שתף קטע נבחר

הדודאים חוזרים לדבקה עם יהודית רביץ

אחרי ההצלחה של אלבומם הראשון "שרים דודאים", ישראל גוריון ואסף אמדורסקי חוזרים לאלבום שני ומשתפים פעולה עם רבע לאפריקה ויהודית רביץ בביצוע מפתיע ל"דבקה רפיח". האזינו

 

 

 

חמש שנים עברו מאז יצא הפרויקט "שרים דודאים", בו תפס אסף אמדורסקי את מקום אביו המנוח, בני אמדורסקי, בצמד הדודאים לצד ישראל גוריון. והשניים הקליטו גרסאות חדשות לשירים של הדודאים, ושירים חדשים. "האלבום הראשון של שירי הדודאים התקבל ממש יפה אם כי בכל הזדמנות אנשים התלוננו על היעדרם של שירים חשובים ויפים שחסרו להם מאוד", מספר אמדורסקי.

 

"שרים דודאים" באולפן: "הקהל יודע לזהות את הקשר המיוחד בינינו"

 

התקליט זכה להצלחה רבה ואף למעמד אלבום זהב, וכעת הוא זוכה להמשך. הפעם מדובר באלבום שכולו שיתופי פעולה עם שמות כמו יהודה פוליקר ושלומי שבן. היום (ב') יוצא אחד משיתופי הפעולה המעניינים. "אותם שירים שעם השנים כבר הפכו בני בית בהופעותינו הרבות מצאו את מקומם באלבום החדש ועם זאת, חיפשתי איך לרענן, איך לא לחזור על אותה התבנית ולפתוח את הרפרטואר גם לקולות נוספים, אהובים", הוא מסביר.

 

 

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

ב-"דבקה רפיח" חברו גוריון ואמדורסקי הבן ללהקת רבע לאפריקה ולא אחרת מאשר יהודית רביץ. זהו שירה הראשון של הזמרת, כמעט שלוש שנים אחרי שהוציאה את הסינגל "דבר איתי באביב" בו חברה לדודו טסה. האלבום השני של "שרים דודאים" יצא בשבוע הבא ב-12 באוגוסט, ביום הולדתו של בני אמדורסקי ז"ל.

 

עוד בערוץ המוזיקה:

ספייס-אפ: התערוכה של הספייס גירלז

בגלל בעיות משמעת - נדב גדג' הודח מהלהקה הצבאית

"ההופעה עם אבא מוש - התרגשות מטורפת"

 

"ניסיתי לדמיין לאיזה אמנים היה אבי, בני אמדורסקי מתקשר אם היה עכשיו בין החיים ונזכרתי כמה אהב את יהודית רביץ (אהבה עמוקה שהנחיל לי), כמה התרגש ומכשרונו של יהודה פוליקר וגם כמה היה יוצא מגדרו אם היה זוכה לשמוע (ולראות) את שלומי שבן ידידי הקרוב או את מארינה מקסימיליאן או את ההרכב המופלא רבע לאפריקה", אמדורסקי מסביר את הבחירה בשיתופי הפעולה השונים. 

 

"אבי, שהוריש לי פתיחות למגוון רחב של סגנונות הוא החיבור הישיר שלי לשירים אותם ביצע יחד עם ישראל במשך 36 שנים אבל אחראי גם לפתיחות ולסגנונות הרבים שיכולים תמיד להופיע ולעטוף בלבוש מפתיע שירים מפעם, להפיח בהם משב רוח רענן-רוח שתישא אותם הלאה אל עוד כמה עשרות שנים קדימה".

 

דבקה רפיח

מילים: עמנואל זמיר, לחן: עממי בדואי

 

לי יומי ולי לילי

ובקרי לי

תמולי לי

וערבי לי

 

רד היום לפאת הים

והלילה

לילה

כבר פרש אדרת אפל

לי

 

עד אור

עד אור

עד אור תאור לי שמש

שמש לי תאור

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רותם לבל
ישראל גוריון ואסף אמדורסקי. "שרים דודאים"
צילום: רותם לבל
לאתר ההטבות
מומלצים