שתף קטע נבחר

"באסה סבבה": מדבק, אבל נשמע כמו "טוי 2"

השיר החדש של נטע ברזילי נשמע כמו מיליון דולר מהרגע הראשון, אבל הדמיון ללהיט הענק מהאירוויזיון רק פוגע בו - ומעלה את החשד שהאמנית המבטיחה וצוות הכותבים שלה חוששים מלקיחת סיכונים. הקליפ שלו, "היקר ביותר שהופק לאמן ישראלי" על פי ההפקה - דווקא קצבי ומרהיב

 

 

אפשר להפעיל את האזעקות: יש לנו TOY מספר 2. וכמו שקורה לרוב עם פרקי המשך, מדובר בהעתק של החלק הראשון, רק ב-50 אחוז כוח.

 

כמעט שנה עברה מאז שנטע ברזילי הציגה לעולם את המועמד הישראלי לאירוויזיון, TOY. מאז הזכייה בתחרות, היא יצאה לסיבוב הופעות, וכל אדם בישראל שמע את השיר חמישה מיליון פעם בממוצע. זו הייתה השנה של TOY, ובצדק: שיר טוב, קליט - וגם מנצח (ואנחנו אוהבים מנצחים). עכשיו, אחרי שתיקה ארוכה, היא מוציאה שיר חדש והוא מרגיש כמו הלהיט הקודם שלה, רק מוצלח פחות. הצוות של "באסה סבבה", אבשלום אריאל, סתיו בגר ונטע עצמה, שיצרו גם את TOY לפני שנה (יחד עם דורון מדלי, שהפעם נעלם), החליטו להגיש לנו את אותה מנה - באריזה יקרה ונוצצת יותר.

 

 

נטע ברזילי (צילום: דניאל קמינסקי)
"הקליפ הכי יקר שהופק לאמן ישראלי"(צילום: דניאל קמינסקי)

ל-TOY החדש קוראים "באסה סבבה". בניסיון למכור את הישראליות של נטע עד הסוף, נבחר צמד מילים שכל משתחרר טרי מצה"ל מתעקש ללמד את המוכרים ההודים במיין בזאר. למרבה המזל, בתי השיר לא מנסים למכור לנו מעיל עור ב-500 רופי. אבל לרוע המזל, הם עוסקים בבחור שאינו מסוגל להבין את היצור המדהים שניצב מולו, ולכן בוחר לברוח - בדיוק כמו קו העלילה של TOY, למקרה ששכחתם. במקום וונדר וומן, הפעם נטע היא קרנף, שמאיים ללעוס את הגבר כמו מסטיק. בדרך יש הרבה פחות ציטוטים חמודים לדקלם (פיקא'צו נשאר בחוץ), וקרקורי התרנגולת לא מתרגמים היטב להתקרנפות.

 

הסאונד של "באסה סבבה" נשמע מיליון דולר. בהחלט אפשר לחוש את הכסף והכישרון שהושקעו בו. אריאל יודע לבנות שירי פופ שנשמעים כמו להיטים מהשנייה הראשונה, וישנם רגעים מדויקים, כמו המעבר מפריטת הגיטרות היפה של הבית לגשר המקפיץ. משהו בביטחון העצמי של השיר מאוד משכנע, והוא עובר כלהיט מסיבות ענק כבר מהרגע הראשון. הוא ללא ספק נועד להידבק למוח של המאזין כמו המסטיק שנטע לועסת. אבל ההשוואה המתבקשת ל-TOY הורסת לו: הביט דומה מידי ל-TOY, ואפילו הסולם נשמר. לעומת השיר הקודם, שידע לזוז ולנוע מדי 30 שניות, להפתיע ולשנות, "באסה סבבה" הוא שיר מונוטוני וחד-גוני, והוא נתלה יותר מידי על ליין אלקטרוני קצר ויעיל, בטון גבוה וצורם - הכל כדי שלא תוכלו לשכוח אותו. מדבק, אבל לא יותר מזה.

 

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 (צילום: AP)
נטע זוכה באירוויזיון 2018 בליסבון(צילום: AP)

השיר החדש מתהדר גם בקליפ מושקע, שהקומוניקט מאדיר בתור הקליפ היקר ביותר שהופק לאמן ישראלי. אחראי עליו רועי רז, במאי קליפים ופרסומות, שלקח את האלמנטים המעטים שבשיר (קרנף, מסטיק, נטע) וניפח להם את הצורה. זה קליפ יפה, קצבי ומרהיב, שלוקח אלמנטים ויזואליים מכל המקומות הנכונים: משחק המחשב מזכיר את "סקוט פילגרים נגד העולם", הדימוי של נטע הענקית, שפולטת מכונית מהפה, דומה לעטיפת האלבום של טרוויס סקוט וכן הלאה. אבל לפחות בקליפ, ההשראה לקוחה ממקומות יצירתיים, ולא מהמקום המובן מאליו.

 

ההחלטה לגרום ל"באסה סבבה" להישמע דומה כל כך ל-TOY מרגישה בעיקר פחדנית. הרי נטע שרה אותו כל כך הרבה פעמים במהלך השנה האחרונה, שהקרקורים כבר יצאו לנו מכל החורים. מתי נקבל את נטע, האמנית הצעירה והמבטיחה שהייתה בדרך לאכול את העולם, עם שירים חדשים משלה? אמנים בדרך כלל רוצים להתקדם, וכאן נטע בבירור, כמעט בהצהרה רשמית, נשארת במקום.

 

"באסה סבבה" נשמע פחות כמו שיר של אמנית צעירה ויותר כמו פלט של מחשב המתוכנת לנגן את TOY למשך 24 שעות ביממה. או כמו שאומרים המוכרים במיין בזאר, בניסיון לשכנע אותך שהסחורה שלהם שווה יותר מזו של הדוכן הקודם - סיים סיים, באט דיפרנט.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניאל קמינסקי
נטע ברזילי
צילום: דניאל קמינסקי
לאתר ההטבות
מומלצים