שתף קטע נבחר

רמי קלינשטיין על הסינגל שלו: "זו שירה"

שירו החדש של רמי קלינשטיין, "תפוז שקיעה", עוסק לדבריו ב"דברים שלא מתנהלים כאן כראוי". בריאיון הוא מסביר שבתעשיית המוזיקה המקומית חסרים טקסטים עמוקים, ומגלה למי הוא בכל זאת אוהב להאזין: "עומר אדם זמר מדהים"

 

 

"אני לא בטוח שנכון להגיד על השיר הזה שהוא 'שיר מאוד ישראלי'. כל מה שבעברית הוא ישראלי", אומר רמי קלינשטיין על "תפוז שקיעה", שירו החדש שיוצא היום (ד'). הניסיון להגדיר את הסינגל החדש, שהולחן על ידו למילותיה של צרויה להב, כשיר "ישראל הישנה", צורם באוזנו של מי שאחראי לשירים כמו "אש על הפנים" או לחילופין "מתנות קטנות".

 

"כשעבדתי על השיר הזה היה לי ברור שמעבר לגיטרה קלאסית, אני לא מוסיף שום דבר. זה אמור להיות שיר קצת אחר, שאתה יכול באמת לעלות איתו על הר. הפעם האחרונה שיצא פה שיר כזה הייתה כש'אהבת נעוריי' של שלום חנוך יצא", הוא אומר. 

 

רמי קלינשטיין (צילום: רמי זרנגר)
"שיר יכול להיות טוב גם אם הוא רומנטי" (צילום: רמי זרנגר)

 

הסגנון הזה חסר לך במוזיקה הישראלית?

"אתה יודע מה? אני לא מתגעגע לזה. כי אתה פותח את 103 ברדיו ביום שבת ויש לך תוכנית כמו 'ארבע אחר הצהריים' - זה לא שאין מקומות בהם אתה יכול לשמוע דברים כאלה. אני גם אוהב להשמיע לילדים של השכונה את התרנגולים. אני שומע את זה כי זה חזק ממני.

 

"אני חושב שטקסטואלית השיר אומר דברים שנורא חשוב שייאמרו. השמעתי אותו לקובי בן עטר, והוא אמר לי 'אני לא רוצה להשמע פאתטי, אבל לפעמים אני כועס שאין כבר יותר טקסט עמוק עם לחן עשוי טוב'. אני לא רוצה לטפוח לעצמי על השכם, אבל זו שירה. על הסתיו הזה, שבע הקרבות, על דברים שהסתבכו לנו עם הזמן, התפכחות. אתה רואה ואוהב את הארץ הזו ומרגיש שיש דברים שלא מתנהלים כאן כראוי. השיר הזה נוגע בדברים האלה, צריך שיהיה לזה קול".

 

 בקיצור אתה אומר שאין פה מספיק שירים עם אמירה.

"אני חושב ששיר יכול להיות טוב גם אם הוא רומנטי והוא יכול להיות שיר פח גם אם יש לו אמירה פוליטית. אסור להסתכל על האמירה החברתית בתור מד של משהו ראוי. מה שווה מחאה אם השיר עשוי בגרוש? אם הוא שיר אהבה שמרטיט את הלב אז הוא גם יהיה נצחי. אם הוא שיר בגרוש - הוא לא יהיה".

 

מה אתה בכל זאת אוהב לשמוע?

"אני מאוד אוהב את לירון עמרם, יש לו קול מיוחד. אוהב גם את נסרין קדרי, עידן חביב, אביתר בנאי. אני קשוב, אני באמת קשוב ומחפש".

 

עומר אדם?

"אני מאוד אוהב אותו, הוא זמר מדהים. מהיום הראשון היה לו את זה. אני חושב שהוא בדרן והוא מביא משהו שהיה חסר בז'אנר שלו, איזשהו נונשלנט. יש בו הומור עצמי ואני חושב שזה סוד של עולם הפופ, שחסר להרבה אנשים במוזיקה הים-תיכונית".

 

בנונשלנט. עומר אדם (צילום: שחר גלס) (צילום: שחר גלס)
בנונשלנט. עומר אדם(צילום: שחר גלס)

 

 

ומה אתה אומר על הסערה סביבו והכעס שהוא עורר בקהילה הלה"טבית?

"אין לי ספק שעומר לא אדם כזה ולא ירצה בכוונה לפגוע בקהילה זו או אחרת. אני חושב שאנחנו לא מחוברים מספיק כעם, אנחנו אוכלים אחד את השני. אני ציוני, עליתי מארצות הברית, יש בי חתיכת ציונות מאוד גדולה בתוכי. כשאנשים דוחפים לפילוג זה כואב לי. אני בטוח שזו לא הייתה המטרה של עומר. לדעתי מדובר בכוחות שמחפשים לעשות עניין והון כוחני שרק עושה נזק, כי אני בטוח שזו לא הייתה כוונת המשורר. מדובר פה באמנות". 

 

רמי קלינשטיין יופיע ב-12 בספטמבר בזאפה אמפי שוני. 

 

"תפוז שקיעה"

מילים: צרויה להב, לחן: רמי קלינשטיין 

 

היי, שיר סתיו לא מובס,

בוא נצא מהבית.

נחבוש את הכובע ונטעין פנס,

נלך נאבק מגפיים.

 

בשדה עומד סוס מטפורי,

ממתין בזנב ניתז.

הנוף שנרגע הוא תזכורת

לדהרות של אז.

 

לא נשאל מה כואב, לא נשאל מה השעה,

נרד כאן לנחל, נעלה בהר.

צללים מקלפים תפוז שקיעה

והעמק עכשיו מואר.

 

היי, שיר סתיו לא מובס,

שבע קרבות ואפור,

את מה שחופשי ומה שנתפס

מקשטת נוצת ציפור.

 

איך דברים נפלאים הסתבכו לנו

כיוונים התהפכו בסיבוב

סיפורים אהובים התפכחו לנו

בוא תזכיר לי את מה שחשוב.

 

לא נשאל מה כואב, לא נשאל מה השעה,

נרד כאן לנחל, נעלה בהר.

צללים מקלפים תפוז שקיעה

והעמק עכשיו מואר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רמי זרנגר
רמי קלינשטיין
צילום: רמי זרנגר
לאתר ההטבות
מומלצים