שתף קטע נבחר

קוסבי בכלא: "זה הזמן לצדק"

עם פרסום גזר הדין של ביל קוסבי ותמונתו הראשונה מבית הכלא, ידוענים, אושיות רשת ואחרים הגיבו על המשפט שהסעיר את הוליווד והכניס לכלא סלבריטאי בפרופיל גבוה לראשונה מאז יצאה לדרך תנועת MeToo. "עכשיו קוסבי יישב בכלא, המקום אליו הוא שייך", כתבה קת'י גריפין. אשתו של קוסבי עדיין עומדת לצדו: "נלקחה ממנו הזכות למשפט הוגן"

ביל קוסבי, מי שהיה אחת הדמויות המובילות בטלוויזיה האמריקנית, נשלח אמש (ג') למעצר מיד עם סיום משפטו, ותמונתו הראשונה מבית הכלא מציגה את הקומיקאי בן ה-81 כאיש שבור. עשרות נשים האשימו את ביל קוסבי באונס, תקיפה והטרדה מינית, אך הייתה זו תלונתה של אנדראה קונסטנד, אותה סימם ותקף בביתו ב-2004, שהביאה אותו לבית המשפט.

 

תמונת הכלא של ביל קוסבי (AP Images)
תמונתו הראשונה של ביל קוסבי מבית הכלא(AP Images)

בתום הליך משפטי שנמשך שנים, קוסבי נידון ל-3 עד 10 שנות מאסר בכלא ונשלח מיד לרצות את עונשו, לא לפני שהשופט פסק כי מדובר ב"טורף מיני אלים". בנוסף הוסיף כי "אף אחד אינו מעל לחוק. ואף אחד לא צריך לקבל יחס מיוחד בגלל מי שהוא... זה הזמן לצדק. מר קוסבי, זה הכול סובב סביבך, זמנך הגיע".

 

בהצהרה שפרסם בית המשפט כתבה אנדראה קונסטנד: "ביל קוסבי לקח את נפשי הצעירה, הבריאה והיפה ומחץ אותה. הוא גזל ממני את הבריאות והחיות ואת האמון בעצמי ובאחרים".

 

חרף גזר הדין והתלונות הרבות נגדו, אשתו של ביל קוסבי, קאמיל קוסבי, עדיין נשארת לצדו של בעלה. בהצהרה שפורסמה בשמה היא כתבה, "אנחנו למדנו ונוכיח כי הזכות למשפט הוגן נלקחה מביל קוסבי. התובע של מחוז מונטגומרי השתמש בראיות מזויפות".    

 

אנדראה קונסטנד (AP Images)
אנדראה קונסטנד(AP Images)

 

 

הרשת, כצפוי, לא נשארה אדישה לפסק הדין הראשון ששלח סלבריטאי לכלא מאז יצאה לדרך תנועת MeToo. רוז מקגוון, מהדוברות הבולטות של התנועה, כתבה "קוסבי אשם. תודה לשופט, תודה לחבר המושבעים ותודה לחברה שהתעוררה". השחקן פאטון אוסוולט צייץ, "טורף מין מולטי-מיליונר - אבל הוא שחור. עבור טראמפ, זהו המבחן הגדול של החנינות הנשיאותיות".

 

ביל קוסבי בדרך לכלא (AP Images)
(AP Images)

ביל קוסבי בדרך לכלא (AP Images)
ביל קוסבי בדרך לכלא(AP Images)

 

השחקנית אליסה מילאנו כתבה בחשבון הטוויטר שלה "זה מה שקורה כאשר אנו מכריחים אנשים לקחת אחריות על ניצול כוחם", ואילו השחקנית ג'יימי לי קרטיס שיתפה את תמונת השער עליה מופיעות המתלוננות בצירוף המילה "צדק".

 

 

בתוך כך שדרת הכוכבים של הוליווד שחררה תגובה רשמית ובה היא מגיבה לדרישות להוריד את הכוכב של קוסבי, "אנו לא מורידים כוכבים מהשדרה".

 

דברה מסינג התייחסה לקורבנותיו וכתבה שבמשך שנים התייחסו למאשימות כשקרניות. "נדרשו 60 מאשימות + 2 כדי להעניק לשורדות צדק, האם לא למדנו דבר?". הקומיקאית קת'י גריפין הודתה לאנדראה קונסטנד ולכל "השורדות האמיצות (מעל 60!) על שעמדו מול גבר שהיה חזק במיוחד. עכשיו הוא יישב בכלא, המקום אליו הוא שייך".

 

"רק משום שאתה עשיר וחזק, זה לא אומר שגופו של אחר זמין אוטומטית לסקס", כתבה השחקנית ג'סיקה צ'סטיין. סוזן סרנדון איחלה לקורבנות קוסבי וקורבנות תקיפה מינית אחרות שקט ושלווה.

 

לא מעט ציוצים התייחסו גם לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואיחדו בין נאומו באו"ם לגזר הדין של קוסבי. השחקנית מיני דרייבר צייצה בציניות אופיינית, "זה יום נהדר. טראמפ הופך לבדיחה בעולם כולו, קוסבי הולך לכלא". 

 

הזמרת אמנדה פאלמר התייחסה בציוץ שלה לגזר הדין של קוסבי וטענה כי לא מדובר בצירוף מקרים, אלא ברוח הזמנים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים