שתף קטע נבחר

גל בוכניק: "אסף גרניט טעה כשקרא לי יהיר"

הפיינליסט בריאליטי "משחקי השף קונדיטור" אולי מתנהג בביטחון מופרז, אבל אחרי שרצו להעיף אותו מבית הספר, הקשו עליו בצבא והעסק שלו קרס והוא נקלע לחובות של 400 אלף שקל - גם הפרצוף הכועס של אסף גרניט לא באמת ישבור אותו

"בנכם לא ימשיך בבית ספרנו". את השורה הזאת במכתב שקיבל לביתו כשהיה בכיתה ט', גל בוכניק לא ישכח לעולם. הערב (ג'), הוא יגיע למעמד בו יוכל להוכיח לעצמו ולכולם - זה היה שווה הכל. בוכניק, שהגיע לגמר תוכנית הריאליטי "משחקי השף קונדיטור", בטוח בעצמו, בטוח בדרכו, וממש לא הפריע לו כשאסף גרניט קרא לו יהיר והבטיח שיעשה הכל על מנת שלא יהיה שף בנבחרת שלו.

 

בסוף, בוכניק, תושב כרמיאל בן 40 נשוי ואב לשלושה ילדים, הוכיח לגרניט שטעה - הוא גם נבחר לנבחרת שלו וגם הגיע למעמד הגמר. "תמיד הייתה בי אמונה. לאורך כל החיים. גם כשבבית הספר אמרו לי 'לא יצא ממך כלום'. תמיד האמנתי ותמיד נלחמתי. גם כשהייתי מקופח".

 

משחקי השף גל בוכניק (צילום: מיכה לובטון)
גל בוכניק ואסף גרניט(צילום: מיכה לובטון)
 

מה זאת אומרת מקופח?

"קופחתי ותוסכלתי. איך שלא תקרא לזה, קיצצו לי את הכנפיים כל החיים. בבית הספר, כבר בחטיבה אמרו לי שלא יצא ממני כלום. לא הייתי העיפרון הכי מחודד בקלמר, אמנם לא הייתי מפריע אבל גם לא הייתי לומד. אולי באותה תקופה לא ידעו לאבחן הפרעות קשב והציונים שלי באמת היו על הפנים. ובכיתה ט' כשקיבלנו מכתב שבו היה כתוב 'בנכם לא ימשיך בבית ספרנו, תמצאו לו מסגרת חלופית', אני נלחמתי והתחננתי. ממש בכיתי כדי שיתנו לי הזדמנות נוספת, והצלחתי".

 

אבל החיים כך נדמה, העמידו לכל אורך הדרך את בוכניק במבחן. כך היה גם בצבא כששישמש בתפקיד מאבטח מתקנים. הוא החליט שזה לא בשבילו ונלחם. בסוף הוא סיים בתפקיד עובד רס"ר.

 

אולי הלחימה שלך והניצחונות שלך במאבקים שביקשת אליהם לדרך, הם אלה שגרמו לאסף גרניט לקרוא לך יהיר?

"אני חושב שאסף גרניט טעה באיזשהו מקום. הוא אמר 'גל מלא בידע אבל גם מלא בעצמו'. זה משפט שאני לא אשכח. אני חושב שאני הייתי הקלף המנצח שלו. אמנם לא תרגמנו את זה לנצחונות בקבוצה ונשארנו קבוצה שהיוותה איום, מהיום הראשון שהוא פגש אותי הוא ידע שיש כאן משהו טוב. אפילו כשהוא לא אמר את זה".

 

אז אתה לא יהיר? אתה קורא לעצמך קלף מנצח.

"מי שמכיר אותי לעומק יודע שאני לא כזה יהיר. יש לי ביטחון מופרז, אף פעם לא פחדתי להגיע לקצה ואני חושב שזה מה שהביא אותי להצלחה כי אני חושב שהרבה אנשים במשבצת שלי היו נשברים בדרך, קורסים, מרימים ידיים ואולי אפילו מאבדים את המשפחה. מבחינתי זאת נקודת זכות אדירה. נכון שאני נשמע שחצן ויהיר לפעמים, אבל לעולם לא אתנשא על קולגה".

 

צוות השופטים של "משחקי השף קונדיטור"(צילום: מיכה לובטון)
  

המשברים שהיו יכולים לפרק משפחה - הגיעו לפני כשמונה שנים. אחרי שפתח עסק בתחום התמחותו, קונדיטוריה. השלב הראשון היה מוצלח - העסק הצליח ושגשג והוא החליט לעלות לשלב השני, שגם אותו עבר בהצלחה עם הרחבת העסק. אולם כשהחליט לקפוץ מדרגה נוספת ולהרחיב את העסק למשהו גדול יותר - הוא קיבל מהלומה ונכנס להפסדים כלכליים גדולים של יותר מ-400 אלף שקלים.

 

"הרגשתי שאני הולך על כל הקופה ושם כל הקלפים נטרפו. הייתי בן 32, נשוי, ואז התחילה הנפילה ואיתה בא גם ה'אמרנו לך'. אשתי אמרה לי במפורש 'תעזוב את המקצוע הזה ולך תעבוד בתור שכיר'. זאת הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי שאני מתחיל להיכנע. הרגשתי שפיספסתי את הגדילה של הילדים שלי ובשביל מה? זה לא שעשיתי מיליונים. זו הייתה נקודת השבירה שלי, כשסגרתי את העסק עם נפילה פיננסית גדולה. זה היה הרגע הראשון בחיים שלי שחשבתי שאני הולך לוותר על הכל. פעם ראשונה שחשבתי שיכול להיות שכולם צדקו".

 

ומה קרה אז?

"אני לא יודע מאיפה קיבלתי את הכוחות ושאבתי את האנרגיה. כנראה קיבלתי עוד נשמה, התחלתי לראות סוג של אור ואשתי הבינה שלשכנע אותי לעזוב את המקצוע זה לא הפתרון. היא הבינה שהיא צריכה לשחרר את החבל ומשם הגיעה ההצלחה. אני חושב שמגיע לה הקרדיט כי בלעדיה זה לא היה קורה".

 

ההצלחה הזאת שהוא מדבר עליה, קיבלה את החותמת כשהוזמן לאירוע סגור. "זה היה בבית של הבת של מנהלת בית הספר שהחליטה לזרוק אותי מהלימודים", הוא מספר בהתרגשות, "פתאום קלטתי מי היא ובסוף הערב גם דיברתי עם המנהלת והיא אמרה לי 'אני מצטערת'. זאת הייתה חותמת".

 

הערב, בגמר "משחקי השף קונדיטור" (רשת), הוא ינסה לקבל חותמת נוספת, והפעם על המסך הקטן. "אני לא יודע אם אזכה או לא, אבל לא באתי לתוכנית כדי להפגין את הכישורים שלי. באתי להוכיח לעצמי ולקבל את הגושפנקה שאני בדרך הנכונה ולא עשיתי את כל זה לחינם. אני רוצה לקבל תעודת הצטיינות והערכה על הדרך שלי. זאת תהיה אחלה תעודה אם אנצח".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכה לובטון
גל בוכניק ואסף גרניט
צילום: מיכה לובטון
לאתר ההטבות
מומלצים