שתף קטע נבחר

אחרי 20 שנה: הרולינג סטונס החזירו את הזכויות לשיר Bitter Sweet Symphony

הזכויות ללהיט Bitter Sweet Symphony של ריצ'רד אשקרופט, מייסד להקת הוורב, חזרו אליו בעקבות פנייה ישירה למיק ג'אגר וקית' ריצ'רדס. לפני יותר מ-20 שנה הן נלקחו ממנו בתום מאבק משפטי מתוקשר

אחד הקרבות המוזיקליים המפורסמים הגיעו לסיומם היום (ה'), כאשר מיק ג'אגר וקית' ריצ'רדס, חברי להקת הרולינג סטונס, הודיעו כי מעתה הם יעבירו את כל התמלוגים מהשיר Bitter Sweet Symphony לריצ'רד אשקרופט, מייסד להקת הוורב.

 

 

הסיפור החל לפני יותר מ-20 שנה, כאשר אשקרופט ולהקתו הוציאו את הלהיט הכי גדול שלהם, Bitter Sweet Symphony ב-1997 והכניסו קטע מוזיקלי של אנדרו לוג אולדהם לשיר. אותו קטע היה גם בשיר של הרולינג סטונס מ-1965 The Last Time. אשקרופט קיבל זכויות על הקטע מאולדהם, אולם לא ביקש את הזכויות מלהקת הרולינג סטונס, בין השאר משום שהוא לא היה שייך להם.

 

בסוף שנות ה-90, אלן קליין, מנהל מוזיקלי שהחזיק בזכויות של The Last Time, יצא למאבק משפטי, בסיומו אשקרופט נאלץ לתת לג'אגר ולריצ'רדס קרדיט על כתיבת השיר, עוד סוכם כי השניים יקבלו את כל התמלוגים עליו. כמובן שזו הייתה מכה כואבת עבור אשקרופט ולהקתו משום שהשיר הפך לאחד הלהיטים הגדולים בבריטניה ובעולם כולו.

 

היום כאמור, סאגה זו הגיעה לסיומה. אשקרופט שחרר הצהרה ובה נאמר כי ג'אגר וריצ'רדס הסכימו להחזיר לו את הקרדיט לכתיבת השיר, כמו גם את כל הזכויות עליו ומעתה התמלוגים מהשיר יעברו אליו. לפי ההצהרה, ההחלטה זו הגיעה לאחר שאחד ממנהליו של אשקרופט פנה באופן אישי לחברי להקת הסטונס. את ההודעה המשמחת סיים במשפט: "מוזיקה היא כוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
רולינג סטונס קובה
צילום: gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים