שתף קטע נבחר

האם "האדם הראשון" יעמוד בציפיות של "לה לה לנד"? פסטיבל ונציה יצא לדרך

פסטיבל ונציה ה-75 במספרו נפתח עם הקרנת בכורה לסרט "האדם הראשון", ביוגרפיה קולנועית על חייו של האסטרונאוט ניל ארמסטרונג. זהו שיתוף הפעולה השני בין במאי "לה לה לנד", דמיאן שאזל, לשחקן ריאן גוסלינג. על אף נתוני הפתיחה, הסרט התקבל בתגובות מעורבות

 

בעוד דונלד טראמפ זומם לקאמבק את הטיסות המאוישות לירח, נחת אתמול (ד') בטקס הפתיחה של פסטיבל ונציה ה-75, הסרט "האדם הראשון" על האסטרונאוט ניל ארמסטרונג, שהיה הראשון לצעוד על הלבנה.

 

הסרט חונך את חגיגות ה-50 להמראה של "אפולו 11" ולנחיתה של ארמסטרונג על הירח, והוא התקבל בתגובות מעורבות - גם במחיאות כפיים נלהבות אבל גם בביקורות לא נסחפות. הסרט משתתף בתחרות הרשמית והוא שיתוף הפעולה השני בין הבמאי דמיאן שאזל והכוכב ההוליוודי ריאן גוסלינג. קדם לו "לה לה לנד" עטור האוסקרים והפרסים. עכשיו השאלה המתבקשת היא האם "האדם הראשון" יצליח לשחזר את הצלחת קודמו.

 

פרימיירת
ריאן גוסלינג על השטיח האדום בפסטיבל ונציה(צילום: gettyimages)
"האדם הראשון" מתרחש בשנות ה-60 של המאה הקודמת, והעלילה נעה ממות בתו הקטנה של ארמסטרונג מגידול ועד ההכרזה של "הנשר נחת" ו"צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות" בנחיתה על הירח בקיץ 1969.

 

"ניל היה צנוע בצורה יוצאת דופן. הוא היפנה את הפוקוס ממנו ל-400,000 האנשים שעזרו להפוך את המשימה הזאת לאפשרית. ניל בעצמו אמר שהוא קצה הקרחון. הוא לא ראה את עצמו כגיבור אמריקני, ואנחנו רוצים שהסרט שלנו ישקף את ניל. אנו רוצים גם לכבד את הדרך שבה ניל ראה את הדברים", אמר גוסלינג במסיבת עיתונאים.

 

ריאן גוסלינג בבכורה של
כוכבי הסרט ובמאי "האדם הראשון" בפסטיבל ונציה. (צילום: gettyimages)

בטקס הפתיחה צעדו על השטיח האדום, מלבד יוצרי וכוכבי "האדם הראשון", גם נציגי חבר השופטים - מנעמי ווטס ועד הבמאי גיירמו דל טורו, שבשנה שעברה זכה בוונציה בפרס "אריה הזהב" בזכות סרטו "צורת המים".

 

השנה התחרות הרשמית צפופה ואיכותית במיוחד, אומנם לא נכלל בה סרט ישראלי. יחד עם זאת הקולנוע הישראלי לא קופח, ויהיה לו ייצוג במסגרות המשניות. היום למשל, עשר שנים לאחר "עג'מי", הבמאי ירון שני יציג בבכורה את הסרט "עירום". הסרט משתתף במסגרת אוריזונטי, המסגרת השנייה בחשיבותה של הפסטיבל. העלילה עוסקת בסופרת, שחזיונות אונס מטלטלים את שלוותה ומערערים את מצבה הנפשי, ובקשר שלה עם תלמיד תיכון מחונן. שני יצעד על השטיח עם שתי התגליות שלו - השחקנים ליב סיוון ובר גוטפריד. מלבד "עירום", במסגרת אוריזונטי יוקרן גם הסרט של הבמאי ישראלי-ערבי סאמח זועבי, "תל אביב על האש".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
ריאן גוסלינג
צילום: gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים