שתף קטע נבחר

אורן חזן השתמש ב"משחקי הכס" - HBO לא אהבו את זה

לקראת הפריימריז, חבר הכנסת הפיץ ברשתות תמונה מפוברקת שלו עם הוריו, כדמויות מהסדרה הפופולרית. ב-HBO אמרו ל-ynet: "היינו מעדיפים שלא ינצלו לרעה את הנכסים האמנותיים שלנו לצרכים פוליטיים". טראמפ קיבל תגובה דומה מהרשת כשעשה אותו דבר, וחזן החזיר: "מחמיא לי שב-HBO רואים אותי ואת דונאלד טראמפ זהים"

לקראת הפריימריז בליכוד שיתקיימו בחודש הבא, יוצאים לדרך הקמפיינים של המועמדים השונים של המפלגה לכנסת, וביניהם גם אורן חזן. כדי לקדם את עצמו, רתם חבר הכנסת השנוי במחלוקת את "משחקי הכס" - לא פחות. השבוע הופיע בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו פוסטר מפוברק של הסדרה הפופולארית מבית HBO, ובו הוא מופיע לצד הוריו כדמויות מהעולם הבדיוני של ווסטרוז. The HAZAN'S are COMING מבשרת הכותרת, ותחתיה תאריך 5.2.2019 - מועד קיום הפריימריז. "הברקה" תסריטאית לא מקורית של חזן וצוות הקמפיין שלו? אולי, רק שאף אחד לא ביקש רשות מהרשת האמריקנית שמפיקה את הסדרה.

 

מתוך עמוד הפייסבוק של אורן חזן (צילום מסך)
מתוך עמוד הפייסבוק של אורן חזן(צילום מסך)

בתגובה לפניית ynet מסרו נציגי HBO: "היינו מעדיפים שלא ינצלו לרעה את הנכסים האמנותיים שלנו לצרכים פוליטיים", אולם לא ברור האם בכוונתם לפנות ישירות לחזן באופן רשמי ולדרוש את הסרת הפוסטר המפוברק, או אף לפתוח בהליכים משפטיים נגדו. לכאורה נדמה שמדובר בפגיעה בזכויות של HBO על התכנים של "משחקי הכס", שעומדת לחזור לעונה שמינית ואחרונה באפריל הקרוב. בנוסף, השימוש בדמויות ובפוסטר לצרכים פוליטיים הוא נושא רגיש מבחינת הרשת האמריקנית, במיוחד כשמדובר בהטמעה של המסרים האלימים של הסדרה.

 

 (צילום: Helen Sloan) (צילום: Helen Sloan)
(צילום: Helen Sloan)

בפוסטר המפוברק שלו, חזן מופיע כג'ון סנואו, לצדו אמו כדאינריז מלכת הדרקונים ואביו, חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן, כנד סטארק. ברקע מופיעים שלושה "מהלכים לבנים", אותם זומבים צפוניים שמאיימים לפשוט על הממלכה. את הדמויות המפלצתיות מעטרים פרצופיהם של חברי הכנסת הערבים אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי. אם מישהו פספס את המסר, חזן הוסיף בעמוד הפייסבוק שלו כיתוב מבאר: "בן לממלכת הליכוד, מגרש השמאלנים, מנתץ המחבלים, מגן החיילים, הראשון לסלפי ואדון האמת בפנים. תחזיקו חזק. עוד 17 ימים זה קורה..."

 

 (צילום: Helen Sloan) (צילום: Helen Sloan)
(צילום: Helen Sloan)

יש לציין שרק לפני כחודשיים התרעמו ב-HBO על התעלול התקשורתי של נשיא ארצות ברית, דונלד טראמפ, שניצל את תכני הסדרה כדי לקדם הטלת סנקציות חדשות נגד איראן. בניגוד לחזן, טראמפ לא השתמש בתמונות מתוך הסדרה, אלא בסיסמה בלבד: בפוסטר מפוברק שנפרש על שולחן הישיבות במהלך פגישה בבית הלבן, הופיעה דמותו של טראמפ תחת הכותרת Sanctions are Coming המתכתבת עם האמרה Winter is coming המזוהה עם "משחקי הכס".

 

ב-HBO שחררו בזמנו הודעה שמתחה ביקורת על מעשי הנשיא: "לא היינו מודעים למסר הזה. היינו מעדיפים שלא ינצלו לרעה את הנכסים האמנותיים שלנו לצרכים פוליטיים". מזהים? אכן, תגובה זהה לזו שניתנה בעניין חזן. טראמפ התעלם מבקשת HBO ולפני כשבועיים פרסם בחשבון הטוויטר שלו פוסטר מפוברק נוסף בהשראת "משחקי הכס", הפעם בנוגע להקמת החומה בגבול עם מקסיקו - סוגיה נפיצה מאוד בארצות הברית (הפעם עם הכותרת The Wall is Coming). חזן, לעומת הנשיא, דווקא הגיב לדברים: "מודה שמחמיא לי שב-HBO רואים אותי ואת דונאלד טראמפ זהים. אחרי הכל, מה שמתאים לחברי נשיא ארה"ב בוודאי מתאים לחבר הכנסת אורן חזן בישראל".

 

 

 

 

דרך אגב, בעוד חזן מגייס את "משחקי הכס" לקמפיין שלו, מירי רגב פתחה את המירוץ שלה עם סרטון וידאו השואב השראה מהסדרה הספרדית האהובה "בית הנייר". שרת התרבות ואנשי צוותה מופיעים בו כחברי הכנופיה המתוחכמת, רגע לפני ההסתערות על הפריימריז. אומרים שיש כאלה שחיים בסרט. מסתבר שמועמדי הליכוד חיים בסדרות טלוויזיה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
אורן חזן כג'ון סנואו
צילום מסך
לאתר ההטבות
מומלצים