שתף קטע נבחר

רותי ברודו: "גיליתי שאני חולה בסרטן במהלך הצילומים"

הבטן של המסעדנית רותי ברודו לא הפסיקה לכאוב במהלך הצילומים ל"MKR: המטבח המנצח". "חיים כהן אמר לי לכי להיבדק וככה גילו אצלי גידול מסיבי במעי, שנה אחרי סרטן בגרון", היא מספרת בריאיון שמתפרסם ב"ידיעות אחרונות", מוסף "7 לילות". וגם, איך עם השנים הבינה שהבחירה לא להביא ילדים הייתה הפספוס הגדול של חייה. צפו

במשך שנים נמנעה רותי ברודו, מלשים את עצמה בפרונט. "חיים כהן שיכנע אותי", היא מסבירה את ההצטרפות שלה לתוכנית "MKR: המטבח המנצח". "כי חיים הוא בנאדם שאתה לא אומר לו לא. הוא אמר שנהיה זוג מדהים ביחד". אז ברודו אמרה "כן". ואז, בצילומים. היה עוד טיפ של חיים. ברודו התמודדה עם כאבי בטן בלתי פוסקים. "סיפרתי לחיים, והוא אמר לי, 'זה לא טוב, תעשי בדיקות'", היא מספרת בראיון חשוף המתפרסם  ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 לילות". "עשו לי קולונסקופיה וגילו גידול מסיבי במעי הגס. ועכשיו אני צריכה לעבור כימו וכל הדברים האלה. זה מתחיל השבוע".

 

 

כימו וכל הדברים האלה. שגרתי.

"שמע, שנה לפני כן גילו לי סרטן בגרון מסיגריות, ושם לא היו טיפולים. גירדו לי את זה משם. אבל בוא, אני אולי נשמעת לך קוּל אבל כן מסתכלת על החיים אחרת, בוחנת את עצמי. האם אני עושה את הדברים נכון? האם זה שאני מקדישה את המאה אחוז שלי בתוך העסקים הוא נכון? האם אני צריכה לשחרר? האם באמת נשאר לי זמן מסוים, ואיך אני הולכת לחיות".

 

רותי ברודו (צילום: יונתן בלום)
"הפסקתי לעשן לחצי שנה אבל אז אמרתי 'אני ממשיכה לחיות'"(צילום: יונתן בלום)

ברודו שולטת יחד עם שותפה מתי, בעלה לשעבר, בקבוצת R2M, אימפריה של מסעדות שעיצבה מחדש את התרבות הקולינרית בתל־אביב, וכוללת את 'קופי בר', 'בראסרי', 'הוטל מונטיפיורי', 'דליקטסן', חמישה סניפים של בית הקפה האיכותי 'בייקרי', 'הרצל 16', 'דיסקו טוקיו' והגלידרייה 'קרם'. השניים לא הביאו ביחד ילדים לעולם. בהתחלה כי זה לא הצליח באופן טבעי, ומאוחר יותר מתוך בחירה.

 

"מתי לא רצה באמת ילדים, בטח לא איתי", היא מסבירה. "אם הוא היה רוצה, הוא היה לוחץ עליי. כל מה שהוא רצה תמיד קרה בסוף. מהרגע שפתחתי את ה'קופי בר' 94' הרגשתי מלאה, אני בשמיים. אין לי ילד אבל וואו, הילד הזה שקוראים לו 'קופי בר' עושה לי את כל מה שכנראה ילד עושה לאמא. כשהיינו מדברים על זה מתי היה אומר, 'את יודעת למה אנשים עושים ילדים, כי הם רוצים להשאיר משהו אחריהם. כנראה שהיצירה שלנו היא דרך המסעדות, ילדנו משהו ויצרנו משהו שלא היה'. חשבתי שהוא צודק".

 

בשלב כלשהו, פירקו את הזוגיות, ונשארו שותפים עסקיים. כל אחד מהם מצא זוגיות חדשה, ויום אחד הוטלה הפצצה מכיוונו של הבעל לשעבר. "זה קרה בשבוע שבו אנחנו פותחים את 'דליקטסן', קרועים מעייפות. והוא אומר לי ליד כולם: 'נדיה בהיריון'. זה היה חתיכת וואו. הרי היה בינינו הסכם בלתי כתוב שאין ילדים, זה גמר אותי. עברתי חצי שנה של משבר".

 

מה הרגשת?

"מנוצלת, שהייתי הבת זוג הטובה. הלכתי לטיפול, התפרקתי שם. במקביל, לאחותי נולד ילד וחוויתי משהו שלא חוויתי אף פעם. ראיתי את הקשר הפסיכי הזה עם הילד ואמרתי, 'איך אני לא עשיתי את זה לעצמי'. זו הפעם הראשונה שאמרתי בליבי, אולי טעיתי. אני כבר לא ילדה, כבר בת 50 בערך, אין דרך חזרה. לא יכולה להיכנס להיריון, יכולה רק לאמץ. משבר".

 

היא מגיעה לטלוויזיה במעמד של האישה הראשונה של ענף המסעדות בישראל כבר יותר משני עשורים. בקשת 12 שמחו לקבל אותה למשבצת שלצד חיים כהן בתוכנית (שמשודרת מראשון עד חמישי ב־21:00), כשהיא בולטת במיוחד על רקע היעדרות של נשים דומיננטיות מהמסך בז'אנר הזה. וברודו מביאה לתוכנית את הידע, הניסיון וגם האישיות. כמה מרענן.

 

את בעצמך צופה בריאליטי אוכל?

"אני רואה גם את 'משחקי השף' ו'מאסטר שף'. אוהבת את חיים כהן. אהבתי מאוד גם את רושפלד. אמרתי לו פעם, 'אל תבוא להוטל מונטיפיורי יותר'. כי הוא היה בא די הרבה והיו לו תלונות על הכל, הוא התנהג בגסות".

 

ואיך הוא הגיב?

הוא לא שם עליי, המשיך לבוא. מה יכולתי לעשות. למלצרים לא היה נעים לגרש אותו. אם הייתי לוקחת אותו לעבוד במסעדה שלי? הוא היה מקבל הערה שמָנה שלו לא טובה? לא".

 

הריאיון המלא מתפרסם ב"ידיעות אחרונות", מוסף "7 לילות"

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יונתן בלום
רותי ברודו
צילום: יונתן בלום
לאתר ההטבות
מומלצים