שתף קטע נבחר

מתוך "משחקי הכס"

"ועכשיו המשמרת שלנו הסתיימה": כוכבי "משחקי הכס" נפרדים

השחקנים מאחורי הדמויות שליוו אותנו בעשור האחרון נפרדים מהסדרה ששינתה את חייהם (ואת חיינו) לעד ומודים למעריצים. "תודה שהתאהבתם בדמויות האלה, אני אתגעגע לזה יותר מהכל", כתבה סופי טרנר, סאנסה בשבילכם, אבל לא שכחה לגעור באלו שפירסמו עצומה לשכתב את העונה השמינית

אתמול (ב') שודר בישראל הפרק האחרון אי פעם של "משחקי הכס", שזכה לרייטינג שיא של 19.3 מיליון צופים רק בארצות הברית. חברת הכבלים HBO המשדרת את סדרת הפנטזיה, אמרה שהמספרים עלו על כל הציפיות שלהם.

 

 

אלא שכמספר הצופים, מספר הדעות, והמעריצים ברחבי העולם נעים בין זעם לאכזבה על הדרך בה הסתיים הפרק האחרון. המגזימים אפילו הפיצו עצומה בה הם קוראים לשכתב את העונה השמינית מחדש. עד כה, חתמו על העצומה יותר מ-1.3 מיליון צופים והרעש שהיא עושה, הגיע לאוזני השחקנים עצמם.


משחקי הכס עונה 8 פרק 1 (צילום: באדיבות HBO)
כוכבי הסדרה. דאינריז טרגריאן וג'ון סנואו(צילום: באדיבות HBO)

סופי טרנר שמגלמת את סאנסה סטארק, אמרה ל"ניו יורק טיימס" שהיא לא מופתעת מההתנפלות. "לאנשים תמיד יש רעיון במוחם על איך הם היו רוצים לראות את התוכנית מסתיימת, וכשזה לא עומד בציפיות שלהם, הם מתחילים להשתולל". אלא שלדידה, יוצרי העצומה התייחסו ליוצרים דיוויד בניוף ודי.בי. וייס בחוסר כבוד, כשקראו להם "יוצרים חסרי יכולת שאין להם מקור להסתמך עליו". "כל העצומות ודברים כאלה - אני חושבת שזה מאוד לא מכבד לצוות, לכותבים ולאנשים שעבדו 10 שנים ללא הפסקה, וצילמו עונה אחת במשך 11 חודשים", אמרה טרנר. "משהו כמו 50 לילות של צילומים, כל כך הרבה אנשים עבדו כל כך קשה, ואנשים פשוט מזלזלים בזה כי זה לא מה שהם רצו לראות, זה לא מכובד".


מתוך
מבקשת להתייחס בכבוד לאנשים מאחורי הסדרה. סופי טרנר(צילום: Helen Sloan/HBO)

גם השחקן קיט הרינגטון, שמגלם את ג'ון סנואו, ידע שהמעריצים לא יהיו מרוצים (וייגריט חשבה שהוא לא יודע כלום). בריאיון שהעניק ל"אנטרטיימנט טונייט" על הסט, עוד לפני שהפרק האחרון שודר, אמר הרינגטון שלאוהדים אין למי לבוא בטענות מלבד לעצמם. "אם אתם מסתכלים אחורה על הסיפור של דאינריז, היא עושה דברים איומים. היא צלבה אנשים, היא שרפה אנשים בחיים, העלילה הזאת נבנתה", אמר הרינגטון והוסיף: "אנחנו חייבים להגיד לקהל: הייתם בהכחשה לגבי האישה הזאת. ידעתם שמשהו לא בסדר, שיתפתם עם זה פעולה והרעתם לה".

 

בנוסף, מבטל הרינגטון את הטענות לסקסיזם בעונה האחרונה. "רק בגלל שהן נשים הן צריכות להיות 'טובות'? הן הדמויות הכי מעניינות בסדרה וזה מה ש'משחקי הכס' עושה. אי אפשר להגיד שהנשים החזקות הולכות לסיים בתור האנשים הטובים. דאני היא לא אדם טוב". בהמשך, הוא הבהיר כי הוא מודע לכך שהפרק יפתח דיון שלם בנוגע לסיום הסדרה, אבל מבהיר כי "אין שום דבר בתוכנית שלא נאמן לאופי הדמויות".

 

משחקי הכס עונה 8 פרק 6 אחרון (צילום: Helen Sloan  HBO)
מסתבר שהוא כן ידע משהו. ג'ון סנואו(צילום: Helen Sloan HBO)

ואותה דאינריז, אמיליה קלארק, העניקה ריאיון ל"ניו יורקר" אחרי שידור הפרק, ואמרה שתמיד ידעה שסוף הסדרה לא יוכל לספק את כולם. "ראיתי ואהבתי יותר מדי תוכניות טלוויזיה בשביל לחשוב שזה אפשרי. הסיפורים מסועפים מדי, הדמויות מורכבות מדי", הסבירה וסיכמה: "עבורי, זו הייתה הדרך היחידה בה זה יכול היה להסתיים".


משחקי הכס עונה 8 פרק 4 (HBO)
לעד אם הדרקונים. אמיליה קלארק(HBO)

קלארק, כמו הרבה מהשחקנים, גם פנתה לרשתות החברתיות בשביל להיפרד מהסדרה והמהמעריצים, אחרי שהפרק האחרון שודר. "למצוא את המילים לכתוב את הפוסט הזה הותירו אותי הלומה מכמות הדברים שאני רוצה לומר וכמה המילים נראות קטנות בהשוואה לכמה התוכנית ודאני היו חשובים לי. אם הדרקונים היו פרק כל כך משמעותי בחיי הבוגרים, האישה הזאת תפסה חלק כל כך משמעותי בליבי. הזעתי בלהבות אש הדרקון, הזלתי דמעות רבות על מי שעזבו את משפחתינו מוקדם מדי, וייבשתי את המוח שלי בניסיון לעשות צדק עם המילים והמעשים שניתנו לי". קלארק, שחקנית בריטית אנונימית לגמרי עד התפקיד של דאינריז, הוסיפה: "משחקי הכס עיצב אותי כאישה, כשחקנית וכבן אדם", ולא שכחה להודות למעריצים: "אני חבה לכם כל כך הרבה תודות... בלעדיכם אין אותנו. ועכשיו המשמרת שלנו הסתיימה", אמרה וריפררה למשפט המפורסם של משמר הלילה.

 

 

גם טרנר השתמשה ברשתות כדי לכתוב לעוקביה מכתב פרידה מהם ומהדמות לצידה גדלה. "סאנסה, תודה לך שלימדת אותי עמידות, אומץ ומהו כוח אמיתי. תודה שלימדת אותי להיות נדיבה וסבלנית ולהוביל באהבה. גדלתי איתך. התאהבתי בך בגיל 13 ועכשיו אנחנו 10 שנים מאוחר יותר... בגיל 23 אני עוזבת אותך מאחור, אבל לעולם לא אשכח את מה שלימדת אותי". טרנר לא שכחה להודות גם לאנשים מאחורי הקלעים: "לתוכנית ולאנשים המדהימים שעשו אותה, תודה שנתתם לי את החיים הכי טובים ואת שיעורי הדרמה הכי טובים שיכולתי לבקש. בלעדיכם לא הייתי האדם שאני היום. תודה שנתתם לי את ההזדמנות לפני כל השנים האלה. ולבסוף, למעריצים. תודה שהתאהבתם בדמויות האלה ותמכתם בתוכנית עד הסוף. אני אתגעגע לזה יותר מהכל".  

 

 

View this post on Instagram

Sansa, Thank you for teaching me resilience, bravery and what true strength really is. Thank you teaching me to be kind and patient and to lead with love. I grew up with you. I fell in love with you at 13 and now 10 years on.. at 23 I leave you behind, but I will never leave behind what you’ve taught me. To the show and the incredible people who make it, thank you for giving me the best life and drama lessons I could have ever asked for. Without you I wouldn’t be the person I am today. Thank you for giving me this chance all those years ago. And finally to the fans. Thank you for falling in love with these characters and supporting this show right through till the end. I’ll miss this more than anything.

A post shared by Sophie Turner (@sophiet) on

 

 

View this post on Instagram

THANK YOU. There is no other way to start this. @gameofthrones has changed my life beyond anything I could have comprehended. Playing Brienne of Tarth has redefined the way I look at the world, women and particularly myself. I have never felt so exposed by a character, but happy knowing that those feelings of discomfort were about shaking off convention and embracing strength and authenticity. This photograph was taken on my very last day saying goodbye to my friend Ciaran, he worked on the shown from the beginning as an AD and was the first person I met on ‘Game of Thrones’ - he treated me with respect, kindness and great humour every single day. I shall miss seeing his smiling face in the misty dawn mornings, warmly welcoming me to set. I shall miss everyone that gave so much of themselves helping to create ‘Game of Thrones’; it was a privilege to work with such talented creatives, cast and crew. I am just so very grateful for this phenomenal opportunity and the incredible support that you’ve all given me, all your kind words and cheer - it truly means a great deal to have been part of something so many of us have loved. My heart aches with how much I will miss Ser Brienne of Tarth. But what she has inspired I will take with me. Thank you. Thank you. Thank you. ⚔️

A post shared by Gwendoline Christie (@gwendolineuniverse) on

 

 

 

 

View this post on Instagram

So tonight we have our very last episode. It’s the final step of a long and wonderful journey. A journey that, for me, started at 10am on Monday 19th of July 2010. I know this because recently I found my rehearsal and prep schedule for season 1, week 1. This was given to me when I landed in Belfast for the first time, weeks before we even started shooting. Listed here is the rehearsal where I first met Kit, and the first time I wore the costume that’s seen me through 8 seasons. I’m glad I kept this. I met so many people that week who have come to mean so much to me. Back then we couldn’t have known the journey we’d go on together. I wouldn’t swap that experience, or those people, for the world. Enjoy the episode and thanks for everything. ❤️❤️❤️ @gameofthrones @hbo #GOT

A post shared by John Bradley (@johnbradleywest) on

 

 

View this post on Instagram

Finding the words to write this post has left me overwhelmed with how much I want to say but how small words feel in comparison to what this show and Dany have meant to me. The mother of dragons chapter has taken up the whole of my adult life. This woman has taken up the whole of my heart. I’ve sweated in the blaze of dragon fire, shed many tears at those who left our family early, and wrung my brain dry trying to do Khaleesi and the masterful words, actions (and names) I was given, justice. Game of Thrones has shaped me as a woman, as an actor and as a human being. I just wish my darling dad was here now to see how far we’ve flown. But to you, dear kind magical fans, I owe you so much thanks, for your steady gaze at what we’ve made and what I’ve done with a character that was already in the hearts of many before I slipped on the platinum wig of dreams. Without you there is no us. And now our watch has ended. @gameofthrones @hbo #love #motherofdragonsoverandout

A post shared by @ emilia_clarke on

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Helen Sloan/HBO
מתוך "משחקי הכס"
צילום: Helen Sloan/HBO
לאתר ההטבות
מומלצים