שתף קטע נבחר

הנסיכה ליאה, לאנדו המקורי והדור החדש: היינו בכנס של "מלחמת הכוכבים"

הפרק התשיעי והאחרון בסאגת "מלחמת הכוכבים" יעלה לאקרנים רק בסוף השנה, אבל אולפני דיסני ולוקאספילם כבר מחממים מנועים לקראתו. בפאנל מיוחד שנערך בשיקגו דיברו הכוכבים הישנים והוותיקים של הפרנצ'ייז, הבמאי ג'יי ג'יי אברמס ונשיאת לוקאספילם קת'לין קנדי. אנחנו היינו שם

 

"זוהי אחריות עצומה, ואנחנו מודעים לכך. אנחנו מחויבים לדרך של ג'ורג' לוקאס", כך אמרה קת'לין קנדי בתחילת דבריה במצגת של "מלחמת הכוכבים: עליית סקייווקר", הפרק התשיעי והאחרון בסאגה שהגה וברא ג'ורג' לוקאס ושינתה את הוליווד לעד בסוף שנות ה-70. במהלך פאנל מיוחד שנערך במסגרת חגיגת מלחמת הכוכבים בשיקגו, נשיאת לוקאספילם, שמונתה כיורשת של האב המייסד של הפרנצ'ייז המשמעותי ביותר בתולדות הוליווד תחת תאגיד הבידור דיסני, הביעה את בטחונה בסיום ההולם שג'יי.ג'יי. אברמס מספק לסדרה כולה המוקדשת למורשת משפחת סקייווקר והשפעתה על גלקסיה רחוקה רחוקה.

 

למרות שמדובר באחריות עצומה וכבדת משקל, האירוע החגיגי עצמו התקיים באווירה נעימה וקלילה, הרבה בזכות סטיבן קולבר, שהגיע לאולם המרכזי באולם הכנסים מקורמיק בשיקגו, כדי להנחות את הפאנל, אליו התייצבו הבמאי אברמס, והשחקנים הוותיקים אנתוני דניאלס (C3PO) ובילי די וויליאמס (לאנדו קלריסיאן) לצד נציגי הדור החדש דייזי רידלי (ריי), ג'ון בויגה (פין), אוסקר אייזק (פו דמרון), קלי מרי טראן (רוז טיקו) וגם נעמי אקי שתשתלב בצוות הנוכחי בדמותה של ג'נה. יצטרפו אליהם על המסך גם אדם דרייבר (קיילו רן), דואנל גליסון (גנרל האקס), לופיטה נ'יונגו (מאז קנאטה), ריצ'רד אי. גרנט וקרי ראסל. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית לקראת חג המולד ב-20 בדצמבר, וההזנקה שלו התקיימה אמש (שישי) בכנס החגיגי של "מלחמת הכוכבים" בשיקגו.

 

כנס
(צילום: AP)

בפתח דבריו, קולבר נזכר כיצד בצעירותו זכה בהגרלה של כרטיסים להקרנה מוקדמת של "מלחמת הכוכבים" הראשון ב-1977 והתייצב אליה בלי לדעת למה לצפות. לטענתו, חוויית הצפייה שלו אז הייתה חסרת תקדים ושינתה אותו לחלוטין. "זה לא רק מרצ'נדייז או עטיפה של קורנפלקס, זה גם יקום שאנחנו יכולים להיאבד בו, לקבל השראה ממנו ולהרגיש שמבינים אותנו, להרגיש שהכל אפשרי, וגם אחרי ארבעים שנה הוא יותר נרחב ומגוון מכל מה שיכולנו לדמיין, בתור הנער הצעיר ההוא מהכוכב טטואין, רגע לפני הצעד הראשון שהוא עושה אל תוך העולם הזה", אמר הקומיקאי ברגע של רצינות, "אני הייתי הילד הזה פעם, ואני עדיין הוא בימים הטובים יותר שלי".

 

למרות השאלות החוזרות ונשנות של קולבר שניסה להערים על הנוכחים ולגבות מהם פרטים בנוגע לעלילת הסרט המצופה שאמור לכרוך את הסאגה כולה ולהובילה לסופה הסופי בהחלט, אברמס והאחרים נמנעו מלספק תשובות. אם מדברים על אחריות, השחקנים גלגלו אותה לעבר הבמאי המוערך שבעצמו ביקש את אישור הצנזורה - כלומר מהבוסית קנדי שישבה לידו - בנוגע לתכנים השונים בעלילה. הרבה הוא לא חשף, וגם הטיזר שהוקרן בסוף הפאנל לא הבהיר יותר מדי בנוגע לגורל הדמויות והקשרים ביניהם. אומנם השם שנבחר לסרט "עליית סקיווקר" מרמז על המורשת המשפחתית של הגיבורים, אולם לא ברור מיהו מי ואיזה קשר הם חולקים.

 

כנס
קת'לין קנדי וג'יי ג'יי אברמס(צילום: AP)

"הסרט הזה, מלבד היותו הסיום של שלוש טרילוגיות, צריך גם לעמוד בפני עצמו. זה חלק מהאתגר", אמר אברמס, "הסרט הזה הוא על הדור החדש ומה הם ירשו - האור והאפלה, בעודם שואלים את השאלה כשהם ניצבים מול הרוע הגדול מכל: האם הם מוכנים לכך? זה מדהים לראות את מה שג'ורג' יצר ולהביא זאת לכדי סיום בדרך זו". קולבר התעקש לשאול מיהו אותו רוע גדול, אולם אברמס נמנע מלענות. עם זאת, הנוכחות של השחקן הסקוטי איאן מקדיירמיד שעלה על הבמה ודרש לנגן את הטיזר שוב בקול מוכר עד כדי צמרמורת, בוודאי מרמז על חזרתו כקיסר פלפטין, הלורד האפל שחתר נגד הרפובליקה בטרילוגיית הפריקוולים, ושלט בה ביד רמה ואכזרית בטרילוגיה המקורית.

 

מקדירמייד האלמוני יחסית הוא רק אחד מהסממנים הנוסטלגיים של הסרט החדש, שמצטרף לאלו שבאו לידי ביטוי בהופעות האורח של הריסון פורד כהאן סולו ב"הכוח מתעורר" שביים אברמס ומארק המיל כלוק סקייווקר ב"אחרוני הג'דיי" שביים ריאן ג'ונסון. הפעם זהו בילי די וויליאמס שזוכה לחזור לתפקיד האיקוני שלו כלאנדו קלריסיאן מהטרילוגיה הראשונה (דונלד גלובר גילם אותו בצעירותו אשתקד בסרט "סולו"). וויליאמס בן ה-82, שמתהלך בעזרת מקל, נראה מרוצה מאוד מהתשואות שהרעיפו עליו המעריצים בקהל. "אני בר מזל", אמר, "אני רואה בזה את השיא של חיי". הוא הוסיף כי לחזור לדמות של הנוכל השרמנטי היה תהליך חלק, אך התלונן שממשיכים להאשים אותו בלכידתו של האן סולו על ידי דארת ויידר ובובה פט ב"האימפריה מכה שנית" מ-1980. "איזו ברירה הייתה לי? ניסיתי להציל את החברים ובדיעבד אף אחד לא נפגע", התגונן וויליאמס.

 

לצד לאנדו מופיעה בסרט החדש גם הנסיכה ליאה, הלא היא קארי פישר שהלכה לעולמה בדצמבר 2016 בגיל 60. המבצע לשחזור דמותה של ליאה בסרט החדש, שממשיך את רצף הופעותיה בכל שלושת סרטי הטרילוגיה החדשה, היה לא פשוט. עם זאת, אברמס וצוותו הכריע מראש נגד טכנולוגיית הגרפיקה הממוחשבת שמאפשרת לו להחיות את הדמות, כפי שנעשה למשל בסרט "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים". "דיברנו על איך להמשיך הלאה. היא הייתה אדירה, היא הייתה מדהימה. כולנו פשוט אהבנו אותה והכרתי אותה לפני כן בפרק 7 ("הכוח מתעורר"). היא הייתה הטובה ביותר", אמר הבמאי.

 

"זה בלתי אפשרי, מה אתה יכול לעשות? אתה לא יכול ללהק מישהו לתפקיד הזה, ואתה לא יכול לגרום לה להיעלם. הנס המוזר הוא שהיו לי כמה סצנות מ'הכוח מתעורר' שלא השתמשנו בהן. כשצפיתי בהן הבנתי שיש דרך להשתמש בסצנות הללו כדי להמשיך את הסיפור שלה, כך שזו עדיין תהייה היא. מלכתחילה הרעיון של גרפיקה ממוחשבת לא היה על השולחן. בכלל לא רצינו לנסות את זה. הרעיון היה מה אם נוכל לכתוב סצנות סביבה, וההופעה שלה. והדבר המטורף הוא שמבחינה רגשית כל יום אני מבין שהיא לא כאן, אבל זה כל כך סוריאליסטי כי אנחנו ממשיכים עדיין לעבוד איתה. היא כל כך חיה בסצנות. והחלק הכי מטורף זה עד כמה זה לא מרגיש מטורף. היא נוכחת בסצנות הללו ובחלקן ביחד עם בתה בילי (לורד) שגם מופיעה בסרט. וכך הנסיכה ליאה מופיעה בסרט הזה בדרך בלתי נתפסת".

 

כנס
הדור החדש. אוסקר אייזק, ג'ון בויגה ודייזי רידלי(צילום: AP)

לצד הרגעים המרגשים של התרפקות על העבר, גם הכוכבים החדשים של הפרנצ'ייז זכו לפרגון מהמעריצים. הכוכבת הראשית של הטרילוגיה החדשה דייזי רידלי זכתה לברכת יום הולדת מזמרת מהקהל לרגל יום הולדתה ה-27 שחל ביום רביעי האחרון. קלי מרי טראן שנתקלה במתקפה מכוערת ברשתות החברתיות לאחר הופעתה כרוז ב"אחרוני הג'דיי", התקבלה בתשואות רמות וההתרגשות הייתה ניכרת על פניה מהתמיכה שקיבלה. יונאס סאטומו הפיני שירש את מקומו של סטיב מייהו כענק מאחורי צ'ובאקה, סיפר על בנו התינוק והדרך המיוחדת שהוא התחבר לאביו כיצור הפרוותי.

 

נקודה ישראלית אין בסרט החדש, אבל הכי קרוב שהגלקסיה הרחוקה רחוקה הגיעה לארץ הקודש הוא אתר הצילומים בירדן, שהופכת למוקד עליה לרגל להפקות הוליוודיות רבות. הצוות של לוקאספילם התמקם בממלכה השכנה אלינו בתחליף לאתר הצילומים בטוניסיה שם צילם ג'ורג' לוקאס את הסצנות מהכוכב המדברי טטואין ב"מלחמת הכוכבים" מ-1977. "קיבלתי עור ברווז בכל פעם שנסענו כ-45 דקות מהמלון שלנו", סיפר דניאלס, השחקן היחיד שהופיע בכל תשעת סרטי הסאגה בתפקיד C3PO, "זה היה המקום המושלם, והתושבים הירדנים, והצבא הירדני, כולם השתייכו למשפחה שלנו". אוסקר אייזק סיפר על סופות החול שהופיעו שוב ושוב במהלך הצילומים: "היינו צריכים לתפוס מחסה כל פעם מחדש".

 

כנס
(צילום: AP)

לצד הדמויות החדשות והלוקיישנים החדשים, אברמס הציג גם כמה חייזרים מזנים חדשים ולא מוכרים למעריצי "מלחמת הכוכבים". כך למשל קלאד, יצור מוזר למראה, שהבמאי הצהיר עליו כתומך של כוחות ההתנגדות. בנוסף הוצגו חייזרים נוספים, אולם את ההצגה גנב דווקא הרובוט דיו, אותו כינה אברמס כ"חבר החדש של B8". הרובוט הממונע הזעיר התגלגל למרכז הבמה אותה חלק עם הדגמים המכנים של R2D2 ו-BB8 שנראו כאילו הפיחו בהם חיים אמיתיים על הבמה. חיים חדשים, ילדותיים משהו, קצת כמו הטרילוגיה החדשה כולה בהשראת דיסני.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פאנל "מלחמת הכוכבים"
צילום: AP
לאתר ההטבות
מומלצים