שתף קטע נבחר

מוניקה סקס: "המפתח הוא יחסים פתוחים"

מוניקה סקס נחתה באולפן ynet עם אלבום חדש שיש בו לא מעט נוסטלגיה. חברי הלהקה מספרים בריאיון איך שומרים על הגחלת אחרי כל השנים, מדחיקים את התספורות המזעזעות מהניינטיז ונזכרים בהופעות הראשונות: "שחר קפץ על הקהל ושבר את היד". צפו בריאיון ובביצועים

 

 

למוניקה סקס יש אלבום חדש, "לילה חדש" שמו, ובניגוד לטבע של הלהקה, הוא לא התחיל מצלילי גיטרה. "זה התחיל יותר מלהשתעשע עם כל מיני ביטים וליינים של בס ושל קלידים. אני זוכר ששחר, שהפיק מוזיקלית, אמר לי: 'אל תיגע בגיטרה'", מספר יהלי סובול בריאיון באולפן ynet אליו הגיע עם חבריו ללהקה פיטר רוט וספי אפרתי.

 

עוד הופעות באולפן:

מאיה בוסקילה: "אני לא דיווה, אני אמן מורכב"

"תעשה לי ילד 2? אולי תעשה לי נכד"

חמי רודנר: "'לבן בחלום שחור' נכתב מתוך פאניקת איידס נוראית"

 

שחר אבן צור, הצלע הנוספת של הלהקה שאחראי גם על התופים ועל בימוי הקליפים - לא הגיע לאולפן, משום שהוא מתאבל על אביו, שמעון, שנפטר לפני כחודש. "הכרתי את שמעון אבן צור ז"ל הרבה לפני שהכרתי את שחר ואת יהלי", מספר רוט, "אבא שלי ושמעון ניגנו בלהקת חתונות יחד". אבן צור האב היה גם דמות משמעותית בעיצוב השנים הראשונות של הלהקה, כך הם מספרים, וזו חלק מהסיבה שבגינה החליטו להקדיש לו את האלבום החדש, אותו ישיקו ב-6 ביוני בבארבי תל אביב עם אסף אמדורסקי.

 

 

התחושה באלבום היא שאנחנו בסוף האייטיז, תחילת הניינטיז. משהו שם מאוד מתרפק, נוסטלגי

ספי: "האייטיז והניינטיז הן שתי תקופות מחשלות בחיים של אנשים בגיל שלנו. היינו ילדים באייטיז, מוניקה סקס קמה בניינטיז ולכולנו היו להקות. כל העיצוב המוזיקלי שלנו נעשה לאורך שני העשורים האלה".

 

"כשהתחלנו, הניינטיז בא בתור מין תגובת נגד לאייטיז", סובול מוסיף, "היום זו פעם ראשונה, שאין לנו שום התנגדות, כבר אין לנו פילטרים כי האייטיז זה באמת הדבר שגדלנו עליו בתור ילדים. אבל האלבום הוא לא רטרו".

 

מוניקה סקס באולפן ynet (צילום: אלי סגל, ליהי קרופניק)
מוניקה סקס באולפן ynet(צילום: אלי סגל, ליהי קרופניק)

מוניקה סקס קיימת כבר קרוב ל-30 שנה, ולפני 25 שנה הם הקליטו את אלבום הבכורה שלהם "פצעים ונשיקות", וגם ליוו אותו בקליפ שהפך לאיקוני על אף הפשטות שלו. "אני בעיקר מתחרט על השיער", אומר סובול, "מה זה השיער הנוראי הזה? זה היה קארה נפוח כזה, משהו זוועה".

 

במסגרת הטיול בשביל הזיכרון, עלו גם לא מעט סיפורים מרגשים על אותה תקופה תמימה, "אני זוכר שהתרגשנו נורא כשהיינו בדן שילון במעגל, זו היתה סיטואציה מאוד מלחיצה כי היה לזה רייטינג שיא, כולם ראו את זה", מספר רוט ונזכר גם בקהל המסור שחיכה להם בהופעות. "אני זוכר משהו נורא יפה. באנו לאיזו הופעה וכל הקהל נשכב על הרצפה והרים את הרגליים באוויר, היה איזה משהו מדליק כזה, ממש המון אנשים".

 

"היו 54 הופעות בערך ששחר עשה סטייג' דייבינג", סובול מוסיף אנקדוטה אחרת מהתקופה, "לא משנה איפה, הוא היה קופץ, אם היינו מופיעים בעולם מופ"ת עם אימהות וילדות, הוא היה קופץ עליהן - והן היו מרביצות לו. עד שהוא קפץ בליל אהבה בצמח, הצליח לרחף מהבמה אל הקהל אבל הקהל ברח והוא שבר את היד. שם זה נגמר, מול עשרים אלף איש. ואז יובל קיינר מזקני צפת עלה והחליף אותו תוך כדי השיר".

 

הרבה להקות קמו והתפרקו מאז אותו ליל אהבה בצמח, אבל מוניקה סקס הצליחו לשרוד. איך, אתם שואלים? "המפתח זה יחסים פתוחים", מסביר סובול, "כמו שנקרא האלבום השני שלנו, ככה אנחנו עובדים. יש לנו את הלהקה שזה חללית האם וכל אחד יש לו גם את הדברים שלו, את אלבומי הסולו, את הקריירות המוזיקליות הנפרדות. ככה תמיד אנחנו חוזרים מתוך געגוע ליצור ולא מתוך איזה צורך או כורח. אני חושב שאם היינו כל הזמן רק בתוך הלהקה כבר היינו מתפרקים".

 

מה השתנה לאורך השנים?

רוט: "עוד קצת שערות באוזניים, פחות שעות שינה. אנחנו מנגנים הרבה יותר טוב בעיני עכשיו. החיבור שלנו הרבה יותר טוב. יש לנו סאונד של להקה שזה דבר שלוקח זמן לקבע אותו. אני מבסוט ממה שקרה עם השנים".

סובול: "אולי נהיינו יותר סובלניים אחד כלפי השני. האגו קצת פחות מפריע".

 

בימוי: רובי שביט לוי | צילום: אלי סגל וליהי קרופניק | הפקה טכנית: עידן ארבל ושרון שדה| סאונד: ניסו עזרן | הפקה ראשית: רז גרוס | איפור: קורל בר ציון בנימינוב | עריכת וידאו: עידן כהן 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל, ליהי קרופניק
מוניקה סקס באולפן ynet
צילום: אלי סגל, ליהי קרופניק
לאתר ההטבות
מומלצים