שתף קטע נבחר

"גימל" של ynet מתמודדת על פרס סדרת הרשת של השנה

הסדרה שיצרו מיקי פרומצ'נקו ואסף מכנס, ובה הם מגוללים את סיפוריהם הכואבים של החיילים שהיו מוכנים ללכת הכי רחוק שאפשר בשביל להוציא כמה גימלים, מתמודדת על הפרס שיוענק השנה לראשונה בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה

השבוע יוצא לדרכו סבב ההצבעה הראשון של פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה - ובפעם הראשונה, מתמודדות השנה גם סדרות רשת. בין המועמדות לפרס בקטגוריה החדשה גם הסדרה "גימל" שיצרו מיקי פרומצ'נקו ואסף מכנס עבור ynet.

 

 

הסדרה, שעשרת פרקיה נחשפו באתר במהלך מרץ 2018, מגוללת סיפורים שונים של חיילים שהיו מוכנים לעשות הכול בשביל להוציא כמה גימלים. הפרקים מבוססים על סיפורים אמיתיים וכואבים, ומקריינים אותם האנשים שעברו אותם - כשעל המסך מגלמים אותם שחקנים שמשחזרים את העלילה.

 

מאז שעלתה לאוויר, הסדרה כיכבה ב-15 פסטיבלים בינלאומיים וזכתה בשישה פרסים - בהם הפרס לסדרת הרשת הטובה ביותר בפסטיבל במארסיי, ופרס בחירת הקהל בפסטיבל Raindance בלונדון. "כשהתחלנו להפיץ את הסדרה, היינו בטוחים שבעולם לא ממש יבינו אותה - שכן היא עוסקת בתופעה מאוד ישראלית", מספרים היוצרים, "אבל די מהר הבנו שכולם מצליחים להבין את הסיפורים ולהקביל אותם לעולם שלהם - אנשים דיברו איתנו למשל על הפעמים שבהן ניסו לזייף ימי מחלה בעבודה. בנוסף, היו מקומות שבהם אנשים הכירו סיפורים דומים מהצבא שלהם. התברר שהכאב והבידור שיוצאים מהסדרה מדברים לאנשים מכל העולם".

 

בארץ הסדרה זכתה למאות אלפי צפיות - ב-ynet וכן בפייסבוק, שם עלו חלק מהפרקים - וברשת החברתית היא עוררה אלפי תגובות. אלו עסקו בין היתר בדיון אם נכון לדבר על התופעה, וכן בצורך בשינויים בצה"ל. "העולם הזה של סדרות הרשת צומח", מסכמים מכנס ופרומצ'נקו, "יותר ויותר תוכן מתקצר ויותר חברות הפקה מייצרות תוכן שמיועד ישירות לאינטרנט. החלטת האקדמיה לטלוויזיה לפתוח קטגוריה ייעודית השנה היא הראייה הברורה ביותר לכך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים