שתף קטע נבחר

"המילים הגיעו אליי כששטפתי כלים בצוק איתן"

האיינג'לסי חוזרים עם אלבום שני שכתבו במהלך סיבוב הופעות בעולם וחושפים ב-ynet חמישה שירים מתוכו, לצד הסיפורים שמאחוריהם. "אחרי כל המסעות האלה יש רצון למצוא מקום יציב בתוך הסערה"

כמעט 5 שנים עברו מאז הוציאה להקת האיינג'לסי את Exit Inside, אלבום הבכורה שלה, שהפך אותה (בשילוב עבודת שטח) לנושאת הדגל של הפולק הישראלי. בזמן שעבר מאז היא הספיקה לעשות חיל בחו"ל, וכעת היא שבה עם אלבום שני, Nodyssey שמו. חמישה שירים מתוכו מופיעים כאן ב-ynet לראשונה לצד הסיפורים שמאחוריהם כפי שמספר אותם סולן ההרכב, רותם בר-אור. 

 

להקת האיינג'לסי (צילום: יואם קדם)
סיפורים מהדרכים. האיינג'לסי(צילום: יואם קדם)

"בין חורף 2016 לחורף 2017 הלהקה הייתה בסיבוב הופעות במשך חצי מחודשי השנה", מספר בר אור. "ימים שלמים של נסיעות בוואן בכבישי אירופה, עצירות בתחנות דלק, בק-סטייג׳ים ומלונות גנריים התערבבו כולם אחד בשני עד שהפכו למעין רקע נייטרלי. מין המהום חסר פשר של מציאות שהרגשנו כאילו אין לה התחלה ואין לה סוף".

 

עוד בערוץ המוזיקה:

זה מה שצריך כדי להביא קהל צעיר לאופרה

"טקסט קשה בעטיפה של ממתק": מיטב האמנים בארץ חגגו לרנדי ניומן

הימים האחרונים של ג'ניס ג'ופלין

 

"על הרקע הזה נוצר האלבום Nodyssey (הלחם של "אודיסיאה" ו-"לא") - שירים שחלקם נכתבו תוך כדי סשנים בוואן הנוסע וחלקם התפתחו בזמן בדיקות סאונד שלפני ההופעות. מילים שנכתבו לתוך הטלפון או בעל פה בחדרי מלון, חזרות בבית בצרפת הכפרית במהלך כמה ימי הפוגה מנסיעות, ושיחות וחלומות בהקיץ על איך אנחנו רוצים שהאלבום הזה ישמע".

 

 

להקת האיינגלסי (צילום: אלכס פרפורי)
מקום רך לנוח בו(צילום: אלכס פרפורי)
 

"זו הייתה עבודה קשה ולפעמים מאוד מתסכלת, אבל אנחנו מרגישים שהיא יצרה טקסטורות עשירות ומפתיעות כאלה שאף אחד מאיתנו לא יכול היה ליצור בכוחות עצמו. הרגעים הארוכים האלה של תשומת לב ונוכחות משותפת מטעינים את האלבום ברוח מרוממת, למרות הכל. אולי הם סוג של תרופה, היחידה שיש לנו להציע נכון לעכשיו".

 

Breakdown  

"זה שיר שנולד משילוב של התקף חרדה ארוך וליין מלודי של שיר פופ שבקע מרכב חולף ברחוב קינג ג׳ורג׳. הדברים הכי נעימים הם גם הדברים הכי מפחידים. הנזילות המחשבתית שמובילה למקומות יצירתיים, לאוצרות פנימיים, גם פותחת דלת למפלצות וצללים. ואחרי כל המסעות האלה כמובן שיש רצון למצוא מקום רך לנוח בו, מקום יציב בתוך הסערה".

 

Rising

"לפעמים אני מחליט לכתוב שיר, לא משנה איזה , והדרך שלי לנסות להגיע אליו כשזה לא מגיע אליי בחסד, היא להיכנס לטראנס של נגינה ושירה. בהתחלה אני משעמם את עצמי, אחר כך מתחיל לקרות משהו יפה, ואחרי שעה-שעתיים כבר נטשתי כמה וכמה רעיונות מוזיקליים שהיו יפים, אבל לא ממש עשו לי 'בום'. ואז אחרי ארבע שעות מגיע משהו כזה, מין שידור ממקום שאני לא ממש מכיר, חצי מוכר וחצי חייזרי בשבילי. והטקסט שמגיע איתו הוא לא מהמודע שלי, לא משהו מתוכנן. זה ממקום אחר מתוך עצמי".

 

Vera

"זה שיר על כל מה שאבוד, על החד סיטריות של הזמן. הטריד אותי כל הזמן השם Vera שהענקתי לשיר מבלי שהבנתי מה זה. ואז גיליתי שמקור השם הזה (אצל הרומאים) הוא אמונה - Faith - שזו מילת מפתח שמופיעה בטקסט של השיר. אז או שזה צירוף מקרים אדיר או שזה מיסטי. אבל מה שבטוח הוא שזה סגר את המעגל והשלים לי את ההרגשה לגבי השיר".

 

Holyland

"השורה הראשונה של השיר הגיעה אליי כששטפתי כלים בזמן מבצע צוק איתן. מאוד חשוב לי להגיב רגשית למציאות שלי בשירים שאני כותב, כולל המציאות הספציפית של ישראל. זה הרי נושא טעון רגשית עבור כולם פה, אז זה מעניין בעיניי שלא כולם כותבים ושרים על זה. יש איזשהו ניתוק שעושים היוצרים בין חלקים שונים באישיות ובמציאות והוא רק מחזק אצלי את הצורך לגעת בפצע הזה, להציף רגשות שאני לא מוצא להם מספיק מענה בשירים אחרים".

 

 

Everyone  

"השיר הזה הוא הסיפור שלנו בתור להקה שמנסה להצליח בעולם הגדול וגם הסיפור שלי ושל האמביציה שלי וכמה זה פאתטי. אבל זה בעצם הסיפור של כל החותרים למיניהם. החתרנים הבלתי נלאים שמקיפים את המזבח של הכוח והשררה. בסופו של דבר, בסוף השיר, הכל נקשר למצב של הכדור - כל העולם עובד לפי עיקרון של Get rich or die trying, ומה שקורה זה שכל העולם עומד למות".

   

האיינג'לסי ישיקו את אלבומם החדש ב-22 בדצמבר בהאנגר 11 בתל אביב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס פרפורי
האיינג'לסי
צילום: אלכס פרפורי
לאתר ההטבות
מומלצים