שתף קטע נבחר

הסכם פיצויים ענק לשחקנית שהוטרדה על סט

אלייזה דושקו ("באפי ציידת הערפדים") קיבלה סכום חסר תקדים של 9.5 מיליון דולרים מרשת CBS בגלל שהוטרדה מינית מילולית על סט הסדרה "בול", על ידי השחקן הראשי מייקל וות'רלי

השחקנית אלייזה דושקו קיבלה פיצויים בסך כמעט 10 מיליון דולר מרשת CBS לאחר שהאשימה את השחקן הראשי בסדרה "בול", מייקל וות'רלי, בהטרדה מינית.

 

הסכם הפשרה בין השחקנית ("באפי ציידת הערפדים", "בית הבובות") לרשת הטלוויזיה נחתם בינואר השנה, וכעת, תחקיר של הניו יורק טיימס מפרסם את הפרטים המלאים. בין היתר, נודע כי התקרית התרחשה בשנת 2017, כשכוכב הסדרה וות'רלי העיר מספר הערות על ההופעה של דושקו, הציע לה שלישייה וסיפר בדיחה על אונס. דמותה של דושקו, שהופיעה בשלושה פרקים בלבד - עם אופציה להארכת החוזה לתפקיד קבוע בסדרה - נעלמה מהסדרה, לאחר שהשחקנית התעמתה עם וות'רלי לגבי התנהגותו.

 

אלייזה דושקו (צילום:  Andrew H. Walker/Getty Images)
אלייזה דושקו(צילום: Andrew H. Walker/Getty Images)

בהסכם בין השחקנית לרשת CBS, נקבע הסכום של 9.5 מיליון דולרים, המקביל למשכורת שדושקו הייתה מקבלת אם הייתה נשארת בסדרה במשך ארבע עונות.

 

CBS אישרו את הסכם הפשרה והכריזו על מאמציהם להגיע לסביבת עבודה בטוחה יותר. "ההאשמות של גברת דושקו מוכיחות כי למרות שאנחנו מחוייבים לסביבת עבודה בטוחה, מכבדת ומאפשרת, עבודתנו רחוקה מלהסתיים". וות'רלי עצמו הודה כי "במהלך צילומי הסדרה, התבדחתי על כמה שורות בתסריט, כשאליזה אמרה לי שהיא לא מרגישה בנוח עם השפה וההומור שלי. התביישתי עד עמקי נשמתי שפגעתי בה ומיד התנצלתי. אחרי מחשבה נוספת, אני מבין שדבריי לא היו מצחיקים ולא נאותים ואני מצטער ומצר על הפגיעה באלייזה". הסוכנים של דושקו סירבו להגיב לסיפור.

 

מייקל וות'רלי בול (צילום: Matt Winkelmeyer/Getty Images)
כוכב הסדרה "בול", מייקל וות'רלי(צילום: Matt Winkelmeyer/Getty Images)
 

זוהי לא ההסתבכות הראשונה של רשת CBS עם הטרדות מיניות. בספטמבר האחרון, לס מונבס, מנכ"ל הרשת ודמות מפתח בטלוויזיה האמריקנית, התפטר מתפקידו לאחר שיותר מעשר נשים האשימו אותו בהטרדה מינית. זאת לאחר שבחודש יולי, פירסם ה"ניו יורקר" תחקיר מאת רונן פארו כי מונבס הטריד מינית עשרות נשים שקיימו איתו קשרים מקצועיים בין שנות השמונים לשנות האלפיים והתנהגותו הייתה ידועה בין עובדי רשת שחלקם אף אפשרו לה לקרות.

 

לפי הפירסומים, מונבס עצמו היה מעורב בהסכם הפשרה בין הרשת לדושקו ופיקח עליו באופן אישי.

 

דושקו עצמה עלתה לכותרות בינואר השנה, כשחשפה כי הותקפה מינית על הסט של הסרט "שקרים אמיתיים" משנת 1994, בו שיחקה כשהייתה בת 12 בלבד. 

 

 

 

חברותיו של וות'רלי לסדרה NCIS, פולי פאטון וסשה אלכסנדר, הגנו על הקולגה וצייצו את תמיכתן בשחקן. "האיש הזה... אני אוהבת, מכבד, בוטחת ויודעת. שני עשורים של חברות וכבוד. הוא הכי טוב. אני אוהבת אותך מאז ולתמיד", כתבה פארט בטוויטר והעלתה תמונה של שניהם. ואילו אלכסנדר כתבה "תמיד צוחקים. חבר אמיתי והלב הכי גדול שיש".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Andrew Toth/Getty Images
אלייזה דושקו
צילום: Andrew Toth/Getty Images
לאתר ההטבות
מומלצים