שתף קטע נבחר

כך נשמעת חמלה: היצירה החדשה של אבישי כהן

הוא מופיע על הבמות הגדולות של ניו יורק ולונדון, אך את ימיו הוא מעביר דווקא על החופים בגואה. יצירתו החדשה של החצוצרן אבישי כהן "מדיטציות על חמלה וקבלה", שבה הוא מנגן עם מאסטרים הודים, צמחה בשקט של הודו ומשלבת בין ג'אז עשיר למסורת הודית. צפו

 

 

החצוצרן אבישי כהן הפך כבר מזמן לבן בית על הבמות הגדולות של לונדון וניו יורק. לארץ הוא חוזר מדי פעם, בין היתר לניהול פסטיבל הג'אז בירושלים או לכמה הופעות בתל אביב, אבל כבר זמן מה שאת השקט שלו הוא מוצא על החופים של גואה בהודו, שם הוא חי עם משפחתו. החיים על החוף ההודי העניקו לו השראה ומתוכה הגיעה יצירתו החדשה, "מדיטציות על חמלה וקבלה" שתבוצע בבכורה עולמית בפסטיבל "מקודשת" בירושלים. הפעם הוא מפגיש בין הג'אז העשיר שלו למסורת הקלאסית העתיקה של המוזיקה ההודית.


מתוך הקליפ ()
כהן על החצוצרה

מתוך הקליפ ()
סראנגי - כלי קשת הודי עתיק

שלושה מאסטרים הודים, כל אחד מהם נצר לשושלת מכובדת של מוזיקאים, חברו להרכב של כהן ויחד הם יוצרים מוזיקה שמביאה להתבוננות מעמיקה בתמות של חמלה, הכלה וקבלה - מפגש בין מדיטציות הודיות למדיטציות ג'אזיות. אל החצוצרה, הפסנתר, הבס והתופים יצטרפו על הבמה הסראנגי (כלי קשת עתיק), הבנסורי (חליל במבוק מסורתי) והטאבלה (התוף ההודי). צפו בחבורה מנגנת קטע מתוך המופע בחדר החזרות.

 

 

עוד בפסטיבל "מקודשת" תעלה הפקת מקור של איתמר דוארי, אמן כלי ההקשה, תחת השם "מים חיים". דוארי חוזר ביצירתו אל הקשר בין נשים לים התיכון, מהסירנות של יוון ועד לנימפות של רומא. ארבע סולניות יעלו על הבמה - מטורקיה, איטליה, יוון וישראל. כל אחת מהן תביא את הייחוד של מולדתה, את קולה והכלי שעליו היא מנגנת - קמנצ'ה, טמבורין ורמבטיקו, ודוארי עם חטיבת הקצב שלו ינצח על המופע. כאן החבורה מנגנת קטע מהמופע בין תופים רבים ומגוון כלי הקשה.

 

המופעים "מדיטציות על חמלה וקבלה" ו"מים חיים" יעלו על במת ימקא בירושלים ב-15 וב-16 באוגוסט במסגרת פסטיבל "מקודשת".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היצירה החדשה של אבישי כהן
לאתר ההטבות
מומלצים