדולה ויש רצון כל כך גדול שזה יקרה. אולי יותר טוב להשאיר את זה ככה".  

 

לסיום, אני חייב לשאול אותך - מה זה דבל'ה? איך הכינוי הזה נדבק אליך?

"זה משהו מהילדות שהלך איתי. אני רוצה שיקראו לי דב בדברים רשמיים כמו מודעות של הופעות וכו'".

 

אז אתה יכול לעשות עכשיו תיקון לעוול היסטורי.

"שאחרים יקראו לי איך שרוצים. אני רק משתדל שיכתבו דב גליקמן. מה יש לכתוב דבל'ה, זה השתרש ככה. זוגתי למשל קוראת לי דב. ואם כבר אמרת שאני יכול לעשות תיקון - אז שיקראו לי דב. או סר דב. או סר ג'ון".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה נחומוביץ
דב גליקמן
צילום: משה נחומוביץ
לאתר ההטבות
מומלצים