שתף קטע נבחר

כמו "משחקי הכס": הסדרה החדשה של "מלחמת הכוכבים"

הפרויקט החדש והשאפתני של לוקאס פילם, The Mandalorian, הוא הראשון שצולם אי פעם בלייב-אקשן בתוך העולם של "מלחמת הכוכבים". מבחינת גודל הפקה הוא זהה ל"משחקי הכס" - ואפילו מתהדר בשחקן מהסדרה. כל הפרטים על הכוח החדש של הטלוויזיה

זיכיון "מלחמת הכוכבים" שינה את תעשיית הקולנוע. ג'ורג' לוקאס הציג חזון יוצא דופן בהוליווד של שנות ה-70 וה-80 כשברא עולם מלא ושלם על המסך הגדול הקרוב לביתכם. ועתה, כשהרגלי הצריכה של הקהל עוברים שינויים מהותיים, הפרנצ'ייז מגיע גם למסך הפחות גדול, בתוך הבית. במסגרת חגיגת "מלחמת הכוכבים" (Star Wars Celebration) שנערכה בסוף השבוע שעבר בשיקגו, הוצגו התכנים הטלוויזיוניים מבית לוקאס פילם שישובצו בפלטפורמת הסטרימינג דיסני פלוס שתעלה ב-12 בנובמבר השנה.

 

תאגיד הבידור האמריקני הענק, שמחזיק בבעלות על חברת לוקאס פילם ופרנצ'ייז "מלחמת הכוכבים", מנסה למקסם את הרווחים מהתרנגולת שמטילה ביצי זהב. אל מול הסיכונים ההולכים וגוברים בזירה הקולנועית, הסטרימינג מספק גישה חדשה היישר ללבבותיהם של הצופים, ובעזרת המותגים החדשים והחזקים, מקווה לכבוש אותם. קתלין קנדי, היורשת של לוקאס, חולשת על התפשטות האימפריה כסמכות העליונה במשרדי ההנהלה, אולם עיקר תשומת הלב שלה מוקדשת להפקות הקולנועיות הגדולות הבאות עלינו לטובה או לרעה - תלוי מאיזה צד של הכוח אתם. מי שמנהיג עבורה את החזית הטלוויזיונית הוא דייב פילוני בן ה-44, שהוכשר על ידי לוקאס עצמו כממשיך דרכו היצירתית, והוא אחראי לשתי סדרות מרשימות שמגיעות למסך הקטן: The Mandalorian ו-The Clone Wars שנחשפו בשיקגו.

 

 

The Mandalorian

הפרויקט החדשני והמסקרן מכל הוא The Mandalorian עליו עבד פילוני (המזוהה בציבור על ידי כובע הקאובוי השחור שלו) יחד עם ג'ון פאברו, אחד הקולנוענים הפוריים ביותר בהוליווד. פבארו, שהיה אמון על השקת דמותו של איירון מן בגילומו של רוברט דאוני ג'וניור ב-2008, ובכך בעצם הניח את היסודות ליקום הקולנועי של מארוול, שוב לוקח על עצמו את תפקיד החלוץ. הסדרה החדשה והמושקעת The Mandalorian הינה הראשונה שצולמה בלייב-אקשן בתוך העולם של "מלחמת הכוכבים", וכיאה לפרנצ'ייז היומרני, הוזרמו לה תקציבים אדירים. על פי הערכות, עלות צילומי כל פרק עומדת על כ-10 מיליון דולר. זוהי הפקה בסדר גודל של "משחקי הכס" ולפחות לפי הסימנים המוקדמים, היא גם תהיה קרובה אליה מבחינת התכנים הנבזיים והאלימים, ככל שהבוסים הגדולים בדיסני יאשרו. גם הם יודעים שבניגוד לסרטי "מלחמת הכוכבים", שפונים בעיקר לקהל הילדים החביב, פלטפורמת הסטרימינג מאפשרת גם דיאלוג עם המעריצים הוותיקים, כמו גם עם צופי סדרות אדוקים שבימינו מחפשים חומרים בוטים יותר.

 

מלחמת הכוכבים ()
מתוך The Mandalorian

עלילת The Mandalorian חדשה, אולם היא נסמכת על הקאנון העצום והמפורט של היקום של לוקאס וממשיכיו, וממוקמת באופן די ברור מבחינת הזמן והמקום בגלקסיה רחוקה רחוקה, הקרובה ללבנו. בכרונולוגיה הרשמית של "מלחמת הכוכבים" מדובר על התקופה שאחרי נפילת האימפריה האפלה כפי שתועדה עבורנו בסרט "שובו של הג'דיי" מ-1983. סיפור הרקע של הדמויות נובע מאי היציבות השלטונית בגלקסיה, שכן, למרות הצלחת המרד, לא כונן מערך שלטוני דמוקרטי מבוסס. בכאוס הפוליטי שנוצר, פועלים כוחות רבים מתחת לפני השטח, חלקם בעולם הצללים של פושעים וציידי ראשים (bounty hunters). אחד מהם הוא "המנדלוריאן" המסתורי, שמתפרנס מלכידת מבוקשים למיניהם, במציאות החדשה ונטולת החוק. הוא מוצא עצמו במצב כלכלי לא פשוט, ולוקח על עצמו משימה מסוכנת במיוחד שעתידה לחלצו ממצב הביש, ולשלוח אותו למסע הרפתקאות ברחבי הגלקסיה. בדרך הוא יסכן את עצמן, ובעיקר את אלו המעיזים לאיים עליו.

 

גיבור הסדרה החדשה ממשיך את המורשת של בובה פט, יוצא הכוכב המרוחק מנדלור, אחת הדמויות המסקרנות של "מלחמת הכוכבים". צייד הראשים השתקן מ"האימפריה מכה שנית", שמצא את מותו ב"שובו של הג'דיי", זכה לפיתוח משמעותי של סיפורו בטרילוגיית הפריקוולים בעקבות המשיכה העצומה והלא צפויה כלפיו, שגילו מעריצים רבים. על כן נשקלה גם האפשרות של הפקת סרט המוקדש רובו ככולו לבובה פט, אולם נוכח הכשלון הצורב של "סולו" אשתקד, סביר להניח שיוזמה קולנועית זו תיגנז. עם זאת, האייקון הבלתי נשכח פועם בתוך דמותו של המנדלוריאן המסתורי, הקריר, הקשוח והציני ממנו אפשר להתרשם בטריילר הראשון לסדרה שהוקרן באולם הכנסים מקורמיק בשיקגו.

 

 
השחקן שמצטנף בתוך השיריון והקסדה המזוהים, שעוצבו על פי מיטב המסורת המנדלוריאנית - וכלל לא נחשף בפניו - הוא פדרו פסקל הזכור לטובה מ"משחקי הכס" ומ"נרקוס", ושבקרוב יופיע בסרט ההמשך של "וונדר-וומן". לצדו יככבו אשת אמנויות הלחימה ג'ינה קראנו בתור לוחמת מתבודדת בשם קארה דון, קארל וות'רס הזכור כאפולו קריד מסרטי "רוקי", יגלם פושע בשם גריף קארגה. עוד משתתפים השחקנים הוותיקים ניק נולטי וג'יאנקרלו אספוזיטו. בקליפ שהוקרן לעיניי הנוכחים באולם נראה המנדלוריאן כשהוא מקבל את המשימה מגריף ונשלח לפגישה עם הלקוח, שמתגלה כגנרל מצבא האימפריה כשהוא מלווה בסטורמטרופרים. "האם זה השלום שרציתם? הכל כאוס", אומר איש הצבא אותו מגלם לא אחר מאשר ורנר הרצוג, הבמאי הגרמני המהולל.

 

מלחמת הכוכבים ()
ג'ינה קראנו בתור לוחמת מתבודדת בשם קארה דון

 

מלחמת הכוכבים ()
ממשיך את המורשת של בובה פט
בעבודתם על הסדרה, שילבו פארבו ופילוני דגמים פיזיים של מבנים, כלי טייס, תלבושות וחייזרים לצד גרפיקה ממוחשבת ומושקעת על מסך ירוק. הם אף נעזרו בארגון המעריצים הבינלאומי הלגיון ה-501, שחבריו התגייסו בהמוניהם לחלק מהצילומים כשהם מצוידים בתחפושות הסטורמטרופרים מתוצרת בית, ולקחו חלק פעיל בהפקה. פארבו סיפר כי השניים שאבו את ההשראה שלהם ממערבוני עבר וסרטי סמוראים אך גם מסצנת הקנטינה המפורסמת מ"מלחמת הכוכבים" מ-1977, ומעולם הצללים של פושעים, מבריחים וציידי ראשים שהתקיים מתחת לאף של האימפריה לאורך הטרילוגיה המקורית. בקטעים הקצרים שנחשפו בלטו לא מעט התכתבויות משעשעות עם סצנות ודמויות מהקאנון של "מלחמת הכוכבים" לאורך השנים. כך גם במקרה של סדרת האנימציה The Clone Wars שחוזרת לעונה שביעית בהזמנת דיסני פלוס - חמש שנים אחרי ירידתה מהמרקע. פילוני, שהיה המוח והלב של הסדרה, סיפר בפאנל שהוקדש לתחייתה, על חלום שהתגשם.

 

The Clone Wars

אם סרטי "מלחמת הכוכבים" מסמנים את ההיסטוריה המדומיינת של היקום של לוקאס, סדרות הטלוויזיה ממוקמות ביניהם על הרצף הכרונולוגי הזה. עלילת The Mandalorians מתרחשת כאמור אחרי נפילת האימפריה ב"שובו של הג'די", ואילו במקרה של The Clone Wars אנחנו חוזרים לתקופה שבין הפריקוולים "מתקפת המשובטים" ו"נקמת הסית'". הסדרה יצאה לדרך בעקבות סרט האנימציה שביים פילוני תחת השגחת לוקאס ב-2008 וקרוי באותו שם כמו הסדרה שהושקה מיד לאחר מכן. אנקין סקייווקר, אובי וואן קנובי, דארת' מאול, ג'אר ג'אר בינקס, בובה פט ועוד כמה מהדמויות המוכרות של "מלחמת הכוכבים" קיבלו מקום של כבוד לאורך 6 עונות הסדרה שרצה בין 2008 ל-2014, מהן פרצה גם גיבורה חדשה בשם אסוקה טאנו, אבירת ג'דיי צעירה שעולה לגדולה.

 

 

בעונה החדשה, אסוקה טאנו (בדיבובה של אשלי אקשטיין) יוצאת לדרך עצמאית ללא תמיכת חסותם המגוננת של מסדר אבירי הג'דיי והמנטור שלה אנקין. פילוני, שרק לאחרונה נפרד בלב כבד ואחרי 4 עונות מסדרה מצליחה אחרת שהגה, Rebels (שעלילתה מתרחשת רגע לפני "מלחמת הכוכבים: תקווה חדשה" ובמקביל ל"רוג 1"), הבטיח כי רוח הסדרה והקווים העלילתיים שלה יישמרו, בתוספת שיפורים טכנולוגיים ועיצוביים באנימציה. ההבטחה הזו הכניסה את צוות המדובבים שנכח על הבמה ואת הקהל להתלהבות עצומה.

 

פאנל נוסף התקיים לכבוד הסדרה Resistance לקראת עליית העונה השנייה שלה, שגם היא אמורה למצוא לעצמה מקום בפלטפורמה החדשה של דיסני. יוצרי הסדרה וצוות המדבבים סיפרו על שעתיד להתרחש בסדרה, המשלבת אנימציה יפנית בסגנון אנימה עם התכנים של "מלחמת הכוכבים" מהתקופה הקודמת לסיפור הרקע של "הכוח מתעורר". לצד הדמויות המרכזיות והאלמוניות הפונות בעיקר לבני נוער וילדים, מובטחות הופעות אורח של דמויות מוכרות מהטרילוגיה החדשה כמו פו דמרון (בקולו של אוסקר אייזק), קפטן פאזמה (גוונדולין כריסטי), C3PO (אנתוני דניאלס) ואחרים. על כולם מנצח, כמו תמיד, פילוני - נושא הלייטסייבר של האב המייסד ג'ורג' לוקאס ביקום המקביל של דיסני.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים