שתף קטע נבחר

קלינט איסטווד מבריח סמים: פברואר בקולנוע

המנגה "אליטה: מלאך קרב" מגיעה לאקרנים אחרי אינסוף דחיות ומכשולים, עיבוד חדש (והפוך) לקומדיה הרומנטית "מה נשים רוצות", קלינט איסטווד מביים ומככב בסרט חדש, ומטפס ההרים שינסה לעשות את הבלתי אפשרי. הסרטים הגדולים של החודש

"הפרד"

תאריך יציאה: 7.2

סרטו החדש של קלינט איסטווד הפך ללהיט מפתיע בקופות בארצות הברית עם יציאתו. להבדיל מלהיטים אחרים - מי שנהר לאולמות הקולנוע היה דווקא הקהל המבוגר, סקטור שהאולפנים הגדולים נוטים להתעלם ממנו. אבל איסטווד הוותיק בן ה-88, שגם מככב בסרט, צבר לאורך השנים קהל מעריצים רב ונאמן, שהוכיח את עצמו הפעם.    

 

"הפרד" מבוסס על סיפורו האמיתי והלא ייאמן של ליאו שארפ, גבר בשנות ה-80 לחייו, שנלחם במלחמת העולם השנייה אך נקלע לחובות, ובגילו המופלג החל לעבוד בתור מבריח סמים עבור קרטל סמים גדול. שארפ פעל במשך עשור ורק ב-2011, בגיל 87, הוא נתפס על ידי סוכן DEA, אותו יגלם ברדלי קופר.

 

 

"יצירה ללא מחבר"

תאריך יציאה: 7.2

אפוס קולנועי חדש של הבמאי פלוריאן הנקל פון דונרסמארק, מי שביים את "חיים של אחרים" (2006) המוערך. גם הסרט הזה עוסק במזרח גרמניה, הפעם דרך עיניו של אמן צעיר שגדל שם והספיק לברוח למערב לפני הקמת החומה. הוא יוצר ומספר את הסיפור של מזרח גרמניה הנצורה מהצד השני. "חיים של אחרים" זכה באוסקר בקטגוריית הסרט הזר וגם הסרט הזה מועמד השנה, אף כי סיכוייו נמוכים נוכח הדומיננטיות של "רומא".

 

 

"סולו חופשי"

תאריך יציאה: 9.2

כחלק מההקרנות השנתיות של פסטיבל דוקאביב בסינמטק תל אביב, יוקרן הסרט התיעודי "סולו חופשי" המועמד השנה לאוסקר בקטגוריה התיעודית. לא חייבים להיות חובבי אקסטרים כדי ליהנות מהיצירה, שבראש ובראשונה עוסקת ברוח האדם ובמשיכה שלו למצבי קיצון. הסרט עוקב אחר אלכס הונולד, מטפס חופשי (בידיים חשופות בלי כל ציוד הגנה) שמנסה לעשות את הבלתי אפשרי ולטפס על "אל קפיטן" שביוסמיטי פארק, צוק הגרניט הגבוה ביותר בעולם. הסרט יוקרן במהלך סופי השבוע בחודש הקרוב.

 

לפרויקט המלא: כל סרטי 2019

 

"פרא אציל"

תאריך יציאה: 14.2

סרט ישראלי חדש של הבמאי מרקו כרמל המבוסס על רב המכר של דודי בוסי "פרא אציל". במרכז הסרט נער שחי עם אימו ובן זוגה בשכונת הארגזים בתל אביב. אביו הוא צייר אלכוהוליסט שמסרב למכור את ציוריו וחי בקשיים כלכליים ואימו היא נרקומנית בגמילה. על קרקע מעורערת זו - סכסוך משפחתי קטן מתפתח לטרגדיה. בסרט מככבים נווה צור בתפקיד הראשי, ליאת אקטע בתור האם ואלון אבוטבול בתפקיד האב.

 

 

"מה גברים רוצים?"

תאריך יציאה: 14.2

זוכרים את הקומדיה הרומנטית עם מל גיבסון משנת 2000 "מה נשים רוצות"? אז 19 שנה אחרי יוצא סרט ההמשך, אבל עם טוויסט (שלא קשה לנחש משם הסרט). אל תפקיד קוראת המחשבות של הגברים נכנסת השחקנית טראג'י פ. הנסון שמגלמת את אלי דיוויס, סוכנת ספורטאים ממולחת. היא בטוחה שהקידום שלה נמצא מעבר לפינה, אבל כשהבוס שלה מקדם גבר אחר על חשבונה היא זועמת ומבקשת משאלה - להצליח להבין את צורת החשיבה של הגברים. בעוד שבסרט המקורי הגיבור גילה אמפתיה למין הנשי ומצא אהבה אמיתית אחרי שנים של מיזוגיניה, דיוויס מתעלת את הכוחות שלה כדי להתקדם בקריירה.  

 

 

"אליטה: מלאך קרב"

תאריך יציאה: 14.2

עיבוד למנגה יפנית מפורסמת שבמרכזה מדען (כריסטופר וולץ) החי בעולם עתידני ומוצא סייבורגית מקולקלת (רוזה סלאזר) במחסן גרוטאות ומתקן אותה. לה אין כל זיכרון מעברה, אבל המדען יודע למה היא שימשה ואיזה פוטנציאל גלום בה.

 

הסרט היה אמור לצאת כבר בקיץ האחרון, אבל נדחה פעם אחר פעם (מה שמעלה חשש שאולי מדובר בעוד כישלון נפוח כמו "הרוח במעטפת"). על הפקתו דובר כבר לפני עשור, כשג'יימס קמרון קנה את הזכויות לבימוי, אבל עקב לוח זמנים צפוף ובעיות בתקציב, העביר אותו לרוברט רודריגז ("פלאנט טרור", "עיר החטאים").

  

 

"קולט"

תאריך יציאה: 14.2

קארה נייטלי ממשיכה להיות נערת הפוסטר של הסרטים התקופתיים. אחרי שכיכבה ב"אנה קרנינה", "גאווה ודעה קדומה", "הדוכסית" ועוד, היא נכנסת לעוד דמות היסטורית (ולעוד מחוך), הפעם בתור הסופרת שהקדימה את זמנה, קולט. מדובר בסיפור אמיתי על סידוני גבריאל שגדלה בכפר קטן בצרפת והתחתנה עם סופר מצליח (דומיניק ווסט, "הסמויה") מפריז. הוא השתמש בכישרון הכתיבה שלה כדי לפרסם את סדרת הספרים "קלודין בבית הספר", כולם מבוססים על חוויותיה האמיתיות של אשתו. לבסוף היא חשפה אותו וגילתה שהיא כתבה את הרומנים המוצלחים, כשבין לבין היא גם התנסתה ביחסים חד מיניים ובהופעות חתרניות על הבמה.

 

"מז"ל טוב 2"

תאריך יציאה: 14.2 

סרט האימה שהפך ללהיט מפתיע בקופות באוקטובר לפני שנתיים חוזר לסיבוב שני. אז הייתה זו סטודנטית טיפוסית ושטחית שמתה כל לילה מחדש, רק כדי לגלות בבוקר שהיא קמה לתחייה לאותו יום בדיוק. סרט ההמשך יתרחש שנתיים אחרי עלילת הראשון, ויעסוק באותה גיבורה, ששוב פעם נכנסת ללופ הרצחני - רק שעכשיו היא לא לבד וחבריה נרצחים וקמים לתחייה בדיוק כמוה. ביחד הם ינסו לעצור את שגרת החיים המאוד לא נוחה הזאת, ולמצוא את הרוצח שאחראי לאימה.    

 

"בן חזר הביתה"

תאריך יציאה: 21.2

כמו ב"ילד יפה" עם סטיב קארל וטימותי שאלמה שיצא באוקטובר האחרון, גם בסרט "בן חזר הביתה" יש ילד מכור לסמים והורה מודאג. הפעם מדובר באם מודאגת (ג'וליה רוברטס) ובכוכב צעיר עולה אחר, לוקס הדג'ס, שכבר הספיק לככב השנה בדרמה "ילד מחוק" על טיפולי המרה. הסרט יצא בדצמבר האחרון בארצות הברית וזכה לביקורות טובות, אבל בעונת הפרסים הנוכחית, נוכחותו דלילה.

מתוך הסרט Ben Is Back ()
 

"האם אי פעם תסלחי לי?"

תאריך יציאה: 14.2 

"האם אי פעם תסלחי לי?" מבוסס על סיפור אמיתי של לי ישראל, כותבת ביוגרפיות מחוננת ואלכוהוליסטית שמתקשה לסגור את החודש. כדי לצאת מחובות כלכליים היא החליטה לזייף מכתבים של סופרים שהלכו לעולמם ולמכור אותם לאספנים. את ישראל מגלמת מליסה מקארת'י ועל הבימוי אמונה מריאלה הלר שעוד נשמע ממנה השנה (בחודש אוקטובר ייצא סרטה השלישי בכיכובו של טום הנקס).

  

  

"להיות אסטריד"

תאריך יציאה: 21.2

סרט המגולל את סיפור חייה של סופרת הילדים אסטריד לינדגרן שכתבה קלאסיקות אהובות כמו "בילבי", "האחים לב ארי", "ילד ושמו אמיל" ועוד. כבר בגיל 16 כישרונה של לינדגרן בלט והיא נשלחה לכתוב בעיתון הכפר. היא ניהלה רומן עם עורך העיתון הנשוי (והמבוגר ממנה ב-30 שנה) ונכנסה להיריון לא רצוי. לינדגרן מסרה את התינוק לאימוץ, אבל התחרטה על כך ברבות השנים ונלחמה להשיג אותו בחזרה.  

 

"פרנהייט 11/9"

תאריך יציאה: 28.2

בסרט התיעודי "פרנהייט 9/11" מייקל מור תקף את ממשל בוש ואת התנהלותו לפני ואחרי נפילת התאומים. בסרט החדש שלו "פרנהייט 11/9" הוא עוסק בשאלה הגדולה מכל: איך לעזאזל דונלד טראמפ נבחר לנשיאות ב-9 בנובמבר (ומכאן היפוך התאריכים בשמם של הסרטים).

 


פורסם לראשונה 10/01/2019 16:54

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קלינט איסטווד. מתוך "הפרד"
לאתר ההטבות
מומלצים