שתף קטע נבחר

במאי בן 19 זכה בפסטיבל טרייבקה

פיליפ יומאנס עשה היסטוריה בטרייבקה כשהפך לבמאי הצעיר ביותר שזכה בפרס הגדול של הפסטיבל הניו יורקי. את סרטו שהוכתר כסרט הטוב ביותר השנה, ביים בגיל 17. וגם, הסרטים הישראלים שקטפו מחמאות אך לא זכו בפרסים

פסטיבל טרייבקה הניו יורקי עדיין לא הגיע אל סופו, אולם אמש (ה') צוותי השיפוט הכריזו על הזוכים בפרסים בתחרויות השונות. המנצח הגדול של הפסטיבל הוא היוצר פיליפ יומאנס, במאי בן 19 בסך הכל, שסרטו הראשון Burning Cane זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל. אל יומאנס שזכה גם בפרס הצילום, הצטרף השחקן הראשי וונדל פירס ("הסמויה") שליקט את פרס השחקן.

 

פיליפ יומאנס (AP Images)
פיליפ יומאנס - עשה היסטוריה(AP Images)
 

 

וונדל פירס בסרט Burning Cane ()
וונדל פירס בסרט Burning Cane - זכה בפרס השחקן
יומאנס היה בן 17 בעת צילומי הסרט ועשה היסטוריה כבמאי הצעיר ביותר שהתקבל לטרייבקה. הוא הדהים את צוות השופטים עם הדרמה המרגשת שמתחוללת בלואיזיאנה ומתארת את תהליך האבלות של כומר (פירס) ששכל את אשתו. בפרס השחקנית זכתה היילי בנט על הופעתה בסרט Swallow, ופרס התסריט הוענק לבריג'ט סאבאג' קול ודניאל קרודי על כתיבת Blow the Man Down, שגם זכה לציון לשבח.

 

בקטגוריה הבינלאומית זכה הסרט הקוריאני House of Hummingbird של הבמאי בורה קים. שותפיו של הבמאי, השחקנית ג'ו-הו פארק והצלם קאנג גון היון זכו בפרסים על תרומתם לסרט. עלי אטאי הטורקי זכה בפרס המשחק על הופעתו בדרמה "ארץ נח", והבמאי שלו צ'נק ארטורק זכה בפרס התסריט.

מתוך הסרט House of Humming ()
מתוך הסרט House of Humming

בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר זכו אלן פיסקה ואלינור האלין על Scheme Birds. בפרס הצילום זכה Our Time Machine הסיני ובפרס העריכה 17 Blocks של הבמאי דאבי רוטברט. אדגר ניטו זכה בפרס הבמאי העלילתי החדש על סרטו The Gasoline Thieves, בעוד שפיסקה והאלין זכו בפרס המקביל לדוקו על Scheme Birds.

 

הסרטים הישראלים שהגיעו לטרייבקה - "הנשף" של שרון מימון וטל גרניט ו-Leftover Women הדוקומנטרי של הילה מדליה ושוש שלם - חוזרים מניו יורק עם המון כבוד וחוויות אך ללא פרסים. בפרס נורה אפרון ליוצרת אישה, בה זכתה בעבר טליה לביא על "אפס ביחסי אנוש"', זוכה הפעם הבמאית הלבנונית רנייה עטייה, שביימה את Initials S.G עם שותפה האמריקני דניאל גרסיה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים