שתף קטע נבחר

מתוך "משחקי הכס"

"משחקי הכס": כל מה שאנחנו יודעים על העונה האחרונה

הספקולציות, השמועות, ההדלפות והעובדות: העונה האחרונה של "משחקי הכס" עולה בעוד רגע והרשת מתפוצצת מאינפורמציה. אספנו את כל מה שידוע עד כה על ששת הפרקים האחרונים בסדרה ששינתה את פני הטלוויזיה לנצח

העונה השמינית והאחרונה של משחקי הכס תכלול 6 פרקים, שכל אחד מהם עלה 15 מיליון דולר. הזמן הכולל של העונה יהיה 432 דקות: הפרק הראשון יהיה הקצר ביותר, עם 54 דקות, הפרק שאחריו ייארך 58 דקות ומפרק 3 ועד האחרון, הפרקים ינועו סביב השעה ו-20 דקות. העונה תתחיל ב-15 באפריל (שעון ישראל) ותשודר מדי שבוע עד ה-20 במאי.

מתוך
האם דאינריז טרגריאן תשב על כס הברזל בסוף העונה?(צילום: Helen Sloan/HBO)

 

פי אלף יותר קרב הממזרים

את העונה האחרונה צילמו לאורך 10 חודשים, כשמתוכם הוקדשו 11 שבועות של צילומי לילה מפרכים לפרק החשוב ביותר (שאנחנו עוד לא יודעים מה מספרו), המוקדש במלואו לקרב הגדול של ווינטרפל. אנשי ההפקה מגדירים את הקרב כ"שומט לסתות" ומבהירים כי מדובר בהפקה הכי מורכבת בהיסטוריה של הטלוויזיה ובסצנת הלחימה הארוכה ביותר שאי פעם נוצרה (גם לקולנוע). את הפרק ביים מיגל ספוצ'ניק, שהתמודד כבר עם קרבות קשים כשביים את "קרב הממזרים" בעונה השישית.

 

כתב המגזין "אנטרטיינמנט טונייט" ג'יימס היברד, ביקר בסט הצילומים בקור המקפיא של החורף באירלנד, לצד 750 אנשי צוות שעבדו מדי לילה לאורך כמעט 3 חודשים, כשהם מוקפים, ובכן, בחרא של סוסים. עם זאת, הוא מציין כי אף אחד מכוכבי הסדרה לא התלונן, אולי בהתאם לאומץ לבן של הדמויות שהם מגלמים - ג'ון סנואו, דאינריז טארגריאן, טיריון לאניסטר, אריה סטארק, סאנסה סטארק ובריאן - הנלחמים בפרק על חייהם נגד מלך הלילה וצבא המהלכים הלבנים. אחת השחקניות אף התעלפה פעם על הסט, והיברד אמר שהיא נלקחה להתאוששות וחזרה לצילומים בלי להניד עפעף.

 

משחקי הכס (צילום: באדיבות yes)
מתוך "קרב הממזרים"(צילום: באדיבות yes)

"במקור", מספר ספוצ'ניק הבמאי, "התכנון היה לבנות חלק מווינטרפל ולהשלים את שאר הקרבות באמצעות מסך ירוק, כפי שעושים בהרבה הפקות הוליוודיות, כמו 'הנוקמים'. אבל אמרתי למפיקים שאמנם אני לא רוצה לעשות 11 שבועות של צילומים ליליים ואף אחד אחר גם לא רוצה, אבל אם לא נעשה את זה, אנחנו נאבד את מה שהופך את 'משחקי הכס' למגניבה כל כך - ועובדה שזה מרגיש אמיתי".

 

"שום דבר לא יכול להכין אותך לכמה זה קשה פיזית. זה לילה אחר לילה אחר לילה, וזה פשוט לא נגמר. אי אפשר להיות חולה, וחייבים לשמור על עצמך כי אף אחד לא יכול לעשות את זה במקומך. יש קטעים שאתה פשוט שבור ורק רוצה לבכות", אמרה מייזי וויליאמס, ואיאן גלן, סר ז'ורה מורמונט, אישר את הדברים. "זו החוויה הכי לא נעימה שהייתה לי ב'משחקי הכס'. מבחן אמיתי. אומללות אמיתית. הולכים לישון בשבע בבוקר וכשקמים בצהריים הגוף עדיין כואב. אי אפשר לעשות כלום, ואז חוזרים לסט. אין חיים חוץ מהצילומים". מנגד, וויליאמס מודה שהעבודה הקשה הייתה שווה את זה בסופו של דבר. "אחרי אחד הימים הקשוחים האלה, יודעים שזה הולך להיות חלק ממשהו אייקוני וזה יהיה מדהים".

 

החרב של אריה, היד של ג'יימי: ההפקה מפזרת רמזים

 

 

העונה תיפתח עם הגעתה של דאינריז לווינטרפל לצד ג'ון סנואו והצבא שלה. סוג של ריפרור לפרק הראשון בסדרה בו הגיע המלך רוברט בראת'יאון לאחוזה של הסטארקים.

 

בטריילר גילינו שאריה, סאנסה וג'ון התאחדו לראשונה מאז העונה הראשונה, ושהם צועדים במסדרונות שמתחת לווינטרפל, ועוברים על פני הקברים של אביהם, נד סטארק, אחותו, ליאונה, ואמם קייטלין. הם גם עומדים מול הקברים של עצמם, כשלפתע הכל נעשה קר וקפוא - רמז לבואם של המהלכים הלבנים.

 

בטיזר אחר, סאנסה אומרת לדאינריז "וינטרפל שלך". סופי טרנר, שמגלמת את סאנסה, אמרה בריאיון כי העונה האחרונה תהיה קשה במיוחד עבור הדמות שלה, אבל ברמה המניפולטיבית יותר מאשר מהבחינה הפוליטית. כאמור, סאנסה אמנם נתנה לאם הדרקונים את השליטה בבית סטארק, אך אפשר להרגיש על פניה שהיא לא מרוצה מהמצב. לראשונה, סאנסה גם עומדת בפני עצמה, לאחר שפיטר בייליש, שהרבה ללחוש לה באוזן, סיים את חייו בעונה הקודמת ועתה עליה ליזום מהלכים. האם חלק מאותם צעדים יתבססו על התגלית המפתיעה של סאם טארלי, שגילה שג'ון סנואו הוא לא הממזר שכולם חשבו שהוא, אלא היורש האמיתי לכס הברזל, בהיותו בנם החוקי של ליאנה סטארק וראיגר טרגריאן?

 

מתוך
סאנסה נותנת לדאינריז את וינטרפל בלית ברירה(צילום: Helen Sloan/HBO)

בשני הסרטונים ששוחררו בשבועות האחרונים, רואים את בית סטארק מכוסה בשלג, אחרי קרב קשה ועקוב מדם. נידל, החרב של אריה, מוטלת בשלג כמו גם החרב של ג'ון סנואו שהעניק לו מפקד משמר הלילה מורמונט. שני בעלי החרבות לא נראים באזור. ברגע הבא, אפשר לראות שלל חפצים ששייכים לדמויות הראשיות, כשהן מוטלות בשלג. הסיכה של יד המלך שהייתה שייכת לטיריון, יד הברזל של ג'יימי, זכוכית דרקון, הנוצה של ליאנה, הכסא של בראן, ושרשרת הדרקון של דאינריז.

 

לכל הכתבות על "משחקי הכס"

  

מי הצטרף לקאסט ומי שרד את החורף?

צילומי העונה האחרונה הסתיימו ביולי 2018 ומייזי וויליאמס נפרדה מהסדרה בפוסט באינסטגרם והוסיפה האשטג - "האישה האחרונה שנותרה", בכך רמזה אולי על המשך מעלליה של אריה. מנגד, ב-1 באפריל היא הופיעה בתוכנית של ג'ימי פאלון ואמרה שאריה מתה בפרק השני. אז נכון שזו הייתה מתיחה, אבל בכל שקר יש גם שמץ של אמת. ובהפוך על הפוך, נספר שאמיליה קלארק, דאינריז טרגריאן, סיימה לצלם כבר ביוני אשתקד. האם בלי לשים לב השתיים הסגירו מי תשב על כס הברזל? בריאיון על השטיח האדום באוסקר האחרון, אמרה קלארק כי הפרק האחרון הולך להפתיע הרבה מאוד אנשים. גם קיט הרינגטון אמר שהוא היה "בשוק" כשראה כיצד התגלגלו הדברים. "הייתי המום ואז בכיתי ללא הכרה. בכיתי, כן, בכיתי".

 

 

פיטר דינקלג', שגילם את טיריון בעשור האחרון, נתן ספוילר קטן לגבי המשך דרכו של הגמד הכי אהוב בעולם ואמר: "אני חושב שנתנו לטיריון סיום טוב מאוד. מוות יכול להיות דרך נהדרת החוצה". כאמור, קחו הכל בערבון מוגבל, כי יכול להיות שהאיש הכי ערמומי בשבע הממלכות היתל בנו שוב.

 

סופי טרנר אמרה: "אני חושבת שהרבה מעריצים יהיו מאוכזבים והרבה מעריצים יהיו מאושרים עד הירח. זה יהיה מעניין לראות איך אנשים יגיבו, אבל עבורי, לקרוא את התסריט היה שובר לב עד העמוד האחרון, שבו נכתב 'סוף משחקי הכס'. זה היה מאוד אמוציונלי". ניקולאי קוסטר וולדו, המגלם את ג'יימי לאניסטר, הוסיף שהוא היה המום מסוף הסדרה ו"לא הייתי יכול לדמיין דרך אחרת לסיים אותה". הוא גם רמז שהסוף מאוד מספק, אך גם עצוב (באנגלית זה משחק מילים: satisfying ו-sad-is-fine).


טיריון לאניסטר (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)
האם טיריון לאניסטר יסיים את חייו בסוף הסדרה?(צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)

וויליאמס לעומתם, אמרה שהיא חושבת שאף אחד לא יהיה מרוצה מהסוף. "אני לא חושבת שמישהו יהיה שמח כשזה יסתיים. אף אחד לא רוצה שזה יסתיים, אבל אני גאה בעונה האחרונה".

 

ומי יצטרפו? השחקן ווילף סקולדינג, שמגלם את ראיגר טרגריאן, בעלה של ליאונה ואביו של ג'ון סנואו, העלה לאחרונה תמונה לאינסטגרם שלו מתוך הצילומים עם השחקנית אשלינג פרנצ'וזי, שמגלמת את ליאונה. לצד התמונה, בה הם כמעט מתנשקים, הוא כתב "עוד שבועיים", כך שאפשר להסיק כי גם הוא יחזור לקצת זמן מסך, בין אם בפלאשבק או בתנועות בזמן.

 

 

 

יש גם ליהוקים חדשים בעונה שלא נראים משמעותיים מדי: הארי סטריקלנד (מארק ריסמן) כתב בקורות החיים שלו שיגלם את מנהיג חבורת שכירי החרב שנקראים The Golden Company. השחקנית דניאל גאליגן תגלם דמות בשם שרה (האם זו שרה פריי?) ואליס נוקס תגלם את ווילה - דמות שלא ידוע מיהי ולאיזה בית היא שייכת.

 

חשאיות חסרת תקדים

את הפרק האחרון בסדרה ביימו הכותבים עצמם, דיוויד בניוף ודן וייס, והסודיות בנוגע אליו הרקיעה שחקים. רק אנשי צוות שלבשו תגים מיוחדים של "פרק 6", הורשו להיות חלק מסט הצילומים הרלוונטי וחלק מהצילומים נעשו בסט סגור.

 

בעקבות ההדלפה שהייתה בעונה השביעית, ההפקה לא לקחה סיכונים. קוסטר וולדו התבדח שהשחקנים מקבלים את השורות שלהם באוזנייה בלבד: "אחרי ההדלפה לא נקבל בכלל תסריטים. אנחנו לא יודעים מה יקרה בכל סצנה. נענוד אוזניות ומישהו יגיד לנו את השורה ואנחנו נגיד אחריו". אבל הוא לא הגזים: ליאם קאנינגהם (סר דבוס) אישר שהוא לא קיבל תסריטים והבמאי דיוויד נוטר אמר ש"לא היה נייר על הסט", בניסיון למנוע הדלפות. ג'ו דמפסי (גנדרי בראתי'ון) הוסיף שהוא מעולם לא ראה לו"ז מסודר של הצילומים: "תאריכי הצילום ידועים למי שצריך לדעת. לא מקבלים עותקים של התסריט יותר. הם נמצאים באפליקציה מיוחדת, שנעולה 3 פעמים. רמת האבטחה עלתה באופן משמעותי". בריאיון לג'ימי קימל השבוע סיפר קוסטר וולדו כי אף אחד מהשחקנים לא קרא את כל התסריט, אלא רק את הקטעים שנוגעים אליו, וגם הם הופיעו באפליקציה שהתכנים בה נעלמים תוך פרק זמן מסוים - ממש כמו סנאפצ'ט.

 

השחקנים קיבלו את השורות שלהם באוזנייה (צילום: Macall B. Polay) (צילום: Macall B. Polay)
השחקנים קיבלו את השורות שלהם באוזנייה(צילום: Macall B. Polay)

ההפקה נקטה בעוד שיטות, מקוריות במיוחד, כדי למנוע הדלפות: מנהל התוכניות של HBO, קייסי בלוייס, חשף שצולמו לסדרה כמה סופים שונים, כדי למנוע מצלמי הפפראצי שאורבים סביב הסט לצלם אותו ולהכריז כי תיעדו את סצינת הסיום. עד לא מזמן, גם השחקנים עצמם לא ידעו איזה מהסופים יחתום את הסדרה.

 

כאמור, את הפרק האחרון ביימו בניוף ווייס, שלא רצו להעיק על הבמאים הקבועים ולכפות עליהם את החזון המדויק שהיה להם בראש. "כשמשהו נמצא אצלך בראש כל כך הרבה זמן, יש לך מושג ברור איך אתה רוצה שהרגע הזה יראה וירגיש", אמר ווייס, "זה לא רק במונחים של השוט הזה או השוט ההוא. זה לא פייר לבקש ממישהו אחר לעשות את זה בדיוק כמו שאתה רוצה. היינו אורבים לו מעבר לכתף ומשגעים אותו והופכים את הג'וב שלו לקשה עוד יותר. אם כבר לשגע מישהו, עדיף שזה יהיה אנחנו".

 

היוצרים דיוויד בניוף ודן וויס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
היוצרים דיוויד בניוף ודן וויס(צילום: gettyimages)

"אנחנו רוצים שאנשים יאהבו את סוף הסדרה", הוא הוסיף, "זה חשוב לנו מאוד. בילינו 11 שנים בלעשות את זה. אנחנו גם יודעים שלא משנה מה נעשה, אפילו אם זה יהיה הסיום האופטימלי, יהיו מי שישנאו את החלק הכי טוב של כל גירסה אפשרית. אין שום מצב בו כולם יגידו: 'אני חייב להודות, אני מסכים עם כל אדם אחר בעולם, שזו הדרך הטובה ביותר לעשות את זה', זו מציאות בלתי אפשרית שלא קיימת".

 

ווייס השווה את סיום "משחקי הכס" לזה של סדרה מצוינת אחרת. "אני מקווה לוויכוח שהיה סביב הפינאלה של 'שובר שורות', האם זה היה טוב מאוד או מצוין?". בניוף הוסיף: "מההתחלה דיברנו על איך הסדרה תסתיים. סיפור טוב הוא לא סיפור טוב אם יש לו סיום גרוע. בוודאי שדאגנו. ידעו מה יהיה סיום הסדרה כבר מעונה השלישית".

 

הסדרה תעלה לשידור ב-HOT, yes וסלקום tv.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: HBO
מלך הלילה. גם הוא יופיע בעונת הסיום
צילום: HBO
לאתר ההטבות
מומלצים