שתף קטע נבחר

איזו הרגשה: הצצה ראשונה למחזמר "פלאשדנס" בישראל

ריקי גל, צחי הלוי, מיי פיינגולד וספיר יצחק עלו על הבמה בתיאטרון תל אביב עם כמה מהנאמברים המפורסמים ביותר מהסרט המצליח של שנות ה-80. אז איך נראית הגירסה הישראלית ל-Maniac? צפו

בחודש יולי יעלה המחזמר "פלאשדנס" בתיאטרון תל אביב - תיאטרון חדש שיוקדש כולו למחזות זמר - המבוסס על סרט הקולנוע האמריקני משנות ה-80, על צעירה יפהפייה שנאבקת להגשים את חלומה לרקוד. את הגירסה הישראלית מביים עומר זימרי, בכיכובם של ריקי גל, צחי הלוי, ספיר יצחק, מיי פינגולד ועוד עשרות רקדנים, שחקנים ותזמורת חיה.

 

אמש (ג'), נערכה פרזנטציה של המחזמר על הבמה עם השחקנים, והקהל שנכח במקום קיבל טעימה משירי המופע הידועים, בהם: Maniac, Gloria, What a Feeling ועוד. ריקי גל, ותיקת הקאסט ולמודת מחזות זמר ("שיקאגו", "עלובי החיים", "אוויטה"), מבהירה שמבחינתה מדובר בפאן טהור. "אני מאוד אוהבת מחזות זמר, זה בא לי כמתנה. יש פה מוזיקה נהדרת ואנרגטית שאני כל כך אוהבת, מדובר בלהיטים נצחיים". גל מגלמת במחזמר את המורה שדוחפת את התלמידה המוכשרת שלה לפרוץ לעצמה דרך. "זו דמות דעתנית, תובענית, אקצנטרית מאוד והיא גם קומית", היא מספרת ומוסיפה: "בשבילי זו הזדמנות נהדרת להשתטות".

 

משתתפי המחזמר פלאשדנס (צילום: רונן אקרמן, באדיבות תיאטרון תל אביב)
משתתפי המחזמר "פלאשדנס"(צילום: רונן אקרמן, באדיבות תיאטרון תל אביב)

את גם רוקדת במחזמר?

"מעט מאוד לצערי, למרות שהבמאי הבטיח שהוא מכין לי נאמבר בסוף עם הקבוצה. אני רוקדת כל הזמן בהוויה שלי, בתוך גופי אני רקדנית כי ככה התחלתי את חיי המקצועיים".

 

צחי הלוי, שמגלם את ניק, הבן של בעלי המפעל שמנסה להציל אותו מקריסה ובדרך פוגש את אלכס הרקדנית ומתאהב בה, מודה כי ראה את הסרט המקורי אבל לא את המחזמר. "אני אוהב לבוא לדברים האלה נקי, בלי לראות מה היה לפני". הלוי, שהתפרסם לראשונה ב-The Voice, אך מאז קנה את עולמו ב"פאודה", לא הופיע במחזמר כבר ארבע שנים אך שמח על ההזדמנות לגוון את הפרוייקטים שלו. "יש פערים משמעותיים בין משחק בטלויזיה לבין עולם הבמה, ואני מרגיש שאני חוקר אותם כל הזמן. הופעתי עם מיומנה 20 שנה וגם עכשיו כשאני חוזר למקום שאני מכיר לכאורה, כל פעם מגלים דברים חדשים".

 

עם כל הכבוד לשחקנים המוכרים, מי שמתעתדת לגנוב את ההצגה היא ספיר יצחק בת ה-28, סטודנטית שנה א' בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, שתמשיך את לימודיה במקביל להופעתה במחזמר. "לא תכננתי ללכת לאודישן כי רציתי ללמוד, אבל הבמאי מכיר אותי שנים והתקשר להזמין אותי והיה לי אודישן טוב", היא מספרת ומבהירה כי לא תקבל הקלות בבית הספר. "אני עובדת מאוד קשה. עושה חזרות כל יום ואחרי החזרות הולכת לבית הספר, לא מפספסת אף פרזנטציה".

 

יצחק מגלמת את אלכס אוונס, בת ה-19 שעברה חיים לא פשוטים: אימה נפטרה כשהייתה בגיל 10 והיא גדלה עם אבא מכה. הזיכרון הכי משמעותי מילדותה, הוא כשאימה לקחה אותה למופע בלט והוא נחרט בזיכרונה. מאז, הריקוד בעורקיה והחלום היחיד שלה הוא ללמוד בבית הספר הגבוה לריקוד.

 

יצחק עצמה היא רקדנית מקצועית בעברה, והשתתפה בריאליטי "רק רוצים לרקוד", אבל מעולם לא הייתה בקדמת הבמה. התפקידים המקצועיים האחרונים שלה היו בקורוס ב"שורת המקהלה" ו"מצחיקונת", ואין ספק כי העובדה שכל תשומת הלב מופנית אליה עכשיו, לא נעלמת מעיניה. "זה מרגש וגם קצת מביך שהכל מרוכז רק בך, מעבר להכל אני מרגישה המון אחריות", היא אומרת ומבקשת להבהיר: "נוטים לחשוב שהתפקיד הגיע אליי בקלות, אבל לא. עבדתי המון שנים, אני בסטודיו מבוקר עד לילה, ומתאמנת בשירה, משחק וריקוד כדי להגיע מוכנה לאודישנים במאה אחוז".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן אקרמן, באדיבות תיאטרון תל אביב
פלאשדנס, המחזמר
צילום: רונן אקרמן, באדיבות תיאטרון תל אביב
לאתר ההטבות
מומלצים